Voorstellen en verbouwing 1998 TA

03 okt 2017 10:55 - 05 jan 2018 21:07 #1 door Hoeha
Voorstellen en verbouwing 1998 TA werd gestart door Hoeha
Hallo Mensen,

Vanmiddag haal ik mn nieuwe oude fiets op. Een TA van 1998, dus ik dacht maar meteen lid te worden van het Forum.
Ik stap sinds 8 jaar weer eens op de motor, maar heb daarvoor een jaar of tien ca 8000km per jaar gereden. In de tussentijd heb ik veel custom fietsen (met trappers) gebouwd. ( www.grimmbikes.nl voor de geïnteresseerden)

De motor is nog vrij netjes (zie foto), alleen remblokken en banden zijn aan de beurt.
Hij blijft niet zoals ie nu is. De planning is een 17" voorvelg, andere tank, ander zadel, etc.

Alvast hartelijk dank voor alle informatie die ik van dit forum ga plukken, en ik hoop hier en daar in de toekomst ook wat nuttigs te kunnen brengen :-)

Mvrgr,
Timo
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2017 11:28 #2 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Welkom!

...waarom een 17" voorvelg?

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2017 13:00 #3 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Ik dacht al dat die vraag zou komen. De fiets krijgt een beetje een ander uiterlijk. Beetje meer scrambler/flattrack.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2017 13:24 #4 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Ik heb nog een volledig frame + kenteken, papieren, brug en prolink liggen, de laatste heeft nog wel een revisie nodig.
Frame en brug wilde ik eigenlijk compleet laten stralen en poedercoaten. Dan kun je de hele fiets van de grond op op een nieuw frame opbouwen zonder dat je de oude helemaal hoeft te strippen, en je kunt gelijk een leuk kleurtje kiezen :).

Ideetje?

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2017 14:31 #5 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Leuk als je een topic aanmaakt waar we de ombouw kunnen volgen (en jij vragen kunt stellen)

Succes en veel plezier!

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2017 15:35 #6 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Bedankt voor het aanbod, maar ik het voor nu even bij deze. Heb voor de toekomst nog wel plannen om van een transalp een oude boardtrack replica te maken, maar dat is niet binnen een jaar ofzo.
En een topic over de ombouw komt er zeker :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 16:16 #7 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Mini update:
Voorwiel 18x2.15, op de originele naaf gespaakt bij JVD wheels.
Bandjes Heidenau K60 besteld.
Honda CB750 tank op de kop getikt. Dus frame hakken en bakken.
Koplampje en electronisch cockpitje zijn binnen.

Nu op de bandjes wachten zodat ik het gevaarte op de trailer kan sleuren. En hopen dat 110/80-18 in de vork past. Anders een ander voorbandje opsnorren.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 16:19 #8 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
O wacht, ik zou een ombouw topic aanmaken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 17:46 #9 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
je mag hier rustig verder gaan ... voorstellen en ombouw van.....

gr
vd mod en suc7

C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2017 18:23 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Weer een Frankenstein Alpje erbij.

Denk dat we de club ook maar moeten hernoemen. Wat een barbaren..............:'(

Maar ondanks dat, voel je welkom en veel suc6. We gaan het volgen.
Er was in het verleden ook al iemand die dit uitgehaald heeft.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2017 08:37 #11 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Hoi Timo,

Leuk dat je je voorstelt en gelijk zo aan de slag gaat met verbouwen van je motor.... (en hij was nog wel zo mooi.... ik snap Marien wel...) Maar lekker verbouwen vind ik ook altijd leuk.... Ik zie in de fietsen die je bouwde dat je echt een eigen stijl hebt... dan vallen die plannen met de TA best nog mee..

Veel succes en plezier ben benieuwd naar het vervolg!
Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2017 20:16 #12 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Met de skills zit t wel goed. Ben benieuwd wat je er van maakt. Hou ons op de hoogte.
Heb je een schets gemaakt van het eindresultaat?

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2017 20:54 #13 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad bij de keuze van de motor getwijfeld of ik wel zo'n in goed verkerende staat moest gaan verbouwen. Maar, in het kader "shit in is shit out", ben ik er toch maar mee begonnen.

En inderdaad, niet al te wilde plannen met deze transalp. Even rustig beginnen :-)

Een schetsje heb ik wel, al is het nog steeds een evoluerend plaatje. Elke keer weer even meten op de motor zelf, ontwerp bijstellen, enz. Dus kan zomaar dat er nog e.e.a. aan verandert. Uitlaat ben ik nog niet helemaal uit.

Oja, en ik heb het voorwiel er vandaag even in gehad. Het verschil met de 21" velg op de achtergrond is aanzienlijk :-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2017 16:31 #14 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Dat belooft wat.
Iets van een skidplate en een hoge uitlaat zou hem wel staan

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2017 17:04 #15 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Ik ben wel zeer benieuwd naar hoe je de tank op het frame gaat bouwen. Ga je de dubbele frame buizen vervangen voor een enkele of breng je ze dichter naar elkaar toe?

Of ga je de tank op het frame aanpassen.

Of is die CB tank breder dan ik hem inschat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2017 18:00 #16 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Hoge uitlaat zit wel in de planning, maar is pas later aan de orde.
De tunnel is vrij smal. Ik vervang de boven buizen voor een enkele buis en wat knietjes.
Het achterframe wordt ook nieuw en met name korter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2017 22:27 #17 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Bandjes binnen en gemonteerd. Ben blij dat ik voor 2.15 i.p.v. 2.5" breed ben gegaan voor de voorvelg...
Komt nog wel iets meer ruimte voor de voorband als de steekas helemaal vast zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2017 23:08 #18 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Omdat je dan vermoedelijk ook aan andere luchtfilters moet: de CV cabrurateurs schijnen erg moeilijk af te stellen te zijn met bijvoorbeeld van die pod filtertjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2017 23:14 #19 door Hoeha
Beantwoord door Hoeha in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
O thanks! Ik zat nog te twijfelen of ik gewoon met powerfilters zou knutselen, of op de 1 of andere manier de airbox zou verbouwen. Dat laatste zou wat carburatie betreft beter zijn dus?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2017 08:45 #20 door Ghost Rider
Beantwoord door Ghost Rider in topic Voorstellen en verbouwing 1998 TA
Volgens mij zit er ergens in Noord Holland een bedrijf dat gespecialiseerd is in het afstellen van carburateurs met after market luchtfilters (i.i.g. voor de GT650 Hawk.)

Ron

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden