even voorstellen

04 mei 2015 16:50 #1 door bvbrunschot
even voorstellen werd gestart door bvbrunschot
hallo allen,

Zojuist lid geworden van dit forum en volgens mij ook van de transalp club alleen is me dat nog even onduidelijk ;)

Iets meer als een maand geleden heb ik mijn eerste motor gekocht, een Honda Transalp uit 1996 en vorige week heb ik ook mijn motorrijbewijs gehaald dus nu heb ik al enkele dagen lekker mogen rijden. Toch wel spannend was dat haha

De reden dat ik een Transalp heb gekocht is dat ik hiermee vanaf oktober dit jaar een reis wil gaan maken, allereerst naar Spanje en Portugal maar waar het me verder brengt dat zie ik ter zijner tijd wel :) De vele goede verhalen die ik op het internet heb gelezen over de transalp, onder andere op dit forum, hebben me overgehaald om deze motor te kopen en tot op heden ben ik ook nog niet teleurgesteld.

Ik kijk er naar uit om nu eens rustig een hoop verhalen hier te lezen en ook wel om een keer een tocht te gaan maken met mede transalp rijders als dat mogelijk is.

Daarnaast heb ik eigenlijk ook meteen een praktische vraag want ik zag dat het peil van mijn olie aan de lage kant is en dus zal ik deze moeten gaan vullen. Welke olie kan ik hiervoor het beste gebruiken? Zoals gezegd komt mijn motor uit 1996, het is dus een 600 en er staat nu 54.000 km op de teller.

Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen en verder zijn uiteraard alle tips/opmerkingen of leuke verhalen ook altijd welkom :)

groetjes,

Ben
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2015 17:01 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic even voorstellen
welkom Ben en wie weet zien we elkaar een keer bij een TCN rit of bijenkomst met je alp.
zelf gebruik ik Belray  EXP 10w-40 synthetic ester blend  4 t engine oil
hopelijk kun je daar wat mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2015 17:28 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic even voorstellen
Hoi Ben
Welkom hier en gefeliciteerd met je Alp
uiteraard zit je hier op de goeie plek vwb je motor maar ook voor activiteiten
wat betreft de olie zou ik informeren bij de vorige eigenaar
vol syntetische olie lijkt me nog niet meteen aanbevolen of het zou er altijd in moeten zitten
oliepeil laag op de peilstok ( hoe meet je ) betekend dat er 300 cc bij kan dus niet schrikbarend.
in elk geval welkom en tot ziens


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden