- Berichten: 330
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Thans bezig met een pre-Transalp xl50 uit 1977 voor mijn zoon.
Wit gespoten en divers klein spul opgeknapt en hersteld. Moet nog naar de keuring als bromfiets (49cc), maar er zit een goede Duitse Betriebserlaubnis bij. Gaat lukken lees op het www.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar, wat te doen over langere termijn: ?
Optie 0: vervangen tandwiel met het blok gemonteerd in de motor. Hoe ? Tegelijk lassen losslijpen en de uitgaande as koelen met tuinslang aan de achterzijde. Vervolgens zo goed als mogelijk proberen het nieuwe tandwiel weer vast te bakken (met koeling) aan de uitgaande as. Kan ik niet zelf (wel koelen...) maar Hans in Elburg stelde dit voor als een optie. Wordt dit niks dan....andere opties >.
Optie 1: blok splitsen, nieuwe uitgaande as en nieuw pakkingenset en gaan met de banaan (ca 700euri);
Optie 2: niets doen, maar een CRF1000 kopen (politiek lastig thuis, tenzij de loterij etc etc..);
Optie 3: ander blok erin, hoewel een net xrv750 blok tot heden niet te vinden is. Blokwissel kan ik zelf.(raming ca 900 euri);
Optie 99: een hele andere optie. Nu komt het, er staan veel blokken van een Transalp 650 te koop. Deze motoren zijn immers in grotere aantallen geleverd. Past dat blok erin zonder laswerkzaamheden ?. Het zal wat cc's en pk's schelen, maar ik ben geen scheurkonijn. En een blokwissel kan ik zelf, evenals iets van luchtfilter veranderen, maar lassen kan ik niet zelf.
Weet iemand dit ?. (lijkt op down-graden, past bij minder uitstoot...).(raming ca 650 euri). Alvast excuses als ik iemand met deze optie kwets omdat het allemaal niet origineel is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.