Hallo mede rijders,
Zoals het hoort, een kleine introductie. Ik loop zo een 33 jaar rond op deze aarde waarvan de laatste 5 jaar heb ik zo een 180000km met een gemotoriseerde 2 wieler afgelegd. Ik ben begonnen met een Kawa KLR650 (1989) na 1 jaar heb ik een XL600V (1995) er bij gehaald. De TA werd gebruikt voor alles, boodschappen, vakanties, woonwerk, bossen en off-road. In October 2014 heb ik een KTM 690 Enduro R (2014) gekocht als off-road vervanger, helaas vond een medemens de 690 ook heel mooi en heeft deze in Maart 2015 van mij zonder te vragen mee genomen. Nu is de TA, ondertussen met 165000km op de teller, weer mijn hoofd voertuig geworden.
Samen met de TA heb ik vele avonturen meegemaakt. Eerst in de omgeving (BeNeLux), daarna iets verder (Schotland, Zuid Frankrijk, Spanje) en 2 jaar geleden naar Noord Africa waar ik voor het eerst de luxe van een schapen velletje heb ontdekt.
De TA heeft wat veranderingen ondergaan, zoals een 700Alp achterveer, een 4mm RVS keienvanger, een PVC tooltube en waterflessen houders van spanbanden om de gewicht van de 20Kg wegende munitiekoffers weer in evenwicht te brengen...
Morocco
Een reis zonder begeleiding of planning is een reis met uitdagingen. Nadat een steentje mijn koplamp van een mooie gat had voorzien heb ik tijdens de terugreis met een highpower zaklamp als koplamp bedacht dat ik hier iets aan moest doen. Tweetal projector lampen en wat kippengaas zorgde voor wat licht.
Met kippengaas beschermde projector lampen
Een diefstal poging verder (ze moeten mij hebben) en 160000km op de teller, begon de TA toch wel wat nieuwigheden te krijgen, zoals velgroest, flinke zweet plekken en de plastic begon te bezwijken van de gewicht van ducttape en epoxy. In Mei heb ik besloten om de TA van plastic te ontdoen, een nieuwe leertje te spannen, een eigen kabelboom te maken, wat gewicht te laten verliezen (~30Kg!) en haar een scrambler upgrade te geven. Ze is nog niet af, maar is wel een totaal andere machine geworden!
Nog niet af maar rijdt al fantastisch
Zolang zij nieuwe avonturen en metamorphose wil en kan beleven blijf ik haar trouw (moet ook wel, want zij is de enige nog rijdende gemotoriseerde voertuig die ik heb).
Groetjes,
bASEL
p.s. Zonder voorste spatbord is elke plasje water een rivier en is een miezerige buitje een monsoen.