jasper stelt zich voor, nu met transalp

16 juni 2015 20:41 - 22 juni 2015 07:42 #1 door jaspersFZR
jasper stelt zich voor, nu met transalp werd gestart door jaspersFZR
Hallo allemaal!

Ik ben jasper, bijna 30. Een paar maandjes geleden getrouwd met mijn Priscilla.

Ik ben opzoek naar een mooie transalp!!! Mijn huidige motor is een Yamaha FZR 750 uit 1988 met 110 000km op de klok. Dit was mijn eerste motor en een van mijn grote liefdes  8) Een transalp heeft darnaast altijd mijn aandacht gehad, eerlijk gezegt een africatwin nog meer.

Toch denk ik dat momenteel een Transalp het beste is waarop ik mezelf kan trakteren. Ik wil meer rijden, vooral plezier ritten, meer toeren lekker op avontuur. Soms ook met het vrouwtje achterop!!!

Dit is mijn huidige motor (heel wat anders als de transalp)
Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Mijn dagelijkse vervoermiddel is een gewone fiets met pedalen, en daarnaast een V40 uit 1997, die ik uiteraard ook naar eigen zin een beetje upgrade tot hij weer wat jaren mee kan!
Bijlage:


Ik ben meteen toen ik motor ben gaan rijden ook veel gaan reizen, ik gebruikte die FZR in de zomers als een pakezel
Bijlage:

Bijlage:


En tsja met accupech op vakantie is het best een hele machine om aan te duwen...
Bijlage:


Mijn eerste kilometers op een offroad motor waren overigens tijdens een lange reis in zuid amerika, eerst hadden we twee honda XR250's tornado gehuurd (flut fietsen van braziliaanse makelij, maar ze reden best prima!!!)
Bijlage:

Was erg leuk toeren, toen wist ik eigenlijk al dat dit veel leuker reizen is dan op een FZR (dat is nu eenmaal een sportmotor...)

Diezelfde reis zijn we ook naar bolivia gegaan waar we de death road hebben gereden op een echte crosser een XR400!
Bijlage:


Van besneeuwde bergtoppen op 4700m hoogte (waar de motor serieus moeilijk liep ivm weinig zuurstof)
Bijlage:

naar de jungle op 1700m hoogte. op 1 dag!
Bijlage:


Erg indrukwekkend, en ik denk toch wel de mooiste motorervaring!!!

Nu dus opzoek naar een fiets waar ik vaker dit soort avontuur, maar ook gewoon lol in het avonduur mee kan beleven!!!

de transalp wordt steeds mooier
Discussie gesloten.
16 juni 2015 20:55 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
welkom en succes met de aankoop van een transalp
Discussie gesloten.
16 juni 2015 21:16 #3 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Dank U!

Er is genoeg aanbod, gelukkig, en hie rop de site al flink wat aankooptips gevonden. Dus dat moet goedkomen!!! ik zit zelf te denken aan een modelletje uit 94 a 95 ofzo. nu opzoek naar de knapste voor het mooiste prijsje!

de transalp wordt steeds mooier
Discussie gesloten.
16 juni 2015 21:59 #4 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Welkom.

Ik heb sinds kort een Transalp 600. In mijn schuur staat ook nog een FZ 750. Nu de Alp klaar is moet ik zeggen dat ik deze sneller pak dan de FZ. Natuurlijk een stuk minder snel, maar zon Alp rijd gewoon heel makkelijk.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
20 juni 2015 21:57 #5 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Oh Yeah!!! Het is gelukt!!!

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Een hele hele nette motor, Moet alleen even flink aan de gang om stickers te verwijderen!!!

Jeetje wat rijdt dit lekker zeg! Enige manko's kilometerteller doet het niet meer, en de voorvelg heeft wel last van het bekende euvel... Ik heb het gezien, beoordeelt en gevonden dat ik de rest van de motor de moeite waard vindt! Dus tzt zal ik dat gewoon moeten fixen!

Nu kan ik gewoon lekker rijden, dat ga ik dus zeker doen!!!

de transalp wordt steeds mooier
Discussie gesloten.
21 juni 2015 10:20 #6 door wimj
Beantwoord door wimj in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Mooie Alp, veel plezier ermee.

Ik las je intro en ik heb dezelfde weg gelopen; toen ik eenmaal mijn TA had nam ik die steeds i.p.v. de VFR en de BMW die ik toen ook had. Na mijn pensioen (< €€€) verkoos ik de TA te houden en de andere motoren te verkopen. Nooit spijt gehad.


2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i
Discussie gesloten.
21 juni 2015 10:36 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Mooie foto Wim  8) Da's niet in de Drunense duinen denk ik?  ;D


Welkom hier Jasper  :) Mooi Alpje heb je daar! Fijne valbeugels er op ook.
Wel idd even aan de gang met de verffohn om die overtollige stickers te verwijderen ja  ;D

Veel plezier er mee gewenst  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Discussie gesloten.
21 juni 2015 16:37 #8 door wimj
Beantwoord door wimj in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp

Mooie foto Wim  8) Da's niet in de Drunense duinen denk ik?  ;D


Nee, een zweterig Marokko (warme klus om hem weer los te krijgen! ).

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i
Discussie gesloten.
21 juni 2015 18:36 #9 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Ik zou een gewone haarfohn gebruiken, gaat prima.
Een verf fohn wordt veel te heet, voor je het weet heb je problemen met de nog mooie lak....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us
Discussie gesloten.
22 juni 2015 07:37 - 22 juni 2015 07:40 #10 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Inmiddels alle overbodige stickers zo'n beetje verwijderd! Ging prima met HG stickerverwijderaar  :D
Bijlage:


Bijlage:


Hij is wel heel braaf zo, klinkt ook heel braaf, maar snel op jacht naar een mooi produro uitlaatje ofzo. En misschien wat striping om het paars wat minder paars te maken. En de beautycase wat minder beautycase maken 
::)
Gister even een  terrasje wezen pakken met mijn vrouwtje! Daar merk je helemaal niks van als die achterop zit, rijdt echt super!

Nog wel wat technische dingen, die grote kap rond het dashboard resoneerde enorm rond de 3500 toeren. dus maar effe los gemeubeld en weer fatsoenlijk vast gezet. Ben er inmiddels ook achter dat ie van een hobbyist is geweest en een keer op zijn kant heeft gelegen. Opzich niet erg, maar zo stiekem kom je altijd wat dingetjes tegen! Geeft de motor ook wel zijn karakter  8)

Ook even een technisch klein vraagje. onder mijn fuse kapje mis ik het een en ander, ik kan er geen wijs uit, alles werkt maar is er mee gemeubeld of klopt dit? :
Bijlage:



de transalp wordt steeds mooier
Discussie gesloten.
22 juni 2015 16:03 #11 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Het Tywrapje is niet origineel maar de overige gaatjes zijn bij mijn weten voor reserve zekeringen. Je ziet ook geen contacten zitten

Groeten,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
29 juni 2015 07:50 #12 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Zo nog even een update aan mijn voorstelrondje! Peter, degene met wie ik altijd motorreed. Heeft ook een motortje gekocht! Een ontzettend nette africa twin.

Bijlage:

Bijlage:

Vinden jullie vast niet erg om te zien  8) Ik vond het wel een hele mooie upgrade van mijn garage, twee bloedje mooie "nieuwe" fietsen!
Bijlage:


'helaas' is de africatwin nu vertrokken naar zijn eigen schuurtje! Ook wel fijn, heb ik weer ruimte om te klussen! Ik zal de komende tijd vast en zeker over beide motoren nog wel eens wat vragen hebben!!!

de transalp wordt steeds mooier
Discussie gesloten.
29 juni 2015 12:21 #13 door dropken
Beantwoord door dropken in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
mooi de motor voor de muur en aan de andere kant een bank om er rustig zittend naar te kijken.
lijkt me heel relaxed om zo bij te komen van een dag hard werken.
mooie twin ook leuke kleur.
Discussie gesloten.
29 juni 2015 14:08 #14 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
Mooie motoren

En die bank.. Tja veel koffie weinig sleutelen ?  :)

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Discussie gesloten.
01 juli 2015 07:34 #15 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic jasper stelt zich voor, nu met transalp
haha nou ja die bank is eigenlijk toeval. We hadden na het trouwen een nieuw bankstel besteld. De oude bank in de garage geparkeerd. En op marktplaats gezet. Kennelijk liggen de bankverkopen een beetje stil. En eigenlijk bevalt die bank me wel. Laatst was ik mijn olie aan het peilen al zittend op mijn bank! Ideaal ::)

En met een biertje in de hand kijken hoe ik dingetjes ga verbeteren enzo, bevalt me prima!

de transalp wordt steeds mooier
Discussie gesloten.
09 juli 2015 21:57 #16 door Huib@1100
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden