Nieuw bij TCN

15 juni 2015 20:07 #1 door bASEL
Nieuw bij TCN werd gestart door bASEL
Hallo mede rijders,

Zoals het hoort, een kleine introductie. Ik loop zo een 33 jaar rond op deze aarde waarvan de laatste 5 jaar heb ik zo een 180000km met een gemotoriseerde 2 wieler afgelegd. Ik ben begonnen met een Kawa KLR650 (1989) na 1 jaar heb ik een XL600V (1995) er bij gehaald. De TA werd gebruikt voor alles, boodschappen, vakanties, woonwerk, bossen en off-road. In October 2014 heb ik een KTM 690 Enduro R (2014) gekocht als off-road vervanger, helaas vond een medemens de 690 ook heel mooi en heeft deze in Maart 2015 van mij zonder te vragen mee genomen. Nu is de TA, ondertussen met 165000km op de teller, weer mijn hoofd voertuig geworden.

Samen met de TA heb ik vele avonturen meegemaakt. Eerst in de omgeving (BeNeLux), daarna iets verder (Schotland, Zuid Frankrijk, Spanje) en 2 jaar geleden naar Noord Africa waar ik voor het eerst de luxe van een schapen velletje heb ontdekt.

De TA heeft wat veranderingen ondergaan, zoals een 700Alp achterveer, een 4mm RVS keienvanger, een PVC tooltube en waterflessen houders van spanbanden om de gewicht van de 20Kg wegende munitiekoffers weer in evenwicht te brengen...
Morocco

Een reis zonder begeleiding of planning is een reis met uitdagingen. Nadat een steentje mijn koplamp van een mooie gat had voorzien heb ik tijdens de terugreis met een highpower zaklamp als koplamp bedacht dat ik hier iets aan moest doen. Tweetal projector lampen en wat kippengaas zorgde voor wat licht.
Met kippengaas beschermde projector lampen

Een diefstal poging verder (ze moeten mij hebben) en 160000km op de teller, begon de TA toch wel wat nieuwigheden te krijgen, zoals velgroest, flinke zweet plekken en de plastic begon te bezwijken van de gewicht van ducttape en epoxy. In Mei heb ik besloten om de TA van plastic te ontdoen, een nieuwe leertje te spannen, een eigen kabelboom te maken, wat gewicht te laten verliezen (~30Kg!) en haar een scrambler upgrade te geven. Ze is nog niet af, maar is wel een totaal andere machine geworden!
Nog niet af maar rijdt al fantastisch

Zolang zij nieuwe avonturen en metamorphose wil en kan beleven blijf ik haar trouw (moet ook wel, want zij is de enige nog rijdende gemotoriseerde voertuig die ik heb).

Groetjes,

bASEL

p.s. Zonder voorste spatbord is elke plasje water een rivier en is een miezerige buitje een monsoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2015 20:16 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw bij TCN
Rijden op dat ding is al een avontuur op zich.
Je zult wel veel bekijks hebben.

Ik nodig je dan ook uit om het geheel eens te komen laten zien in Duiven. Stammtisch Oost, elke eerste donderdag van de maand.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2015 10:52 #3 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Nieuw bij TCN
<<Ik loop zo een 33 jaar rond op deze aarde waarvan de laatste 5 jaar heb ik zo een 180000km met een gemotoriseerde 2 wieler afgelegd. Ik ben begonnen met een Kawa KLR650 (1989) na 1 jaar heb ik een XL600V (1995) er bij gehaald. De TA werd gebruikt voor alles, boodschappen, vakanties, woonwerk, bossen en off-road.>>

180K in 5 jaar: welkom echte motorrijder! Succes met de verdere opbouw van de TA. (Goed idee om het plastic te dumpen).

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2015 12:05 #4 door GK
Beantwoord door GK in topic Nieuw bij TCN
Leuk! welkom bij de club.

Mijn ervaring met het rijden zonder voorspatbord is negatief, ter info, maar daar was je waarschijnlijk zelf ook wel achter gekomen :-p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2015 21:50 #5 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Nieuw bij TCN
Mooie Alp. Welkom en succes met je Alp

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2015 10:14 #6 door bASEL
Beantwoord door bASEL in topic Nieuw bij TCN
Dank jullie wel.

180k is veel, mijn kont is ondertussen gevormd naar een zadel. De meeste km's wat ik doe zijn snelweg km's helaas, s'winters is het weer spannend.

Zonder voorspatbord rijden is niet alleen een probleem tijdens regen maar ook zand en steentjes worden omhoog gegooid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2015 12:17 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw bij TCN

Zonder voorspatbord rijden is niet alleen een probleem tijdens regen maar ook zand en steentjes worden omhoog gegooid.


Als je nu eens lid wordt van de Transalpclub, mag je een voorspatbord komen ophalen bij mij. ;)
Heb er nog wel eentje liggen. Is wel rood, maar past dus prima bij dat gele

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2015 12:32 #8 door GK
Beantwoord door GK in topic Nieuw bij TCN
hahaha, ja voornamelijk de steentjes inderdaad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden