Voorstellen

27 dec 2015 19:17 #1 door Pla
Voorstellen werd gestart door Pla
Beste mede-Transalp-liefhebbers!

Ik ben sinds zojuist lid van het forum, waarschijnlijk binnenkort ook wel van de club!

Even over mij:
In september 2014 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald, gelijk vol, gezien ik de 25 toe al gepasseerd was. Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik voornamelijk gereden op de motor van mijn vriendin, een BMW F650 Funduro. Prima motor, maar de motor was mij net even te klein en het vermogen te weinig.

In mei 2015 ben ik naar Schotland geweest op een BMW R80ST, geleend van mijn schoon familie. Heerlijke motor, maar mij te breed (boxer). Na wat afstruinen op Marktplaats liep ik tegen een Yamaha XJ 900S aan, heerlijk motor voor op de snelweg, prima hoeveelheid vermogen. Echter, offroad mogelijkheden: nul. Daarom wederom het internet op en uiteindelijk kwam ik bij een Transalp 650 uit (die uit Best, mochten mensen deze gezien hebben op Marktplaats). Na een proefrit was ik gelijk verkocht en een week later heb ik de motor gekocht. Op dit moment dus 2 motoren in mijn bezit, de Yamaha staat inmiddels te koop:
www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yam...0c1b&previousPage=lr
Niet perse om reclame te maken, maar mocht iemand nog een betrouwbare motor zoeken. Prijs is nog wel wat aan te doen.

Maar goed, inmiddels zitten de eerste 1.000km er op, wat een motor! Heerlijk. Dit is waar ik naar op zoek was.

Ik heb al een aantal zaken aan de motor veranderd, zo heb ik de motor voorzien van een nieuwe accu, handvat verwarming en USB oplaadaansluiting is geïnstalleerd. Verder ben ik aan het kijken naar valbeugels en een mogelijkheid om zijkoffers (of tassen) op te kunnen hangen (tips zijn welkom!), top koffer zit er al op. Verder is één voorkap aan de voorkant links beschadigd geweest, aardig mooi hersteld, maar de kleur is net even anders, geen prio, maar wil misschien al mijn kappen een ander kleurtje spuiten. Motor is nu rood.

Ik doe dus veel zelf aan mijn motor. Heb verder nog niet veel ervaring in het onderhouden van motoren, maar door mijn achterban en technisch inzicht kom ik een heel eind uiteindelijk misschien ook wel met jullie hulp. Het is wel mijn doel om uiteindelijk alles zelf te kunnen onderhouden aan mijn motor. Mocht er dus iemand in de buurt van Roosendaal zijn die regelmatig onderhoud pleegt aan de motor, ik kijk graag een keer met je mee!

Op dit moment ben ik 27 en heb ik nog een aantal toekomst dromen voordat ik de motor niet meer op kan stappen. Ik verwacht nog zeer lang motor te kunnen rijden, maar dat neemt niet weg dat je toch een beetje moet plannen in het leven.

Om te beginnen zou ik graag wat off-road ervaring op willen doen. Met deze off-road ervaring zou ik graag (steeds) langere enduro ritten willen maken. UK, Alpen, Pyreneeën, Oost Europa. Uiteindelijk ultieme droom: de BAM road https://en.wikipedia.org/wiki/Baikal%E2%80%93Amur_Mainline . Totaal geen route voor beginners, zelfs waarschijnlijk niet voor een Transalp, maar je moet iets hebben om over te dromen! Ik ben avontuurlijk ingesteld, doe aan klimmen (in de zomer) en skiën (in de winter) in de Alpen en ben groot voorstander van "back to basic".

Ik heb de agenda voor 2016 al even bekeken, zag de Ardennen rit, maar kom op 27 maart terug van een lange vakantie, dus los van eventuele beschikbaarheid, gaat dit wat lastig voor mij worden, maar niet uitgesloten.

Mocht mijn introductie je aanspreken en je komt uit de buurt (Roosendaal of Haarlem en omstreken, daar ben ik ook regelmatig te vinden), stuur me gerust eens berichtje!

Met vriendelijke groet,

Pla

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2015 20:43 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Voorstellen
Welkom hier Pla  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

27 dec 2015 23:07 #3 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Voorstellen
Van Harte Welkom op dit leerzame forum. ;) Hou 'em tussen de lijntjes. :)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

28 dec 2015 10:38 #4 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Voorstellen
Welkom Pla . En voor goede valbeugels en kofferrek : Heavy Duties.  Super kwaliteit, scherpe prijs, correcte service.

31 dec 2015 14:13 #5 door Pla
Beantwoord door Pla in topic Voorstellen
Bedankt allemaal!

Heb die gasten van Heavy Duties een email gestuurd van de week, ben benieuwd!

18 jan 2016 10:31 #6 door Pla
Beantwoord door Pla in topic Voorstellen
Uiteindelijk heb ik samen met Chaly-dude de beugels en bok gekocht bij Heavy Duties, konden we de verzendkosten delen!
(Mijn Yamaha is overigens voor een prima prijs verkocht!)

Spul was na bestelling en betaling binnen een week binnen!

Van het weekend gelijk maar even aan de slag gegaan. Wat een mooi spul! Paste voor 99%, met een klein beetje spanning op één bevestigingspunt, maar zonder "bruut-force" heb ik alles kunnen bevestigen (frame niet krom? ;D). Motor wordt er een stuk stoerder door.

Motor is overigens nat omdat ik het eerste zout er al af moest spoelen. ::)
Mijn rechter voorkap (voor de kijkers naar de foto links) is iets van andere kleur, deze is waarschijnlijk beschadigd geweest en hersteld, niet heel mooi, maar de motor rijdt, dus voorlopig doe ik hier nog even niets mee.

Ik ben alleen niet heel tevreden over die midden-bok, bij een bochtje naar links rijdend over een drempel schampte ik de straat gisteren, moet nog even kijken of ik deze niet nog wat omhoog kan krijgen.

18 jan 2016 13:18 #7 door alain
Beantwoord door alain in topic Voorstellen
Op de middenbok die ik bij Heavy Duties kocht is een verstelbout aanwezig waarmee de hoogte kan ingesteld worden. Ook moet je nagaan of de veer goed aangebracht is. Get is een heel strakke veer die heel wat kracht vergt om ze correct aan te brengen.

Alain

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

18 jan 2016 14:20 #8 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Voorstellen

Ik ben alleen niet heel tevreden over die midden-bok, bij een bochtje naar links rijdend over een drempel schampte ik de straat gisteren, moet nog even kijken of ik deze niet nog wat omhoog kan krijgen.

Wanneer je offroad wilt zou ik de middenbok er afhalen. Scheelt een hoop gewicht. Denk ook aan het gewicht wanneer je koffers of tassen kiest. Have fun!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

19 jan 2016 20:14 #9 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Voorstellen
Dat ziet er strak uit :)!

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden