Voorstellen AT en TA rijder

23 okt 2015 16:55 - 23 okt 2015 22:00 #1 door James Bond
Voorstellen AT en TA rijder werd gestart door James Bond
Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Steven, ben achter in de veertig en woonachtig in Borne. Ik werk als technisch ontwerper bij een groot wegenbouwbedrijf. Ik heb sinds 2013 een AT van 1997 in mijn bezit en sinds dit voorjaar een projectfiets, een TA600 uit 1987. Ik volg deze site dus al sinds 2013. Helaas rij ik weinig motorkilometers per jaar circa 4000km denk ik.

In een note-dop: eerst op Honda brommers gereden (C-310, SS-50 daarmee 4x naar de Cote d'Azur gekacheld). Na mijn 20ste ben ik begonnen op een Suzuki DR400, een Guzzi V1000SP (import, te log, te onbetrouwbaar), een Honda 650 Dominator (10jr gehad), BMW K100  uit 1985 (10jr gehad,  saai maar verder prima) en nu sinds 2 jaar mijn vroegere droomfiets: een AT uit 1997 !!

Dit voorjaar heb ik een projectfiets erbij gekocht voor ca 500 piek: een TA uit 1987 met een tik in het blok. Ik dacht, ooooh ff kleppen stellen, maar daar was de tik veel te hard voor..
Vervolgens een ander blok gekocht (uit 1996) en die erin gehangen, pro-link helemaal opgeknapt, div. spuitwerk, nwe voorband, trommelremschoenen, inlaatrubbers, vorkolie, voorvorkhoezen, voorband etc. etc.  Reden: ik miste het sleutelen. Al die tijd uiteraard gebruikmakend van de handige info op deze site en van de tips van Hans (?) in Elburg.
Afgezien van de zweetdruppels bij het verwijderen van de achtervork en het inhangen van het nwe blok, gaat het sleutelen mij prima af.  ;D.
Het nieuwe blok start en rijdt prima.

Uiteindelijk gaat mijn vrouw op deze fiets tuffen (zij heeft 18 jaar niet gereden), en ik natuurlijk een beetje off-road oefenen in Twente. hahaha.

Ik zal proberen enkele foto's te plaatsen van het opknappen van de TA.


Zo kocht ik de fiets, let op het zadel.....


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:01 #2 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Het verwijderen van de achtervork was een hele klus. Uiteindelijk een schaarkrik onder het blok om de druk op de as te ontlasten en heeeeeel hard slaan en de bout ging eruit

Zo heeft de motor een week lang gelegen:

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:03 #3 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Vloeistoffen aftappen

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:05 #4 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Blok ophalen in het westen des lands. Samen met zadel, voorvorkhoezen en wat klein spul. Het blok heeft 1 week achterin de wagen gelegen. Ik kon hem niet alleen eruit tillen en had ff geen hulp. Met de zon erop een oliegeur in de auto...  ;D

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:05 #5 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Foto's

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:07 #6 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Voor het verwijderen van het oude blok, goed alle kabels en leidingen gemarkeerd. ('do not forget to tag them for identification purpuses...' of zoiets zong Frankie goes to Hollywood..)

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:10 - 23 okt 2015 17:17 #7 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Mijn doel was om weinig tijd te laten tussen het verwijderen van het oude blok, en het erin zetten van het nieuwe blok. Immers, dan weet je nog hoe het zat. Ook was er aan het frame weinig roest te vinden, ik vermoed dat deze fiets weinig in de winter gereden heeft. Wel kraakte de prolink. Daarover straks meer.

Foto's....

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:14 #8 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
ah, ik weet nu ook hoe ik meer foto's tegelijk kan invoegen.  :D

vrijdagavond 20u: oude blok eruit !. Pfff, ik was het al een beetje zat. Mijn zoon zei, aaah, we kunnen het nieuwe blok er ook alvast wel ff naast zetten. En ook alvast wel ff proberen het nwe blok erin te hangen...

Om 23u zat-ie erin. Pfff, het zweet stond op onze rug. Op een gegeven moment zat het blok muurvast scheef in het frame. dankzij een ouderwetse autoschaarkrik kregen wij het blok weer los ;D ;D en na een aantal keren zat het blok op de goede plek...

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:19 #9 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Het plaatwerk verdiende ook aandacht.
En ja, Hammerite is prima spul.


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 17:23 #10 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Past een blok uit 1997 1 op 1 in een frame uit 1987 ?.
Ja hoor. Alle stekkers pasten bij mij 1 op 1.
Maar let op details:
Het ketting voortandwiel is anders.
De opnemer aangever uit het oude blok moet je overzetten in het nieuwe blok (dank Hans voor deze tip), dan kan je de ontsteking etc laten zitten.


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 19:09 #11 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Voorstellen AT en TA rijder
Haha dat is nog eens een introductie, doe je goed!

Van harte welkom en dank voor je uitgebreide verslag. Aardig projectje zo. Houd ons op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 22:05 #12 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Ik zal spoedig uitgebreid vertellen over de prolink.

Ook nog met de voorvork bezig geweest. Netjes gemaakt met BMW-Felgensilber. Was nog over van de BMW K-100.
Tevens gave zwarte voorvorkhoezen aangebracht.

Hierbij foto's voorvork oud en voorvork nieuw.


TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 07:35 #13 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Voorstellen AT en TA rijder
Veel succes, maar dat lukt aardig zo te zien!!!

Wat gezellig dat je naast meelezen ook gaat posten!!! Ik ben benieuwd wanneer je ta de weg op kan...

Sleutel ze,
Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 09:49 #14 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic Voorstellen AT en TA rijder
Leuk verslag.

Een hele klus, maar zo te zien wordt de TA weer als nieuw.

Succes verder.


Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 13:17 #15 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Voorstellen AT en TA rijder

Ik zal spoedig uitgebreid vertellen over de prolink.

Ook nog met de voorvork bezig geweest. Netjes gemaakt met BMW-Felgensilber. Was nog over van de BMW K-100.
Tevens gave zwarte voorvorkhoezen aangebracht.

Hierbij foto's voorvork oud en voorvork nieuw.

Prachtig! Met wat voor spul heeft u die voorvork zo mooi gespoten?

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 14:39 #16 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
De voorvork heb ik met staalwol schoongemaakt. Vervolgens ontvet met thinner en dan mototip ? spuitbus met BMW-Felgensilber erop.
Eigenlijk had daar ook nog blanke lak op gemoeten, maar 'mooi en goed' is ook prima.

By the way: ik had de motor gekocht met het doel om Pinksteren 2016 gereed te hebben.
Maaaaaar, het sleutelen ging zo voorspoedig (erg leuk werk) dat de TA nu al rijdt. Zie mijn 'avatar'  fotootje, zo heet dat geloof ik.

Wordt vervolgd.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 16:30 #17 door robbing
Beantwoord door robbing in topic Voorstellen AT en TA rijder
Ziet er goed uit Steven. Gr. Robbin.

Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 19:23 #18 door AnthonyTA
Beantwoord door AnthonyTA in topic Voorstellen AT en TA rijder
Zag ik je misschien gisterenmiddag rijden in Borne?
In de bocht burenweg/scholtensoven, ik ook op de transalp :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 21:32 #19 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Voorstellen AT en TA rijder
Klopt, ik reed daar met mijn zoon achterop. En wie rijdt ons daar tegemoet op een verlaten bedrijventerrein ?. Juist, een transalp !.  :)Een nieuwer type dacht ik. En met donkere kleuren.
Wij wonen daar vlakbij.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2015 13:16 #20 door AnthonyTA
Beantwoord door AnthonyTA in topic Voorstellen AT en TA rijder
Wat een toeval!  ;D

Ik woon er zelf ook dichtbij :) Ik reed op hetzelfde type Transalp als jullie, die is alleen een keer zwart / zilver gespoten (zie ook mijn voorstel topic) en ziet er daardoor wat jonger uit (vind ik).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden