Voorstellen

18 juli 2017 22:52 #1 door hovingtim
Voorstellen werd gestart door hovingtim
Hallo,

Ik kom mij bij deze even voorstellen,

Tim Hoving, 30 Jaar en sinds kort in bezit van het Motorrijbewijs en Honda Transalp. Een XL600V, met inmiddels 46000 kilometer op de teller. Ik zoek voornamelijk wat kleine dingetjes om volop te kunnen genieten van onze Alp (mijn vriendin en ik rijden op 1 motor).

Inmiddels een 12v aansluiting gemaakt en gesinterde blokken besteld om de voorremmerij weer wat op orde te maken. Maar voornamelijk rij hij heerlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 00:43 #2 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Voorstellen
welkom uit Twente 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 06:13 #3 door alain
Beantwoord door alain in topic Voorstellen

... gesinterde blokken besteld om de voorremmerij weer wat op orde te maken....


Stalen remleidingen monteren. Dan zal hij nóg beter remmen. En als je in duo rijdt is dat geen luxe.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 08:09 #4 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Voorstellen
Hoi Tim,

Leuk dat je je voorstelt! Mooie motor! Ik zie dat je uit Nijmegen komt (ik uit Elst), er is in oost Nederland een redelijk actieve groep transalp rijders... De eerste donderdag van de maand ontmoeten we elkaar meestal in Duiven... Stammtisch oost. Ook word er best actief meegedacht met technische verbeteringen etc....

Geniet van je motor,
Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 10:32 #5 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Voorstellen
De mooiste kleur! Gefeliciteerd!

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2017 22:50 #6 door hovingtim
Beantwoord door hovingtim in topic Voorstellen
Bedankt voor het warme welkom,

Gesinterde blokken zijn inmiddels in huis en zal ik dit weekend even monteren, zal meteen de remolie maar eens vervangen want dat zal ook geen overbodige luxe zijn (motor had 1,5 jaar stil gestaan). Duiven is op zich niet ver weg van mijn werk (Huissen). Dus ik zal donderdag eens in de gaten gaan houden.

Is het overigens normaal dat de motor onderin (onder de 2500rpm) wat bokkerig/onrustig rijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 07:29 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorstellen
Hangt een beetje van de situatie af. Constante snelheid rijden zonder veel van de motor te vragen moet hij gewoon soepel rondlopen, maar in een versnelling hoger dan de eerste vanaf bijvoorbeeld 1500tpm op willen trekken zal niet van harte gaan.

Doortrekken vanaf 1500tpm in de eerste versnelling moet gewoon prima gaan en dan kun je ook prima op 2500tpm blijven hangen.

Maar in hogere versnellingen zul je iets meer richting de 4000tpm moeten rijden voor dat zijddesoepele gebonk waar de motor om bekend staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2017 09:13 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorstellen

Is het overigens normaal dat de motor onderin (onder de 2500rpm) wat bokkerig/onrustig rijd?


Zeker niet normaal maar hangt wel af van in welke versnelling je dan probeert te rijden.
Verder is van belang: hapert de motor of bokt alleen maar.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2017 22:28 - 26 juli 2017 22:32 #9 door hovingtim
Beantwoord door hovingtim in topic Voorstellen
Vanavond de remolie maar eens ververst. Zoals je ziet geen overbodige luxe. De achterrem is een stuk beter geworden. Veel minder sompig. De voorrem was opzich prima, maar was slecht te blokkeren. Dat is nu ook volledig verholpen.

Omtrent de motor. Hij bokt onder de 2500 toeren een beetje en voornamelijk in de 3e versnelling. In de 1e en in de 2e gaat het eigenlijk prima. Maar in de 3e versnelling rijd het niet zo soepel als boven de 3500 toeren. Maar ik denk dat het voornamelijk weer beetje inrijden is. Het is namelijk niet zo dat de motor een slag overslaat of maar op 1 cilinder loopt.

Ik heb nu een 2e volle tank V-power leeggereden. Je merkt dat de motor wel weer wat soepeler begint te worden.

Vanmiddag bleef alleen wel tijdens het terug rijden naar huis het gas hangen. Opzich niet zo'n probleem maar meteen naar 8000 toeren tijdens het schakelen is niet ideaal. Waar kan ik de kabel het beste smeren zodat dit niet meer voorkomt?


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2017 08:35 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorstellen
Je moet het gas altijd dicht kunnen draaien, de motor heeft namelijk twee gaskabels.
Als de boel zo vast zit dat dat ook niet mogelijk is (lijkt me sterk) is het misschien tijd voor een setje nieuw.

Schoonmaken en smeren doe je het beste via de bovenkant, maar is een beetje lastig want hoe krijg je de olie de binnenkabel in... Wat het beste werkt is de kabels los van de motor halen en verticaal ophangen en dan een zakje strak rond de kabel binden met een tyrap (knip een hoekje van een stevige plastic zak/verpakking zodat je een trechtertje krijgt) en vul deze met wat smeermiddel.
Dan kun je wachten tot je het aan de onderkant eruit ziet lopen.
Er zijn ook tooltjes voor maar daar heb ik geen ervaring mee.

De gashendel kun je losnemen als je de twee helften van elkaar schroeft. Oud vet weg halen en maak misschien ook eens schoon tussen het stuur en je handvat. Daar hoef je geen vet op te smeren.
Weer terug in elkaar is een beetje priegelen, netzolang proberen tot alles weer soepel loopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2017 19:13 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorstellen
Vpower is gewoon ron95 en geeft echt geen verbetering.
Probeer maar eens ron98 ( Bij BP ) of rij even over de grens en tank ron102 ( Aral)

Je gaat het verschil zeker merken.
Maar heb het idee dat je carb ook niet helemaal lekker is.
Ben je in de buurt dan kijken we eventueel samen wel ff of kom naar de Stammtisch zoals Robin al aangeeft.

Grtz

Oldie.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2017 19:17 #12 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Voorstellen
Ron 102 hoef je de grens niet voor over, zoek een Firezone pomp.
Wordt verkocht onder de naam competition.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2017 20:22 #13 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Voorstellen
Waarom niet een carburateurreiniger in de benzine doen? Als de motor anderhalf jaar stil heeft gestaan zou ik dit zelf zeker doen. De benzine van tegenwoordig is niet zo heel geweldig, vergumde benzine resten lossen door dit spul weer op!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2017 20:24 #14 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Voorstellen
Halfords heeft het...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2017 08:47 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorstellen

Ron 102 hoef je de grens niet voor over, zoek een Firezone pomp


De grens is bij ons veel dichterbij dan een firezone pomp.  ;)  en nog goedkoper ook

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2017 09:42 #16 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorstellen

De grens is bij ons veel dichterbij dan een firezone pomp.  ;)  en nog goedkoper ook


Als ik het in de Eifel tegenkom volgende week zal ik het eens proberen, dat 102 spul :). De mijne loopt sowieso (en ik kan het zelf niet logisch verklaren) een stuk beter op BP98 Ultimate dan meuk-95 van de tango of dergelijke pompen, want dan gaat ze nog wel onrustig lopen en stotteren, vooral laag in de toeren.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2017 21:30 #17 door hovingtim
Beantwoord door hovingtim in topic Voorstellen

Maar heb het idee dat je carb ook niet helemaal lekker is.
Ben je in de buurt dan kijken we eventueel samen wel ff of kom naar de Stammtisch zoals Robin al aangeeft.


Ik probeer er aanstaande donderdag bij te zijn. Vanaf hoelaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2017 15:00 #18 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorstellen

Ik probeer er aanstaande donderdag bij te zijn. Vanaf hoelaat?


Meestal vanaf 19.00 uur. maar hou even het forum in de gaten.
Volgens mij houden we het deze keer in Arnhem.

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=2194.2850#lastPost

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden