Voorstellen

27 aug 2017 15:25 #1 door Nirak
Voorstellen werd gestart door Nirak
Hallo allemaal,

Mijn hele leven wou ik altijd motorrijden ..
Het kwam er nooit van ..te druk , geen geld , huiskopen , kind ,enz...
Toen ik bijna 45 werd dacht ik ? Ik heb nooit mijn droom gevolgd en als je 45 bent zit je zo bij de 50!!!
Ik dacht het is nu of nooit ! Dus heb ik alles op alles gezet om mijn motorrijbewijs te halen!
8 mei ben ik geslaagd en 4 juli werd ik de eigenaar van de transalp xl 600 v!
Wat een feest!
Gister ben ik in de Betuwe gaan rijden enorme ervaring voor mij wat leuk.
Alleen toen ik op een zandweg kwam werd het voor mij moeilijk en voor mijn motor.
Ik heb niet de juiste banden daarvoor.
Nu vraag ik mij af welke banden heb ik nodig als ik op de weg en ook in het gras en of zand wil rijden ?

Groetjes van Nirak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2017 15:49 #2 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Voorstellen
Gefeliciteerd met je A'tje en Welkom op het forum! :)

Voor wat betreft de zandwegen: gun jezelf wat tijd om ervaring op te doen. Van het "all-roaden" is mul zand (zeker in het begin) het moeilijkste wat je met een Transalp kunt doen. Voor echt goede prestaties in mul zand heb je een echte noppenband nodig.

Met de banden die jij er nu onder hebt, kom je inderdaad niet heel ver. Dit zijn "wegbanden". Voor de Transalp heb je veel keuze van noppenband tot de wegband: bijvoorbeeld de allroad band! :)

Deze allroad banden heb je in verschillende soorten en smaken. Meestal hebben we het over een 70/30 of 60/40 band, wat staat voor 70% of 60% gebruik op de weg en 30% of 40% gebruik daarbuiten. Deze banden zijn niet geschikt voor mul zand en hele natte blubber, maar wel voor gebruik op een normale zandweg, of bijvoorbeeld een ritje door het bos of over een mooie gravel weg. Zolang de weg redelijk hard blijft, gaat dat prima.

Let wel op dat je buiten de weg, ook als die weg nog relatief hard is, andere rijtechnieken gebruikt. Een voorbeeld hiervan is het staan op de stepjes voor een betere gewichtsverdeling en balans op de motor. Ook remtechnieken zijn anders wanneer het wat glibberiger is, net als snelheden en kijk techniek is ook zo'n kritieke factor.

Binnen onze club is er minstens eens per jaar een "allroad light" rit, waar je op een leuke manier kennis kunt maken met deze nieuwe technieken. Om een tipje van de sluier op te lichten:

[youtube]_KZ_KbeQ0hE[/youtube]

“Never Stop Exploring”

27 aug 2017 16:37 #3 door Nirak
Beantwoord door Nirak in topic Voorstellen
Dank jewel voor de informatie daar ben ik blij mee!
Het filmpje heb ik bekeken dat is idd heel leuk !

Groet

27 aug 2017 20:35 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorstellen
Welkom Karin en ik heb zo'n vermoeden dat je uit Gelderland komt  8)

In onze mooie provincie zijn nog maar weinig plekjes waar je off road kunt maar hier binnen de club zijn er nog mensen doe de paadjes nog weten te vinden.
In elk geval gefeliciteerd met je aanwinst en zo te zien een echt mooi exemplaar.
Hier zit je precies goed met alles wat met je hobby te maken heeft en je zult hier heel veel mede enthousiastelingen vinden met dezelfde uitdagingen als jij.
Eens per maand op de eerste donderdag hebben we in Oost Nederland de Stammtisch Oost waarbij we met gelijkgestemden een bakkie doen en gewoon wat sterke verhalen doen.

Hou dat topic maar in de gaten.  www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=2194.2850

De eerstvolgende is donderdag 7 september en ben je welkom.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

27 aug 2017 22:21 #5 door Nirak
Beantwoord door Nirak in topic Voorstellen
Hoi
Ik ben geboren in de Betuwe maar ben daar niet opgegroeid .mijn opa en oma komen daar wel vandaan .ik vond het leuk om met de motor een doel te hebben om even naar toe te rijden.
Ik zelf kom uit de provincie Utrecht .
Wat leuk die bijeenkomst .Mischien kom ik wel een keertje .
Leuk om te lezen dat ik een mooi exemplaar heb .

Groet Nirak

28 aug 2017 07:07 #6 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Voorstellen
Hoi Karin,

Gefeliciteerd, met je idd mooie motor! Leuk dat je je rijbewijs gehaald hebt!

Veel plezier de komende tijd en hopelijk rij je eens mee met een tcn rit...

Robin

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden