Xl 600V 03/87

11 juli 2017 22:39 - 11 juli 2017 22:44 #1 door paso
Xl 600V 03/87 werd gestart door paso
Blijkbaar me nog niet voorgesteld
Paso gewoon omdat ik ooit een 906 heb gehad, Johan of Jo irl. bj 1967 Oelegem B.
DHZer uit passie voor alles wat mechanisch is, elektrisch, vooral elektronisch iets minder.
Ik heb dus een Alpje, van 2 eentje gemaakt, voor en na toch zowat een jaartje aan geknutseld, elke bout zat vast of draaide zot, achterbrug compleet verrot en muurvast, enige waar ik niets heb aan moeten doen was het blok.
Redelijk geslaagd vind ikzelf al is hij nooit af, middenbok is te lang bvb. moet cm korter worden.
Fan werkt niet al werkt die wel rechtstreeks en geeft het thermocontact op temperatuur ook mooi door, raadsel maar dan moet de tank eraf.... doet het zo ook al moet ik met warme dagen binnendoor de meter wel in het oog houden.
Totaalteller werkt niet, dagteller wel, op 230-240 km moet hij op reserve, 5.6/100 verbruikt hij, fabrieksopgave is 5.4, niet slecht vind ikzelf, ben ook niet een rustige rijder.
Uitlaat, gek veel geld voor een originele, dus 1 pijp van een Duc S4R eronder gehangen, bulderd beschaafd maar knalt erop los bij gas los.
Banden, anakee3, al ligt de voorste niet echt rond, raar, vanavond maar weer eens goed proberen te leggen en de druk op 2.4 gezet, morgen kijken hoe het gaat.
Ik rij dus weinig, al vaak willen verkopen omdat hij wat in de weg staat, nu toch weer paar weken al heel blij omdat mijn Citroën de geest gaf en de pas aangekochte Saab wat meer aandacht nodig heeft voor ik ermee op de weg kan.
Eigenlijk is dat echt wel een gooi en smijt ding, het stuurt zonder moeite, je kunt hem echt plat leggen in de bochten, misschien ligt dat ook aan de veren , achteraan rode Showa verstelbaar en vooraan zouden progressieve WP spiralen zijn.
Wat gaat er kortelings nog gebeuren, een ander ruitje, korte MRA in het blauw lijkt me wel wat.
En vooral meer mee rijden, ben de file's op de Antwerpse ring wel meer dan zat....
s9.photobucket.com/user/pasojo/library/t...%20600?sort=3&page=1

XL 600V 03/87

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2017 16:53 #2 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Xl 600V 03/87
Welkom. Voorband lag er bij mij ook niet 100% erop
( hobbelde). 3 bar erop, leeg laten lopen en weer op juiste spanning brengen.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2017 18:38 #3 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Xl 600V 03/87
Hee daar, wat leuk, ik heb een Paso 750 gehad. Dat is een mensenheugenis geleden. Ook een ss 900 gehad. Nu een Transalp 600 en een Drz400. Meer dan genoeg peekaas.  :D Ik heb trouwens nog een goede originele uitlaat liggen .... maareh, welkom hier !!  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2017 20:04 #4 door paso
Beantwoord door paso in topic Xl 600V 03/87
Dan ken je Stukgatie wel, een belevenis om te rijden en meestal deed hij het wel maar om de zoveel tijd was er toch iets waar je grijze haren van kreeg (ik heb er veel) >:D
Ha begonnen met een DR250 Full-Floater, Pro Link avant la lettre...., tot de nokkenas vastliep....
Zoek mijn uitlaat niet te vervangen, dit staat beeldig. ;D

En bedankt voor de tip James, momenteel ligt hij bijna goed, zal iets voor het weekend worden, vandaag was (is) het kledij drogen...

XL 600V 03/87

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden