Nieuw op de motor en ook hier.

07 mei 2015 19:20 - 07 mei 2015 20:05 #1 door Hamza-23
Nieuw op de motor en ook hier. werd gestart door Hamza-23
Hallo allemaal.

Hamza 28jaar en veel te lang in de file gestaan :D. Hier in en rondom 't drukke Den Haag. Ben onlangs geslaagd voor me A en eb al een paar maanden een Transalp 650v met 27.000km uit 2003. Ik moet zeggen dat ik wel wat was geschrokken dat ik niet zoveel mensen zag rijden met een toerfiets. Ik vond hem ook zo mooi vandaar dat ik eerst een motor kocht en daarna mijn evenwicht leerde houden op een motor. Ik heb vanwege het drukke verkeer in NL een keer besloten om voor een motor te gaan met totaal geen ervaring of interesse hiervoor. Na mijn besluit ben ik totaal gevallen voor mijn huidige motor. Handig ben ik wel dus heb meteen mijn ketting en tandwielen vervangen. Ik onderzoek nogal graag maar iedereen in mijn omgeving hebben het altijd over snelheid en knalpotten. Niet echt mijn hobby. Ik merk dus bij het wegrfronzen op dat lui toch echt meer een gevoel opkomen dag ik met mjb transalp niet zozeer op mijn werk wil aankomen, maar eerder een lange rit richting spanje of italie. En bij toeval kwam ik op dit site terecht. Tis nog wel uitvogelen met lidmaatschap en tcn maar k denk dat ik er wel kom. En zeker leuk om te weten dat ik niet de enige ben die zijn toerfiets ook een topfiets vind. Alleen denk ik toch wel dat mijn motor nagekeken moet worden door een echte kenner. En die heb ik niet gevonden in den haag. Schroom niet mij die te wijzen als ie in mijn buurt woont :). Ach ja nog steeds trots op mijn motor en gelukkig als een kind zit ik er graag op. En hoop snel de site en club te ontcijferen om deel te nemen aan de activiteiten.

Vriendelijke groet
Hamza.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 20:21 #2 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Welkom. En mooie motor heb je gekocht

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 21:43 #3 door Hamza-23
Beantwoord door Hamza-23 in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Dankje. ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 22:00 #4 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Nieuw op de motor en ook hier.
welkom, er zitten in de buurt wel wat actievelingen, maar voor mij is rotterdam e.o. dan dichtbij den haag ;)

maar een top motor die 650, geniet er van!


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 22:16 #5 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Welkom Hamza.

Mooie motor, veel rijplezier!

Ben af en toe weleens in Den Haag, maar een goed adres daar ken ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 22:31 #6 door Hamza-23
Beantwoord door Hamza-23 in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Rotterdam is dan ook wel om de hoek voor mij. Dus als er een kenner is dan wil ik al te graag langs rijden. K vind het heerlijk rijden en heb wel in de gaten dat er een bepaald getroffel normaal is maar enkel de zege van een kenner is toch wel zo een goed gevoel. Bedankt voor de goede wensen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 22:42 #7 door Lepano202262
Beantwoord door Lepano202262 in topic Nieuw op de motor en ook hier.
welkom.


viva la Transalp!!

Honda: XL600V   - 1989 -Suzuki: GSX600F - 2003-Suzuki: LS650      - 1989

"Legio Patria Nostra"

What you don't know, you can learn - What you can learn, you can do - What you can do, must be done

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 23:16 #8 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuw op de motor en ook hier.
van een mooie blauwe kun je niet anders als van houwe
welkom en veel veilige km vol plezier met je alp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2015 23:51 #9 door gert
Beantwoord door gert in topic Nieuw op de motor en ook hier.
ga langs bij een van onze drie zelf sleutel garages. rob in alphen a/d rijn, ad in sprundel of hans in elburg.
zij kennen de alpjes van binnen en buiten en kunnen je vast vertellen wat er aan onderhoud gedaan moet worden. en onder hun begeleiding doe je het zelf en leer je je motor goed kennen.
het is maar een idee.

gr,  Gert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 00:33 #10 door Hamza-23
Beantwoord door Hamza-23 in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Bedankt jongens ;D. Ik begrijp nu wel waarom het al 23 jaar de leukste motorclub van Nederland is ;D.
Ik zal eens googlen naar Rob in alphen a/d rijn. Daar wil ik wel heel snel naartoe. Wellicht een website of facebook profiel beschikbaar voor evt contact Gert?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 07:24 #11 door gert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 09:31 #12 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Welkom,

ik ben woonachtig in R'dam en heb wat schoonfamilie in omgeving den haag dus wie weet rijden we nog eens tegen elkaar op! ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 09:37 #13 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Hoi Hamza,

Gefeliciteerd met je motor! Mooie keuze hoor, en je kan als je wil ook nog eens van het asfalt af.
Een paar vrienden van mij zijn ook helemaal gek van snelheid en veel geluid uit de uitlaat... twee daarvan hebben hun rijbewijs dit jaar al mogen inleveren.... Bij deze motor heb je ook een mooi overzicht in het stadsverkeer met je meer "rechtop" zit.
Mijn vrouw klimt zo achterop en ik kan het allemaal betalen... moet je eens uitrekenen wat die vriend van mij kwijt is aan zijn niet zo degelijke ducati (ja tuurlijk mooi) met een paar kleine aanpassingen, en ehhh... zonder rijbewijs nu.... Nou ja je ziet ik ben ook hartstikke tevreden...

Veel plezier hier op het forum en kom een keer naar een tourrit of sleuteldag, dat is leuk en gezellig...

Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 12:21 #14 door Hamza-23
Beantwoord door Hamza-23 in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Gert Bedankt. Ik kan om 3 uur al terecht bij Rob. "Happy"

@swijgerde: Ik rij toch het liefst langs je heen. Haha. "Tegen elkaar op ;D"

@Robin: Ik kijk er in ieder geval naar uit om toch mensen tegen te komen met meer ervaring en dezelfde motor als ik. Vandaag eerst even de zege van Rob in Alphen a/d rijn krijgen en dan zo snel mogelijk Tcn lid worden.

Bedankt allemaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 16:29 #15 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuw op de motor en ook hier.
En hij is weer met een fikse schouderklop vertrokken.

Mooie motor, technisch geen grote mankementen. (Kleine dingen hou je altijd...)
Dus Hamza kan lekker kilometers gaan maken......

Heel veel plezier ermee.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 16:53 #16 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Als ik dit soort draadjes lees wordt ik altijd weer blij.


Wat een leuke club is het toch!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 17:46 #17 door Hamza-23
Beantwoord door Hamza-23 in topic Nieuw op de motor en ook hier.
Menno ik bevestig je quote. Voel me toch wel beter op me motor nu met me schouderklopje persoonlijk getikt door Rob. Idd een toffe club en ik zie nog wat leuks aankomen in de toekomst. Een goed gesprek, handige tips en een keuring achter de rug en dat in geen 24 uur. Special thanks to all the comments down ??. 

Feeling blessed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 18:10 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuw op de motor en ook hier.

Hoi Hamza,

Gefeliciteerd met je motor! Mooie keuze hoor, en je kan als je wil ook nog eens van het asfalt af.
Een paar vrienden van mij zijn ook helemaal gek van snelheid en veel geluid uit de uitlaat... twee daarvan hebben hun rijbewijs dit jaar al mogen inleveren.... Bij deze motor heb je ook een mooi overzicht in het stadsverkeer met je meer "rechtop" zit.
Mijn vrouw klimt zo achterop en ik kan het allemaal betalen... moet je eens uitrekenen wat die vriend van mij kwijt is aan zijn niet zo degelijke ducati (ja tuurlijk mooi) met een paar kleine aanpassingen, en ehhh... zonder rijbewijs nu.... Nou ja je ziet ik ben ook hartstikke tevreden...

Veel plezier hier op het forum en kom een keer naar een tourrit of sleuteldag, dat is leuk en gezellig...

Robin


Een maatje van mij heeft ook zo'n monster Ducati en wij gaan regelmatig samen een mooie rit maken, maar als zijn vrouw er achter komt dat hij de beest uithangt op dat ding dan is het zij eruit of de Duc eruit. Ik weet niet hoe hij solo rijdt maar als ik de Gopro bij heb dan heeft zijn vrouw (die de filmpjes altijd moet zien) niets te klagen zoals je in onderstaand filmpje kunt zien ;D


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2015 18:57 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw op de motor en ook hier.

En hij is weer met een fikse schouderklop vertrokken.


Ook daarvoor zijn/worden we lid van de TCN  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden