Nieuw hier

04 juni 2015 17:03 #21 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
Motor rijdt veel fijner  dan mn FZR 600 of NTV 600. 
Gisteravond een tripje gemaakt van Almere naar Medemblik, over de dijken.
En van Medemblik door de polders in noordholland naar Rotterdam. Ruim 200km
Comfortabel rechtopzitten, en minder windvang dan de NTV.

Op de foto lijkt de motor blauw, maar is meer paars helaas. Zal tzt een representatiever foto plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 15:25 #22 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
Ik had nog niet echt fatsoenlijke plaatsjes geplaatst. Bij deze het bewijs dat er ook een zadel en kappen bij zitten:

Bijlage:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2015 18:32 #23 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuw hier

Loopt wel veel soepeler dan de ntv met cardan.


Tja, meningen verschillen, bij een cardanas merk je bij gas geven en gas loslaten de reactie van het in elkaar grijpen van de overbrenging. Als ik onder mijn Varadero een cardanas kon leggen dan ging ie er morgen onder, ik zie geen enkel nadeel in een cardanas, maar helaas, ik denk niet dat het mogelijk is. Ik mag me in ieder geval gelukkig prijzen dat ik de trotse bezitter ben van een Varadero, de mooiste motorfiets met kettingaandrijving ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2015 08:55 #24 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
Het rijden met de cardan as is ook het probleem niet. Daar wen je snel aan. Alleen het schakelen gaat iets minder soepel. Vooral als de motor nog koud is. De transalp vind ik toch iets soepeler rijden vanwege de ketting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2015 12:33 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuw hier

Tja, meningen verschillen, bij een cardanas merk je bij gas geven en gas loslaten de reactie van het in elkaar grijpen van de overbrenging. Als ik onder mijn Varadero een cardanas kon leggen dan ging ie er morgen onder, ik zie geen enkel nadeel in een cardanas, maar helaas, ik denk niet dat het mogelijk is. Ik mag me in ieder geval gelukkig prijzen dat ik de trotse bezitter ben van een Varadero, de mooiste motorfiets met kettingaandrijving ;D


Alles kan Cas  ;D Er rijden ook KTM 990's rond met twee-wiel aandrijving  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 16:59 #26 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
Hoi,

Inmiddels ca 4000 km gereden. Wat een fijne motor!

Helaas is de spanningsregelaar defect geraakt dit weekend. De motor begon naar rotte eieren te stinken bij het stoplicht. Echter, ik heb wel ca 30km doorgereden. Thuis viel het kwartje (vanwege nog steeds die geur) en de accu stond voor 90% leeg. Meteen de laadspanning gecontroleerd welke bij stationair al naar 17 volt schoot.
Nu heb ik een nieuwe regelaar besteld.
De motor startte prima, en er is nog geen defect te bespeuren dus ik hoop dat de schade wat dat betreft meevalt.

Nu vraag ik mij af of ik de accu nog kan gebruiken? Deze heb ik weer gevuld met demi water. De spanning is 13,2 volt en blijft dat ook na een dag. Of is het echt einde verhaal?

Tevens vind ik het het olie verbruik een beetje tegenvallen. Ca 1L  op 2000 km schat ik zo... Is dit normaal? Mijn ntv verbruikt niets...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 17:16 #27 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuw hier
Het advies dat ik van een ouder lid hier kreeg is om als je regelaar naar de mallemiezen is meteen ook maar een nieuwe accu te nemen want anders gaat een van beide toch weer naar zijn grootje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 18:56 #28 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
Dan heb ik deze raad ook maar opgevolgd en een nieuwe accu besteld.
Doet toch een beetje pijn, want de vorige was nog geen jaar oud.

Het zal even duren voor de TA weer rijdt, de regelaar moet uit Griekenland komen. Nieuw 60,- euro. In NL geen onder de 100,- gevonden. Dus een deel van accu kosten uitgespaard om de pijn te verzachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2015 23:56 #29 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Nieuw hier

Tevens vind ik het het olie verbruik een beetje tegenvallen. Ca 1L  op 2000 km schat ik zo... Is dit normaal? Mijn ntv verbruikt niets...


Wat is de kilometerstand?

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2015 21:37 #30 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
Hoi Arjen,

Km stand is nu 10.000 km. Volgens de vorige eigenaar is er bj ca 40.000 een nieuwe teller op gekomen.
Geen idee of dat klopt of dat de klok rond is gegaan.
Aan de motor is dat igg op het olie verbuik na niet te zien.

De nieuwe regelaar en accu zitter er igg weer in. Ik zie dat er leuke tochten op dit forum georganiseerd worden. Vooral de offroad/allroad lijken me wat. Zou me er graag bij een willen aansluiten zodra de motor en ik daarvoor klaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 11:11 #31 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic Nieuw hier
Ik heb gelezen dat het bij andere zelfs meer is, bij mij is het 1L op +/- 3500km. kwestie van een voorraad olie hebben.
Ik controleer alles regelmatig en als je zorgt dat er olie in blijft dan is er volgens mij niets aan de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2017 15:01 - 04 apr 2017 15:04 #32 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
De TA 600 is vorig jaar verkocht. Het overmatige olieverbuik en de vermeende km-stand van 110.000 km zaten me niet lekker.
Intussen fanatiek opzoek gegaan naar een ideale reismotor.
Heb een halfjaar op een KTM 640 adventure gereden. Wat een mooie motor. Zat heel degelijk in elkaar.  50 pk op 160 kg. Alleen de electra is ondermaats. Maar de trillingen van de grote 1 cilinder en de zit positie was voor mij niet ideaal op grotere afstanden.
Hierna een Suzuki DR-Z400S gekocht en hiermee door Marokko en Spanje gereden. Een fantastische reismotor. Heel zuinig (gem. 1:24). Licht genoeg voor een amateur van 1.75m en 70 kg en voor de onverharde weggetjes en steile hellingen. Maar te weinig vermogen en windbescherming voor het woon/werk verkeer in Nederland. Deze motor hou ik voor reizen. Maar sinds dit weekend heb ik er een TA 650 bij.

Bijlage:


De 600 was gewoon de fijnste motor die ik heb gehad. En nu deed dit weekend zich de kans voor om deze 650 met slechts 15.000 km van de eerste eigenaar over te nemen.
De hoofdsproeiers zaten verstopt na het lange stilstaan. Na dit gemaakt te hebben heb ik meteen een heerlijke testrit gemaakt. Via marktplaats heb ik om de hoek meteen een valbeugel gescoord. Net als voor de DRZ ga ik er zelf begage rekken voor maken zodat mijn Ortlieb motortassen erop kunnen. En er is weer een oliefilter en olie besteld.
Nu mist alleen het dek kapje op de kopse kant van de achterbrug van de ketting spanner. Heeft iemend die misschien nog voor mij liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2017 15:47 #33 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw hier

achterbrug van de ketting spanner. Heeft iemend die misschien nog voor mij liggen?


als hij hetzelfde is als van een 600 dan heb ik er 12. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2017 17:09 #34 door malp
Beantwoord door malp in topic Nieuw hier
Hoi Oldtimer, Dat zou mooi zijn! Ik stuur je een bericht.
Kan iemand bevestigen of de ketting spanner van de 600 inderdaad hetzelfde is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden