Groeten uit Amsterdam

02 jan 2017 19:29 - 02 jan 2017 19:35 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Groeten uit Amsterdam

Wat mis ik hier? Los van het slotje.


De bevestigingsplaat.

En waarom heeft t rekje zon raar ophangpunt?


Uhhhh, hier hoort een bout doorheen.

Hoe plaats ik die? Trapeze lamp.


Gewoon de rubber kap eraf halen vanaf de onderkant.
ff goed kijken hoe het zit en de lamp kun je verwisselen zonder de boel te slopen.
Wel zijn kleine handjes in het voordeel.


Misschien handig als je even kijkt naar mijn rimboe topic
Alles over hoe het in en uit elkaar kan vindt je daar.

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=14657.0

Hier zie je de ophanging



En hier het bagagerek.




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2017 15:49 #22 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Groeten uit Amsterdam
dankjewel voor je antwoord, daar heb ik wat aan.

Net de H4 Motovision 12V 60/55W P43T-38 H4 CityVision Moto lamp gemonteerd en alles doet t weer. Zou 40% meer lichtobrengst geven en een oranje gloed geven in de koplamp. In het daglicht vind ik dat allemaal nogal meevallen, maar t zal wel. Misschien zie ik vanavond t verschil. Beetje priegelen, maar prima te doen.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 16:51 #23 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Groeten uit Amsterdam
Nou, de eerste dag dat we wat langer gingen touren om mn vriendin te laten zien hoe leuk t is, dat motorrijden.

Zo'n 30 km van huis begon ie ineens op 1 cilinder te lopen, heel eventjes maar, dus ik dacht: negeren negeren negeren.
Kopje koffie gedronken, we rijden weg en hij begint na een tijdje weer pok pok pok te doen en nu ook met flinke knallen uit de uitlaat. Toerenteller deed niet raar.
Ik dacht meteen aan de CDI's na alle CDI topics te hebben gezien op dit forum.
Na even aan de kant te hebben gestaan, beetje googlen, bougiedoppen bekeken, technische vriend bellen en toch maar met de staart tussen de benen naar huis. Dan maar geen bloembollenvelden.

Toeristische route naar huis, denk een km of 60, en hij heeft geen slag overgeslagen, liep als een zonnetje.

Gisteravond met de hogedrukreiniger gewassen, is er nog een mogelijkheid dat t iets anders is, zoals vocht of een massaprobleem ofzo? Of moet ik er toch aan dat dit het einde van een CDI is? Dan kan ik even flink de portomonee trekken, geloof ik he?

Ik denk dat ik het voorlopig nog even aankijk en als het zich weer voordoet, dan kan ik de CDI's omwisselen, als dan de toerenteller gek gaat doen dan weet ik dat het de CDI is, heb ik begrepen.

De CDI's liggen overigens goed.

Alvast bedankt voor de input!

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 17:04 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Groeten uit Amsterdam
100 % een van je cdi's  ;)


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 17:11 #25 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Groeten uit Amsterdam
Ik zou de stekkers nu al omwisselen.

Er even vanuitgaande dat je niet onder de buddy en tank en achter het voorkuipje gespoelt hebt met de hoge druk kan ik me hooguit voorstellen dat je de zijstandaard schakelaar vol water hebt gezet. Daar zou de hele motor op moeten reageren en niet alleen één cilinder.

Knallen kan nog komen door een probleem met de brandstof voorziening maar in eerste instantie verifieren dat de CDI's goed zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2017 20:56 #26 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Groeten uit Amsterdam
Bedankt Voor de reacties. Nog even 20 cdi topics gelezen net.
Ik heb ze meteen maar even omgedraaid. 1 van de 2 is al een vervangings cdi kwam ik net achter. Met 2 draadlusjes er uit. Die hebben iets te maken met de werking van de zijstandaardschakelaar geloof ik? Die doet bij mij overigens niks, behalve het dashboardlampje aan en uit doen.

nu hoop ik met de wisseltruc te kunnen achterhalen welke cdi de boosdoener is. Heeft de originele shingengen de Duitse overleefd?


A M S T E R D A M
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2017 16:01 #27 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Groeten uit Amsterdam
Het cdi euvel heeft zich niet meer voorgedaan, dus ik wacht totdat de boel weer gaat flippen. Toerenteller doet t ook prima.
Eindelijk de beugels binnen van heavy duty. Het duurde iets langer maar kreeg er wel een chocolaatje bij. Ze passen goed.

A M S T E R D A M
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2017 17:57 - 14 apr 2017 17:59 #28 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Groeten uit Amsterdam
Mooi hoor! Staat goed zo al dat zwart....

Fijn dat je cdi nu geen problemen meer geeft hopelijk toch iets met het contact in een stekker.....

En ja ik had ook al chocolaatjes bij m'n valbeugel....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2017 18:16 #29 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Groeten uit Amsterdam
Dank je. Ja t staat wel aardig. Het is mooi dat ze een matte ruwe coating hebben.

Aan de ene kant fijn, aan de andere kant ook niet. Ik zit nu te wachten tot ie weer gek gaat doen zodat ik het kan fixen. Geeft een onzeker gevoel dit. Ik ga nu niet de snelweg op, of ver van huis, met een cdi die misschien op sterven staat. Maar een nieuwe cdi a 100 euro kopen voor het geval dat, gaat me ook een beetje ver.

Ik hoop van de week even de spanningsregelaar door te kunnen meten met iemand.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2017 15:14 #30 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Groeten uit Amsterdam
Nou ja ivm die cdi kan je misschien van iemand één cdi tweede hands kopen en die dan als reserve mee nemen zodat als ie weer uitvalt  je in ieder geval een 2e bij je hebt om te vervangen.... Ver van huis en dan alleen op één cylinder naar huis moeten rijden is idd niet zo fijn....

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 14:59 #31 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Groeten uit Amsterdam
Graag nog 1 keer de overweging of t misschien iets anders dan de CDI is, want:

Na een ruime week zonder problemen te hebben gereden, vanochtend toch weer even het meisje achterop gezet voor een ritje van 10 km door de stad. Halverwege begon de motor weer op 1 cilinder te lopen. Even gestopt, allebei afgestapt en weer gestart. No problem. Paar honderd meter was ie weer aan het hinkelen en weer afgestapt en weer gestart en alles was weer goed.

Ik dacht, het is toch wel heel toevallig dat t weer gebeurd nu we er weer met zn tweeen opzitten. Zouden we misschien met onze dikke reet op een stekkertje of draadje zitten?

Maar: bij de tweede stop heb ik hem maar even op reserve gezet, want de vorige keer dat ie raar deed heb ik dat ook gedaan en zijn we probleemloos naar huis gereden (was ik vergeten te vermelden). En ja hoor, nu ook zonder problemen 15 km naar huis gereden. KM teller stond op 180km (vorige keer 170, nog niet het punt waarop je normaal naar reserve zou moeten overschakelen). TOch een benzinetoevoerprobleem? Is er uberhaubt een benzineprobleem denkbaar waardoor 'ie op 1 cilinder zou gaan lopen?
In de laatste maanden heb ik 1 keer een halve tank met forte1 gereden en ook nog een keer met een andere reiniger, het brandstofsysteem zou dus redelijk schoon moeten zijn.

Nog een reden waarom ik niet zeker ben van een CDI probleem: na de vorige keer heb de cdis omgewisseld, toen deed de toerenteller niet raar en nu ook niet.

Graag jullie gedachten bij dit raadsel

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 15:05 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Groeten uit Amsterdam
Misschien een stomme vraag, maar als je nu gaat tanken, hoeveel brandstof gaat er  dan in de tank? Heb je uitgesloten dat je niet toch stiekum geen brandstof meer hebt?

Zit de tankdop met het pijltje naar voren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 16:26 #33 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Groeten uit Amsterdam
stomme vragen zijn welkom, want dit is ook een beetje een stom probleem. Het zou helemaal superstom en genant zijn als ik gewoon geen benzine meer zou hebben  :-[ En als ik heel eerlijk ben lijkt t daar wel een beetje op...
Ik ben net even een blokje om geweest met de kraan op 'ON' en al snel hield ie in en ging ie een beetje knallen, eigenlijk wat je zou verwachten als je moet overschakelen naar reserve. Hij ging niet op 1 cilinder lopen. Op reserve was er niks aan de hand. Toen ben ik gaan tanken en ging er 13,5 liter in.

Na wat speur- en rekenwerk heb ik achterhaald dat er de vorige keer 12 liter ingegaan is. En dat was vrijwel meteen nadat er gedoe was. Dat verschil tussen 13,5 en 12 klopt dus wel, want vandaag heb ik nog zo'n 15 km op reserve gereden voor t tanken.

Maar na 12 liter al overschakelen naar reserve klopt toch niet? Meestal haal ik ook wel wat meer dan 180km voordat ik moet overschakelen. Hoewel mn verbruik soms best hoog is, omdat ik soms alleen maar stad rij.

Als t gewoon benzinegebrek is, schaam ik mij diep dat ik jullie tijd heb verdaan. Daarintegen is t wel gemakkelijk opgelost  ;)


A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2017 20:54 #34 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Groeten uit Amsterdam
Het membraam  van de kraan kan stuk zijn of bijna stuk.
Dit apparaat werkt namelijk op vacuüm en geen vacuüm is geen brandstof.
Ook kan het vacuüm slangetje verkeerd op de kraan zitten. Je krijgt dan hetzelfde effect.
Vuil in het kraanzeefje geeft ook dergelijke  problemen.

Mijn alp moet ik overschakelen bij ongeveer 250 km en dan gaat er ook 12 liter in. Verbruik 1 op 20,5.
Echt leeg rij ik hem nooit, dus geen referentie.
Uiteraard speelt je rechterhand een grote rol. Die van mij is nogal rustig  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.337 seconden