Lv87 en z'n '89 transalp

07 apr 2018 22:57 #1 door Lv87
Lv87 en z'n '89 transalp werd gestart door Lv87
Hallo allemaal, dit is mijn 2e topic op dit forum. Daarin stonden mijn 1e transalp en frica twin. Beide motoren zijn weg maar het virus is niet weg te krijgen. Op marktplaats kwam ik voor een schappelijke prijs een transalp tegen die ook nog eens in de buurt stond. Een deal was snel gesloten dus er staat weer een alp in de schuur. Hij hheft wat liefde nodig maar zal deze zeker krijgen. De motor zag er knap ranzig uit maar dat lijkt tectyl oid te zijn, met wat poetswerk ziet het er al een stuk beter uit. ik zal proberen het topic wat up to date te houden met mijn kluswerk.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2018 22:58 #2 door Lv87
Beantwoord door Lv87 in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Mocht iemand trouwens nog chromen hitteschildjes hebben voor de uitlaat (zonder roest zoals de mijne) of een goede remschijf dan hou ik me aanbevolen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 08:07 #3 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Mooie transalp, ik zou er ook weer veerhoezen op zetten, de kans op lekke voorvorkkeeringen is zo veel groter.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 08:15 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Us Model mijn oude liefde blijft toch mooi die oeralp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2018 17:22 #5 door Lv87
Beantwoord door Lv87 in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Zeker mooi, vandaag even een dagje offroad in Drenthe. Prachtige omgeving en de motor zit onder de modder. Geslaagd voor z’n eerste rit in mijn bezit. Komende week even een grote beurt geven, zal inderdaaad ook even stofhoezen meebestellen!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2019 16:18 #6 door Lv87
Beantwoord door Lv87 in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Hij doet’t nog! Kostte een paar keer de oprit afrennen want de accu was leeg maar hij startte alsnog vrij vlot. Ik zal even een nieuwe accu bestellen en remblokjes, dan kan’ie er weer even tegenaan. Deze zomer hoop ik er in elk geval een mooi ritje mee te maken naar zuid duitsland met de tent achterop.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2019 10:45 #7 door Dar
Beantwoord door Dar in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Lv87,

Hello. Your bike is fitted with very beefy and unique looking crash bars. Do you by any chance know who made them? Thanks.

Best,
Dar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 15:57 #8 door Lv87
Beantwoord door Lv87 in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Hi Dar,

If i remember corectly these crashbars came off the 25th anniverary model made by honda themselves. They are made of aluminum and quite light.

Another addition is my new GPR exhaust. Sounds great!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2019 11:35 #9 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Lv87 en z'n '89 transalp
The crashbars are/were made by Motad and are stainless steel (very cheap grade) or plated steel.
They are very light, not super strong and impossible to get back into shape after dropping your bike.
Good on the eyes though.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2019 22:53 - 21 aug 2019 23:21 #10 door Lv87
Beantwoord door Lv87 in topic Lv87 en z'n '89 transalp
Inmiddels na heel wat gekloot met uitlaatdempers maar een bolt-on GPR met e-keur gekocht. Een aantal weken geleden een weekendje gekampeerd, ik heb de Trans Euro Trail gevolgd vanaf Pesse tot Arnhem. Het was dat weekend 40 graden dus had het snel gezien. Had een mooie kampeerplek aan de Nederrijn dus heb meer gezwommen dan gereden.

Morgen vertrek ik vanaf Groningen naar de Eiffel.

Om de lange ritten wat comfortabeler te maken heb ik een Corbin zadel gemonteerd. Dat beviel op m’n vorige Africa Twin erg goed..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.267 seconden