Beste mensen,
Allereerst zal ik mezelf even voorstellen, aangezien ik me 10 min geleden heb aangemeld op dit forum....
Ik ben Joep, woon in r'dam, heb eigenlijk altijd racers gereden (gsxr 600, tl1000r ) en zit momenteel midden in mijn midlifecrisis (zonder gein) :-\
Gisteren dus mijn eerste vara aangeschaft uit 99, met 74k op de teller. En ja, je hebt t goed, dit heeft zeker met mijn midlifecrisis te maken....
Nou wil ik zeker de varadero niet degraderen, want ik ben er erg blij mee, en ik ben qua koppel van de 106 naar 95nm gegaan, dus zoveel ben ik er nou ook weer niet op achteruit gegaan. Fijne fiets!!!!
De reden dat ik hem heb aangeschaft, is omdat ik graag veel wil gaan toeren met mijn tentje in europa.
En dan nu mijn vraag,
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik het originele zadel niet fijn vind zitten. Het helt naar voren, zodat ik constant met mijn OO tegen de voorzijde van het zadel gedrukt wordt.
Als ik iets meer naar achter ga zitten, moet ik teveel mijn best doen om niet naar voren te schuiven, niet fijn dus.... (wat is jullie ervaring daarmee??)
Nou kwam ik dit tegen:
www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-...CWZOzSaXre9g0tHy30Sk
Heeft iemand hier ervaring mee??
Dat gelpadje is heel leuk hoor, maar als die hellingshoek naar voren hetzelfde blijft, zie ik niet veel verbetering optreden....of wel?
En ik heb dus een 5-bak, en weet dat de 6- bak een stukje zuiniger rijdt. Nou dacht ik, ik zet een 42t tandwiel ipv de standaard 47t. Moet toch wel schelen, toch?
En zoals bij jullie bekend, mijn achterveer lijkt van soep gemaakt, dus zit te overwegen een hyper veer te monteren (alleen de veer wisselen)
Ik kwam er 1 tegen voor 119 euries, weet iemand waar ik hem goedkoper kan aanschaffen?
Alvast dank voor jullie medewerking!!!!!
Groet, Joep