Yes, gelukt!

15 feb 2016 21:13 #1 door Varadero04
Yes, gelukt! werd gestart door Varadero04
Moi (Gronings voor Hallo),

Registeren via de I-pad was een uitdaging, maar tis gelukt:-)

Ik ken TCN al een paar jaar maar nooit de moeite genomen om mij te registeren. Moest er nu toch maar van komen. Veel informatie van het forum gehaald. Ik hoop dat ik af en toe wat terug kan geven.

Rij nu vier jaar op een Varadero uit 2004. Rij (bijna) elke dag op de dero naar mijn werk. Probeer minstens een keer per jaar een ritje naar Noorwegen en Zweden te maken. Rij ongeveer 15.000 per jaar.

Helemaal tevreden met mijn dero. Geen grote problemen gehad. Altijd tijdig onderhoud bij Groenewold in Roden.

Wil nog een keer naar de Noordkaap en de oost-Europese landen eens ontdekken.

Ik hoop jullie tzt eens te treffen!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2016 21:21 - 15 feb 2016 21:25 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Yes, gelukt!

Noorwegen en Zweden

Zou ik ook graag een keer willen doen, mooie foto's (behalve de laatste :angel:)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

15 feb 2016 21:58 #3 door Varadero04
Beantwoord door Varadero04 in topic Yes, gelukt!
Tja, geen goede camera... Maar was een mooie tocht langs de westkust van Noorwegen, de andere twee zijn in het oosten van Noorwegen genomen.

Lijkt mij wel leuk om eens met een aantal dero! s die kant op te gaan

15 feb 2016 22:00 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Yes, gelukt!

Tja, geen goede camera... Maar was een mooie tocht langs de westkust van Noorwegen, de andere twee zijn in het oosten van Noorwegen genomen.

Lijkt mij wel leuk om eens met een aantal dero! s die kant op te gaan

Ik meld me alvast aan.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

16 feb 2016 00:02 #5 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Yes, gelukt!
Mooiste dero uit het zwarte tank jaar 2004 :), all black.
Welkom op dit leuke en leerzame forum.
Gr. Marc

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

16 feb 2016 05:36 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Yes, gelukt!
Welkom hier,

Ik ben in 2014 met de (2004) Dero naar de Noordkaap geweest, Duitsland-Polen-Baltische staten- Finland en dan rechts aanhouden tot Grense Jacobselv- Noordkaap-Lofoten-door Noorwegen terug naar het zuiden-Denemarken-Duitsland-thuis. In drie weken stond mijn teller 9200 km verder, mooi rondje maar wij vonden Noorwegen niet zo geweldig om te rijden vanwege alle snelheidsbeperkingen en de controles daarop. Alle gravelpaden door Finland was eigenlijk het leukst.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

16 feb 2016 11:54 #7 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Yes, gelukt!
L..S.

Wil deze zomer ook zo,n trip maken,maar dan via St.Petersburg in ongeveer  6/8  weken.
Ben jij ook door de Noorse fjorden gereden? Heb je soms tips en aanbevelingen?
Verneem het graag van je

Jan

16 feb 2016 12:20 #8 door Varadero04

Welkom hier,

Ik ben in 2014 met de (2004) Dero naar de Noordkaap geweest, Duitsland-Polen-Baltische staten- Finland en dan rechts aanhouden tot Grense Jacobselv- Noordkaap-Lofoten-door Noorwegen terug naar het zuiden-Denemarken-Duitsland-thuis. In drie weken stond mijn teller 9200 km verder, mooi rondje maar wij vonden Noorwegen niet zo geweldig om te rijden vanwege alle snelheidsbeperkingen en de controles daarop. Alle gravelpaden door Finland was eigenlijk het leukst.

Ik heb alleen maar gereden in Zweden en Noorwegen. Noorwegen is idd geen land waar je snel wat km maakt (ga uit van gem. 50-60 km uur). Maar blijft voor mij een mooi land om te rijden.
Finland trekt mij ook nog eens. Volgens mij kan je daar wel de km maken:-)

16 feb 2016 12:26 #9 door Varadero04

L..S.

Wil deze zomer ook zo,n trip maken,maar dan via St.Petersburg in ongeveer  6/8  weken.
Ben jij ook door de Noorse fjorden gereden? Heb je soms tips en aanbevelingen?
Verneem het graag van je

Jan

Hoi Jan,

Die toch staat ook nog op mijn agenda. Dit jaar gaat het helaas niet worden. Wil deze reis voor 2017 of 2018 plannen.

Noorse fjorden zijn mooi om te rijden. Maar neem de tijd! De bekende Trollstigen e.d. vindt ik persoonlijk wat minder (druk). Verder is het na elke bocht weer een verassing. Als je veel pontjes neemt reserveer dan wat extra budget. Dat tikt wel aan.
Wij hebben er een tijdje gewoond (Florø) dus voor mij is het vaak bezoekjes afleggen bij vrienden.

16 feb 2016 13:54 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Yes, gelukt!
Trolligsten vond ik maar tegenvallen als je veel in de alpen bent geweest. Het mooiste stuk in Noorwegen vond ik van Grense jacobselv ( is bij de Russische grens) en dan naar de noordkaap, is een stuk van ongeveer 600 km in het uiterste noorden over onder andere weg 98, prachtig daar, heel ruig en uitgestorven, en koud en winderig.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

16 feb 2016 17:31 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Yes, gelukt!
Als je dan helemaal naar de Noordkaap rijdt, wel ff naar t meest Noordelijke puntje lopen ;D

Best een wandeling, maar zonder gekkigheid wel de moeite waard.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden