Joep stelt zich voor en meteen vraag mbt Dero enZadelpijn en 42t achtertandwiel

09 aug 2015 19:47 - 09 aug 2015 20:03 #1 door Joeps
Beste mensen,

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen, aangezien ik me 10 min geleden heb aangemeld op dit forum....
Ik ben Joep, woon in r'dam, heb eigenlijk altijd racers gereden (gsxr 600, tl1000r ) en zit momenteel midden in mijn midlifecrisis (zonder gein)  :-\
Gisteren dus mijn eerste vara aangeschaft uit 99, met 74k op de teller. En ja, je hebt t goed, dit heeft zeker met mijn midlifecrisis te maken.... ;)
Nou wil ik zeker de varadero niet degraderen, want ik ben er erg blij mee, en ik ben qua koppel van de 106 naar 95nm gegaan, dus zoveel ben ik er nou ook weer niet op achteruit gegaan. Fijne fiets!!!!  :angel:
De reden dat ik hem heb aangeschaft, is omdat ik graag veel wil gaan toeren met mijn tentje in europa.

En dan nu mijn vraag,
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik het originele zadel niet fijn vind zitten. Het helt naar voren, zodat ik constant met mijn OO tegen de voorzijde van het zadel gedrukt wordt.
Als ik iets meer naar achter ga zitten, moet ik teveel mijn best doen om niet naar voren te schuiven,  niet fijn dus.... (wat is jullie ervaring daarmee??)
Nou kwam ik dit tegen:

www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-...CWZOzSaXre9g0tHy30Sk

Heeft iemand hier ervaring mee??
Dat gelpadje is heel leuk hoor, maar als die hellingshoek naar voren hetzelfde blijft, zie ik niet veel verbetering optreden....of wel?

En ik heb dus een 5-bak, en weet dat de 6- bak een stukje zuiniger rijdt. Nou dacht ik, ik zet een 42t tandwiel ipv de standaard 47t. Moet toch wel schelen, toch?

En zoals bij jullie bekend, mijn achterveer lijkt van soep gemaakt, dus zit te overwegen een hyper veer te monteren (alleen de veer wisselen)
Ik kwam er 1 tegen voor 119 euries,  weet iemand waar ik hem goedkoper kan aanschaffen?

Alvast dank voor jullie medewerking!!!!!

Groet,  Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2015 20:07 #2 door Menno
Welkom Op dit forum.


De Dero is een fijne fiets maar vraagt wel wat aanpassingen om een echt fijne fiets te worden. Een andere veer achter en progressieve veren voor maken een wereld van verschil. Ik zou een een bezoekje brengen aan onze clubarts, Ad Mies in Sprundel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2015 21:00 #3 door Cas
Hallo Joep

Dat van die midlifecrisis ken ik, heb ik ook last van en was ook voor mij een reden om weer te gaan motorrijden.

De Varadero is inderdaad een geschikte motor voor de lange afstand en de looks zijn ook goed.

Jij hebt het over zadelpijn omdat je met je ballen tegen de voorkant van het zadel schuift, daar krijg je echter alleen maar een hoog stemmetje van en heeft niets met zadelpijn te maken.

Zadelpijn ontstaat omdat je met je zitbotjes wegzakt in het zadel, dit irriteert het weefsel rondom de zitbotjes en belemmerd de doorbloeding, je kunt dat goed merken als je even gaat staan, dan verdwijnt de pijn meteen omdat de doorbloeding weer op gang komt.

Als je nu een gelzadel gaat gebruiken zak je met je zitbotjes nog verder weg, gevolg, nog meer irritatie, minder doorbloeding en nog meer zadelpijn.

Zelf heb ik een Bagster zadel op mijn Dero maar hier op het forum staat genoeg info over zadels en ook over andere dempers en veren, het is maar net wat je er aan uit wilt geven.

Een goed zadel kost een hoop geld, hetzelfde voor een goede demper.

Ik heb van zadelpijn geen last maar krijg bij lange ritten (+ 10 uur) last van verkrampte benen en moet dan vaak stoppen en even de benen strekken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2015 23:05 #4 door Waffie
welkom joep,

met de achterveer wil ik je graag helpen en bied je deze aan voor ca 105 euri maar dan moet je wel langs willen komen voor de upgrade

een ander tandwiel kan maar ik zou niet te klien gaan omdat de ketting dan eerder over de achterbrug gaat lopen neem  dan een 44 tands

heb er goede ervaring mee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2015 06:46 #5 door Joeps
Beste heren,

Dank voor jullie reacties!
Lijkt me duidelijk dat er nog wat moet gebeuren voordat ik die lange tocht ga beginnen....;-)

Cas,  is zo'n bagster ook anders qua vorm, ik bedoel dus de hellingshoek naar voren? Of is hij alleen harder?

Ad, bedankt voor je aanbieding,  ik stuur je even een pb, 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2015 20:53 #6 door Arjen
Op mijn Transalp heb ik een corbin zadel zitten. Die heb je ook voor de Dero.
Werelds!

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2015 16:41 - 12 aug 2015 19:13 #7 door Cas
Ik heb voor Bagster gekozen omdat ik het een mooi zadel vind en omdat je het aan je eigen smaak kunt aanpassen qua kleurstelling en opbouw. Mijn zadel is 2 cm verlaagd (kost extra) en heeft voor en achter gel pads (kost extra).
De rugsteun kan naar voor of naar achter worden verplaatst (vaste positie) en ik heb genoeg ruimte om verder naar voor of naar achter te gaan zitten. Je moet wel je eigen zadel missen want dat gaat naar Frankrijk en daar wordt het zadel voor je gemaakt.
Ik heb het zadel bestelt bij een dealer en die had nog een Varadero zadel liggen dat ik kon gebruiken en ik kon het nieuwe zadel binnen een week ophalen. Ben er dik tevreden mee maar er zijn heel veel goeie zadels en Bagster is niet bepaald goedkoop, mijn zadel heeft € 452,- gekost en dat zal niet iedereen willen uitgeven voor een zadel.




◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2015 17:47 #8 door ron overkleeft
Denk dat het zadel niet naar voren helt, waarschijnlijk is het zadel te ver
doorgezakt waardoor dat zo lijkt. Varadero zadels zijn inderdaad KL...TE.
Ik heb mijn zadel laten verbouwen bij "Rayz zadels" dan kan je hem zo
laten maken als jezelf wil :verlagen/verhogen,breed/smal, kleur, materiaal.
Hij zit als de beste nooit meer zadel pijn gehad. :)



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden