hallo

23 nov 2017 18:34 #1 door honda-ta
hallo werd gestart door honda-ta
hallo allemaal.
ik ben ruben en heb vorig weekend
mn eerste ta gekocht voor weinig geld.
de vorige eigenaar wou er een enduro achtige bike van maken
en daarvoor wil ik hem ook gebruiken naast mn racer.
alleen heb ik gelijk last van het berichte cdi probleem.
dus maar even aangemeld om meer info te vinden over de ta.
dus ik ga maar eens even neuzen.
hier onder een foto van de bike.
ik heb er al een crossmotor spatbord opgezet van voor.
en wil nog croskap met verlichting voor erop en
voor achter nog even kentekenhouder knutselen met achterlichtje.
heb er nu even tijdelijke verlichtinf opgezet.
gr ruben
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2017 20:50 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic hallo
Welkom hier Ruben  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2017 21:53 #3 door honda-ta
Beantwoord door honda-ta in topic hallo
thnq u.
net weer wezen kijken naar me motor kom er niet uit.
denk de cdi want de voorste vonktie bijna niet tot niet.
en wissel ik ze om dan is het bij de achterste.
en ik voel ook schokjes als k mn frame vasthou dat zou kunnen duiden mischien op kortsluiting ?
ik zag al dat 1 cdi al een x open is geweest en is gesoldeerd en dat ze zijwaarts zijn gelegd en ze zeggen vaak dat dat maar voor even is dat dat helpt.
dus denk dat ik maar andere cdis moet kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2017 10:47 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic hallo
Welkom hier

Lijkt op een bobine draad die ergens tegen het frame komt en doorgesleten is.
Loop even alles gewoon na.Vooral omdat er wss veel is omgelegd en veranderd
Bij defecte CDI vonkt hij helemaal niet. Dus ook niet een beetje.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2017 18:42 #5 door honda-ta
Beantwoord door honda-ta in topic hallo
hallo bedankt voor de reactie.
net andere cdi gehaald haha .
ik ga vanavond anders even kijke want lijkt op kortsluiting ergens.
net geresen met andere cdi en dat ging 5 min goed dus ik blij.
maar nee na 5 min weer lopen op 1 cilinder helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2017 18:52 #6 door honda-ta
Beantwoord door honda-ta in topic hallo
kunnen de cdi's niet verkeerd om zitten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2017 23:22 #7 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic hallo
Nee. Zijn identiek.

Als je er net maar eentje hebt vervangen, kun je uiteraard wel kijken of je niet toevallig net de goedwerkende hebt vervangen.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2017 09:45 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic hallo
wisselen van de cdi's is inderdaad de oplossing. Wanneer de toerenteller er dan met de cilinder er ook meteen mee ophoud dan heb je de storing te pakken.
Wanneer ondanks de wisseling steeds dezelfde cilinder uitvalt heb je een storing die elders zit.

bytheway, check ook je bougies even goed en draai er desnoods een paar nieuwe in. Ook die kunnen overslaan en een schokje produceren.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2017 01:08 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic hallo

(..) de voorste vonktie bijna niet tot niet.(..) en wissel ik ze om dan is het bij de achterste.

ik voel ook schokjes als k mn frame vasthou (..) ?

ik zag al dat 1 cdi al een x open is geweest en is gesoldeerd


Als je probleem mee verhuisd als je de cdi wisselt is het m.i. zeker daaraan gerelateerd.

Met welke cdi ging het probleem mee van voor naar achter? Die waar al aan gesoldeerd was? Kan ook zijn dat die goed gerepareerd was en juist de andere het niet meer doet?


Als het goed is heb je nu tenminste 3 cdi's dus daar kun je prima mee experimenteren..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2017 14:21 #10 door honda-ta
Beantwoord door honda-ta in topic hallo
jongens bedankt  voor de reacties.
het waren toch de cdi's en nu rijdt hij weer goed gellukig.
heb er 1 voor 40 euro op de kop getikt en 1 van me oude cdi's
die al een x open was geweest opnieuw gesoldeerd.
dus lekker gereden.
alleen van zn 1 naar zn 2 schakelt hij niet zo super,
alsof hij niet goed ontkoppelt en hij wilt soms trug schieten uit zn 2.
nu verder met het uiterlijk.
thnx allemaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2017 18:05 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic hallo

alleen van zn 1 naar zn 2 schakelt hij niet zo super,
alsof hij niet goed ontkoppelt en hij wilt soms trug schieten uit zn 2


Kan verschillende oorzaken hebben.
De meest voor de hand liggende is verkeerde olie of zelfs teveel olie.
Meet het oliepeil even met de stick niet ingeschroefd bij een rechtstaande motor.
de peilstok geeft het antwoord wel.

Voor de XL600V is 10W40 halfsyntheet de beste olie, maar dan wel geschikt voor motoren.
Dit in verband met de natte koppeling.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2017 20:18 #12 door honda-ta
Beantwoord door honda-ta in topic hallo
dankje marien voor de info.
ja ik had er ook aan gedacht want je hebt natuurlijk een natte koppeling en met oude of verkeerde olie kan hij natuurlijk moeite hebben met ontkoppelen.
zal binnekort de olie is doen,
ik moet die van me andere motor ook nog doen dus komt mooi uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2017 22:50 #13 door kees
Beantwoord door kees in topic hallo

Zorg ook dat je je schakelbeweging met je voet volledig doet en niet te vlug de koppeling erop.


Hoe dat daarbinnen precies werkt is niet zo belangrijk. Maar, als je van de ene naar de andere versnelling wilt, verplaatst een onderdeeltje zich via een rol met een groef erin, van punt A (versnelling X) naar punt B (versnelling Y), en tussen A en B is toch al gauw zo'n 3 cm afstand. Er is letterlijk wat tijd voor nodig om van de ene naar andere versnelling te gaan.

Een droge ketting kan trouwens ook rot schakelen veroorzaken, of een hakerig ingesleten voortandwiel. Die kun je ook even een blik op werpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2017 19:37 #14 door honda-ta
Beantwoord door honda-ta in topic hallo
he thnx brombeer voor de info.
bedankt zal er op letten.
en de kettinf even goed smeren.
vd week wat dingen besteld uit china.
enduro kap met lamp.
en handvaten en stickers enzo.
ik wil me motor zwarte met rode accenten maken.
wel leuk en goedkoop spullen uit china alleen zo lang wachten haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden