Hallo

22 okt 2016 22:22 #1 door Eric van Heck
Hallo werd gestart door Eric van Heck
Hallo Transalpers.
Bijna precies 28 jaar geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald, maar nooit meer motor gereden. Het was al oktober.....
Die winter kondigde ons eerste kind zich aan, vandaaar. Betreffende zoon heeft dit jaar zijn rijbewijs gehaald en een motor gekocht. En dat heeft mijn oude droom wakker geschud.
Eerst maar weer eens les genomen, het verkeer en de eisen voor motorrijders zijn veranderd. En het gevoel is weer helemaal terug :-)
Toen de Transalp uit kwam was ik er al helemaal weg van, en ook nu is het de eerste motor waar ik aan denk. Maar die Afrca Twin. Die is ook mooi! Wat moet ik kiezen....
Wat moet ik nu? Wat is nou eigenlijk het verschil? In gebruik? In gevoel?
Dank jullie wel voor tips,
Eric

Transalp XL650V-6 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2016 10:53 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Hallo
Hoi Eric, welkom hier  :)

Over de keuze Alp vs Twin is al eerder geschreven..... Gebruik de zoekfunctie en je vind wel eea!

Beide zijn technisch nauw verwant aan elkaar, een Twin is eigenlijk de grotere/stoerdere/krachtiger broer van de Alp, alhoewel het er maar vanaf hangt welke Alp (600/650/700) je met welke Twin (650/750/1000) vergelijkt  ;D

In het kort:
Ben je lang (gróter als 1,90m) dan zal de Twin de betere keuze zijn.

Verder is het helemaal afhankelijk van budget en persoonlijke voorkeur.
Zelf 'behelp' ik met al meer dan 25j met Transalpen (600's) en dat bevalt me goed  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2016 15:01 - 24 okt 2016 15:45 #3 door Eric van Heck
Beantwoord door Eric van Heck in topic Hallo
Dank voor je reaktie René,
Inmiddels heb ik de zoekfunktie ontdekt én stevig gebruikt :-) Het blijkt dat je eerst een account moet aanmaken voordat je kunt uitvinden of je veel aan het forum hebt :-P
De verschillen had ik inmiddels ook gevonden.
Qua budget wilde ik het maar even beheersbaar houden; eerst maar even proberen hoe leuk ik het vind en of ik wel ga rijden. Er staan zo veel motoren maar stil te staan....
Deze week ga ik proberen of ik ergens een proefrit kan maken om vast te stellen of de Transalp écht is wat ik ervan verwacht. Als ik er een ga aanschaffen zal ik zeker ook lid worden van de TransalpClub. Ik ben niet bang om te sleutelen maar heb geen ervaring met motoren. Kunnen jullie mij mooi helpen, hèhè....
Mijn eerste interesse gaat uit naar een 650, ik ben de prijzen aan het volgen. Maar het is lastig om vast te stellen hoe de staat van een motor is als je onervaren bent.
Jullie horen vast nog eindeloos van me, met domme vragen ;-)

Transalp XL650V-6 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2016 18:56 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Hallo
Dag Eric.

Welkom hier en blijkbaar heb je al  je weg gevonden binnen het technische forumdeel..

Jullie horen vast nog eindeloos van me, met domme vragen ;-)


Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.
Je zult zeker voldoende support krijgen bij het zoeken naar een voor jou geschikte Transalp.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2016 13:11 #5 door Eric van Heck
Beantwoord door Eric van Heck in topic Hallo
YESSSS!
Sinds gisteravond ben ik de trotse eigenaar van een Transalp 650 uit 2006  :D
De komende tijd ga ik jullie lekker lastig vallen. Ik ga me straks eerst maar eens als lid aanmelden, zodat mensen met ervaring eens kunnen kijken.
Voor het luttele bedrag van €2000.= heb ik een nette fiets gekocht (denkik  :P) Ketting/tandwiel en bandjes goed, topkoffer, leren zadel, speciale uitlaat. Olie boven het maatstreepje (ik las hier een verhaal van een vastloper bij 130  :'( Heftig!)
Afgezien van een klein scheurtje in een van de kunststof kapjes en een gedeukt voet-beschermings-plaatje (rechts) kon ik niets negatiefs ontdekken. Vorige eigenaar hield niet zo van poetsen en nogal van een vette ketting dus achterwiel en onderkant motor zijn wat vet, maar dat poetsen we er nog wel af.

Nu vraagt de verzekeringsadviseur of ik hem wil verzekeren tegen brand/diefstal. Wat denken jullie, is het de premie waard (€85 => €127)?? Hij komt lekker binnen te staan in mijn garage...
Dagwaarde €3000 zegt de verzekeraar, dus als hij gestolen wordt........

Groet

Eric -hoteldebotel - van Heck

Transalp XL650V-6 2006
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden