Voorstellen Transalp 600 Broaaap

21 sept 2015 22:03 #21 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Voorstellen Transalp 600 Broaaap
Schitterend, een feest om naar te kijken, hele mooie uitlaat ook.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2015 05:08 #22 door blok
Beantwoord door blok in topic Voorstellen Transalp 600 Broaaap

Netjes, maar wat een klus zeg. Daar zou ik het geduld totaal niet voor hebben hehe :)).

Maar hoe heb je orde gehouden in de chaos van alle losse onderdelen/schroefjes/etc.? Of was het gewoon gaandeweg puzzelen?

tijdens demontage foto's maken van de verschillende onderdelen, en uitleggen door de garage ( wel iedereen verbieden in de buurt te komen haha)
-in 3 avonden alles gedemonteerd.
-2 weken had de straler/poedercoater nodig voor de 38 onderdelen. in de tussentijd kon ik alles op het gemak voorbereiden voor montage, (blok spuiten, voorvork vering en olie vervangen, ketting geleiding bestellen enz.
- toen in 4 avond (met veel koffie) alles weer opgebouwd

22 sept 2015 05:12 - 22 sept 2015 05:17 #23 door blok

Schitterend, een feest om naar te kijken, hele mooie uitlaat ook.

bedankt ;D

uitlaat (laser produro) heb ik wel vervangen, deze begon te lekken langs de popnagels en de blanke lak begon lelijk te worden naar verloop van tijd.

nu heb ik een laser produro open race! iets fanatieker geluid en er zitten geen popnagels in 8)

verder zijn deze precies hetzelfde
Bijlagen:

22 sept 2015 20:03 #24 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Voorstellen Transalp 600 Broaaap
Erg sjiek ja die uitlaat! Moet je wel goed bijhouden om hem mooi te houden vermoed ik?

En als ik zo brutaal mag zijn: hoeveel was je (excl. de motor zelf) kwijt om hem zo mooi te krijgen?

23 sept 2015 07:38 #25 door blok

Erg sjiek ja die uitlaat! Moet je wel goed bijhouden om hem mooi te houden vermoed ik?

En als ik zo brutaal mag zijn: hoeveel was je (excl. de motor zelf) kwijt om hem zo mooi te krijgen?

Ik rij alleen met mooi weer, ik poets hem af en toe met WD-40 daar haal ik het vuil mee weg en er blijft een vettige laag achter waar het vuil slecht aan hecht, dit doe ik eveneens ook met mijn velgringen en spaken, werkt perfect.

De prijs van het spaken durf ik niet te zeggen, dit is door de vorige eigenaar gedaan, zou ik even moeten opvragen.
hij heeft het laten doen bij HAAN die zijn niet goedkoop maar wel goed.

Alle prijzen zijn ongeveer:

-voorvering: €120,-
-velgstriping:€15,-
-nieuwe stickers op de motor heb ik laten maken door een sticker bedrijf: €50,- (ze hebben mijn naam nog in hun bestand inclusief ontwerp als iemand geïnteresseerd
is in bijv. de stickers op de tank in elke mogelijke kleur kunnen zijn die waarschijnlijk wel leveren)
-stralen en poeder coaten heeft wat onderhandeling gevergd maar uiteindelijk voor 38 onderdelen: €180,- haha
-uitlaat demper: €130,-
-aantal spuitbussen:€50,-
-preloadadjusters: €25,-
-voorspatbord: €25,-
-achterlicht:€35,-
-daarnaast nog een nieuwe koppeling en een onderhoudsbeurt inclusief vervanging van balhoofdlagers, kettinggeleiding en andere slijtagedelen. (remblokken en schijf vervangen voor sinterstaal, echt een aanrader) deze kosten heb ik niet bijgehouden.

Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn maar dat zal om een aantal tientjes gaan,

23 sept 2015 11:06 #26 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Voorstellen Transalp 600 Broaaap

ik poets hem af en toe met WD-40 daar haal ik het vuil mee weg en er blijft een vettige laag achter waar het vuil slecht aan hecht, dit doe ik eveneens ook met mijn velgringen en spaken, werkt perfect.

Ieder zijn ding, ik gebruik WD40 alleen voor het vette gedeelte en voor de rest een sopje.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

23 sept 2015 22:26 #27 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Voorstellen Transalp 600 Broaaap
Als ik je lijst zo zie, vind ik het qua kosten zeker meevallen! Zeker dat poedercoaten had ik veel hoger ingeschat.

En wat betreft het oppoetsen/schoonmaken wist ik niet dat WD-40 daar ook voor gebruikt kon worden. Zelf gebruik ik voor m'n chromen uitlaatpijpjes siliconenspray. Heeft dus in principe dezelfde werking?

24 sept 2015 07:03 #28 door blok

Als ik je lijst zo zie, vind ik het qua kosten zeker meevallen! Zeker dat poedercoaten had ik veel hoger ingeschat.

wat betreft kosten valt het zeker mee, het kost wat uurtjes en ruimte in de garage haha.

het poedercoaten ziet er super netjes uit, je kan daar wat betreft prijs en kwaliteit zelf niet voor gaan prutsen

01 dec 2015 08:55 #29 door blok
Bijlagen:

01 dec 2015 10:16 #30 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Voorstellen Transalp 600 Broaaap
Het is een bijzonder transalp geworden, niet echt mijn smaak maar jeetje wat ziet ie er strak en netjes uit

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

01 dec 2015 10:22 #31 door blok

Het is een bijzonder transalp geworden, niet echt mijn smaak maar jeetje wat ziet ie er strak en netjes uit

Bedankt voor het compliment, deze winter worden de remklauwen gereviseerd en komt er achter ook een staal omvlochten remleiding.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden