Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor

20 juli 2015 08:34 #1 door Vara_Dero
Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor werd gestart door Vara_Dero
Ha allemaal.

Ik ben Edwin uit Rotterdam en heb besloten me aan te melden op dit forum na wat topics gelezen te hebben en ook wat vragen te hebben over de Varadero. Verder lijkt het me leuk om in contact te komen met andere Dero rijders.

Ik ben onlangs overgestapt van een Honda CBR600 F naar een “echte” motor  ;) Een Honda Varadero uit 1999 met een 70.000 km op de tellert.
Een paar jaar met plezier ervaring opgedaan met de CBR maar toe aan een robuuste toermotor. In eerste instantie puur op het uiterlijk afgegaan (wat is die mooi he !!!) en man wat ligt de Varadero als een blok op de weg, heerlijk. Geen moment spijt van gehad.
Ik heb de motor echter particulier gekocht en ondanks dat het een zeer nette, goed onderhouden motor is wil ik hem graag eens even na laten lopen. Begin nu toch wat “dingetjes” te horen. Ben al wel wat berichten tegengekomen over onderhoudsmonteurs op het gebied van Varadero’s maar dat is niet echt in de buurt dus zoek nog wat in de omgeving van Rotterdam.

Verder qua techniek … uhhhh, geen ervaring  :-[

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 08:43 #2 door Vara_Dero
Beantwoord door Vara_Dero in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Ha Varadero rijders,

Zijn er rijders onder jullie die goede ervaring hebben met een onderhoudsmonteur in de omgeving van Rotterdam die goede kennis heeft van de Honda Varadero ?

Ik heb een aantal weken geleden een Varadero gekocht (bouwjaar 1999, 70.000 km op de tellert) en begin nu toch wat "dingetjes" te horen waarvan ik me afvraag of het wel goed is.
Hoor wat getik onder in het blok tijdens het rijden, een zagend geluid tijdens het rijden wat zich ook voordoet als ik tijdens het rijden de koppeling ingeknepen houdt en geen gas geef en wat "gepiep".
Zelf heb ik "nul" kennis van de motor dus echt op zoek naar een betrouwbare monteur.

Uiteraard heb ik het forum al even doorlopen en gekeken naar vergelijkbare problemen maar heb er nog niets uit kunnen halen waar ik iets mee kan.

Hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen  :o

Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 11:19 - 20 juli 2015 11:24 #3 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Cit



Hoor wat getik onder in het blok tijdens het rijden, een zagend geluid tijdens het rijden wat zich ook voordoet als ik tijdens het rijden de koppeling ingeknepen houdt en geen gas geef en wat "gepiep".
Hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen  :o

Ed


Hallo Ed,
Welkom :)

Als ik jou verhaal hoor zouden de nokkenaskettingspanners aan vervanging toe kunnen zijn.
Je zou het volgende eerst kunnen checken:
- Kettingspanning (aandrijfketting) in orde en geen zware punten in de ketting
- Heb je dit geluid ook als je stilstaat met lopende motor????

Ik zou er niet mee door gaan rijden.




Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 12:46 #4 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
MSD bandenservice Sprundel. Is lid en clubdealer. Doet niet alleen banden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 13:11 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Motorbandenzaak in alphen is dichterbij denk ik!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 13:39 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
alphen is beslist dichterbij vanuit rotterdam al is dat weer afhankelijk vanaf welke zijde

ik heb ook een vraag,

waarom de SD 01 en niet gegaan voor een recenter model ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 14:07 #7 door Vara_Dero
Beantwoord door Vara_Dero in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Als ze in Alphen ook motor onderhoud doen is dat een prima optie.
De Dero uit 1999 was een financiele kwestie maar ga zeker in de toekomst voor het nieuwe model. Super motor zeg !

Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 15:13 #8 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Hallo Edwin,


Naast specifiek onderhoud aan de banden of de motor kun je ook een complete motorkeuring uit laten voeren.
Aan het eind van de keuring heb je meer inzicht in de onderhoudsstaat van jouw motor en kun je een gericht onderhoudsplan opstellen.


Deze keuring ( zeg maar APK) kun je laten voeren in Alphen a/d Rijn, Sprundel of Elburg.


Succes met jouw motor.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2015 15:52 #9 door Vara_Dero
Beantwoord door Vara_Dero in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor

Hallo Edwin,


Naast specifiek onderhoud aan de banden of de motor kun je ook een complete motorkeuring uit laten voeren.
Aan het eind van de keuring heb je meer inzicht in de onderhoudsstaat van jouw motor en kun je een gericht onderhoudsplan opstellen.


Deze keuring ( zeg maar APK) kun je laten voeren in Alphen a/d Rijn, Sprundel of Elburg.


Succes met jouw motor.


Groet Hans




***********************************

Ha @Hans schaap,

Over 2 weken zit ik in Garderen. dan is Elburg in de buurt. Beheer jij de bandenservice en kan ik een afspraak met jou maken ?

Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2015 00:30 #10 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
als je naar hans gaat in Elburg neem een pak speculaasjes mee
word hij heel vrolijk van dan doet hans er een paar lekkere koppen koffie bij (is een tip ) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2015 16:30 #11 door Bascy
Beantwoord door Bascy in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Kennen jullie ook dit soort adressen wat zuidelijker in het land, zeg maar in de omgeving van Eindhoven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2015 17:51 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
dichtste bij is dan sprundel (omgeving breda)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 15:36 #13 door Bascy
Beantwoord door Bascy in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Dat lijkt dan inderdaad het dichtst bij.

Wat kost zo'n keuring? En kan zo'n keuring ook een andere (Honda) garage gedaan worden, of is dat echt veel duurder?

gr
Bas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 16:54 #14 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
hallo bas,

wat kost zo keuring :

we zijn ca 50 minuten bezig en we hebben daarvoor werkplaats tarief, zelfsleutel tarief en begeleid sleutelen tarief



en ik ben zeker dat iedere motordealer/bedrijven die aankoop keuringen verrichten  maar ik kan niet zeggen wat daarvan de kosten zijn noch hun werkzijze
gangbare prijzen zijn daar ca 200 euri per keuring
maar of die een transalp net zo goed kennen als wij..

(denk het niet ;))

denk er maar over na..

mvg waffie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 17:04 #15 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
met zoiets zou ik maar lekker even naar Sprundel rijden - zodat Ad ernaar kan kijken - die kent die modellen beter dan Motoport!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 19:02 #16 door Bascy
Beantwoord door Bascy in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Zoiets had ik al verwacht natuurlijk  ;) Maar wilde het toch even weten.
Ik heb overigens geen Transalp maar een Vara uit 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 20:49 #17 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
neem wat lekkers mee weet niet wat waffie lekker vind
is maar een tip drop koekjes  ;)  altijd goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 21:03 #18 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
C:-)
Boodschap is wel duidelijk nu ....genoeg reclame voor ons club-adresjes :)
... topic  is voorsteltopic van Vara-dero

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2015 00:04 #19 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuw hier en meteen een vraag over m'n motor
Hoi Vara_Dero

Net als jij heb ik de Dero gekocht op het uiterlijk en omdat het een echte toerfiets is waar je afstanden mee kunt rijden. Ik zit er vaak 12 uur per dag op..............en om eerlijk te zijn, de laatste km vallen dan niet meer mee.
Je hebt een dikke twin onder je kont en dat blok hoor je erg goed zijn werk doen, dat maakt een hoop geluid maar met 70.000 km is het blok net los.
Dat zagen kan erg goed de ketting zijn en dat tikken natuurlijk de kleppen, ik maakte me ook altijd druk om ieder geluidje dat ik hoorde en gooide alles hier op het forum. Ik heb inmiddels al geleerd dat het niet de dingen zijn die je hoort waar je je druk om moet maken bij onze motorfietsen maar de dingen die je niet hoort, de stekkerverbindingen. Daar heb ik (en vele anderen) al vaak problemen mee gehad. Zo zijn de stekkers van mijn spanningsregelaar al afgefikt, die heb ik nu doorgesoldeerd, mijn hoofdzekering en alles eromheen is afgefikt, was ook een dure grap, en regelmatig werkt een deel van mijn dashboard niet. alle zekeringen eruit en weer terug en alles werkt weer.
Standaard haal ik 4x per jaar alle zekeringen los om problemen te voorkomen en een voltmeter om de boel in de gaten te kunnen houden is ook onmisbaar.
De Dero is een mooie en comfortabele motorfiets voor het verharde (voor het onverharde is hij veel te zwaar) en maak je niet te druk om die geluidjes.
Als je dan naar Ad of Hans gaat voor onderhoud neem dan gewoon geld mee i.p.v. speculaasjes of drop.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden