(Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....

11 dec 2018 21:03 #1 door Wendy
Hallo allemaal, ik zal me ook even netjes voorstellen. Mijn naam is Wendy ik ben 45 jaar oud en woonachtig in het prachtige Brabant. Na heel wat jaartjes achterop de motor bij mijn man te hebben gezeten, nu eindelijk zelf de stoute schoenen aangetrokken en sinds oktober begonnen met motor rijlessen. Een poosje geleden kwamen we deze prachtige Transalp tegen en ik was meteen verkocht. Dit is MIJN motor! Ik kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb en we samen op avontuur kunnen gaan.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2018 21:06 #2 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Gefeliciteerd met de aankoop! Mooie uitvoering een 650 met zwarte velgen. Ga je een hoop plezier aan beleven.
Groet uit Twente !

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2018 22:13 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Welkom hier Wendy  :) Mooie Alp heb je te pakken  8)
Oh ja, succes gewenst met de rijlessen!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 09:43 #4 door Wendy
Beantwoord door Wendy in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Dank jullie wel. Ben er ook super blij mee en trots op. Denk er alleen over om het zadel wat te verlagen. Kan met mijn tenen aan de grond en dat is over het algemeen genomen op de Nederlandse wegen mss wel voldoende maar denk dat ik meer in het buitenland (lees Eifel, Ardennen, Dolomieten enz) zal vertoeven. Hebben jullie mss tips waar ik dit het beste kan laten doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 10:09 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Welkom Wendy, veel plezier hier met je alp. Misschien kun je de vering nog wat laten zakken door de wartel op de veer te verdraaien, kan net genoeg zijn om wat steviger te staan. Wat ook nog een truukje is , als je stopt een beetje naar links of rechts op je zadel verschuiven, je been wordt dan "langer" .

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 11:13 - 12 dec 2018 11:23 #6 door J-P
Beantwoord door J-P in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Super motor om mee te beginnen (en hij is ook voor gevorderden nog leuk ;-) ) Veel succes met lessen! Wat betreft de hoogte, mijn advies als instructeur is simpel, leer supergoed stapvoets rijden. Mijn vrouw is 1.68 en rijdt op een 1150GS, kan met 1 teen aan de grond maar hoeft dat amper te doen omdat ze inzichtelijk gewoon heel sterk is (geworden). Je kan `m tijdelijk wat verlagen door de voorvorkpoten een beetje door de kroonplaten te laten komen zodat de voorkant wat lager wordt. Als je je zadel verlaagt wordt je kniehoek ook kleiner en dat gaat weer ten koste van je zitcomfort. En als je je rijbewijs hebt, oefenen oefenen oefenen. Mijn vrouw heeft nu ruim 300.000 km gereden, die oefent altijd nog.

vimeo.com/286960901
vimeo.com/279035537

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 12:29 #7 door Wendy
Beantwoord door Wendy in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Bedankt voor jullie tips. Daar ga ik zeker veel aan hebben. Ik had inderdaad niet aan de kniehoek gedacht. Dit vind ik toch wel een dingetje  want hij zit nu super. Ik ga voorlopig niets veranderen en inderdaad wat je zegt heel heel heel veel oefenen. Dank jullie wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 12:51 #8 door J-P
Beantwoord door J-P in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Overigens, ik heb nou anderhalf miljoen km gereden, ik oefen ook nog steeds, nou ja, ik noem het spelen...maar als ik de kans krijg oefen ik al het langzame werk. Snel rijden kan iedereen, langzaam rijden daarentegen vergt oefening.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 13:16 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Welkom Wendy en mooi alpje.
Ga je ongetwijfeld heel veel plezier mee krijgen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 19:55 #10 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Hallo Wendy, leuk dat je de motor al hebt vóór het rijbewijs,  zo heb ik het heel lang geleden ook gedaan...voorpret is heel leuk!
Zoals al eerder opgemerkt is: de voorvork door de kroonplaat laten steken is een eenvoudige manier om wat zithoogte te winnen, niet meer dan 20 mm doorlaten steken. Anders zou je bij een noodstop je voorspatbord kunnen raken.
De wegligging verbeterd zelfs van dat doorsteken! Ook de achtervering wat meer opdraaien is een goede tip.
Je staat ervan te kijken hoeveel dat scheelt. Laarzen met een wat dikkere zool of policeboots kunnen ook een stukje helpen.
Mocht je het zadel willen verlagen, ik weet nog een goedkoop adresje, stuur in dat geval maar een persoonlijk berichtje. Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 22:04 #11 door DannyE
Beantwoord door DannyE in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....

Snel rijden kan iedereen, langzaam rijden daarentegen vergt oefening.

  • Ver vooruit kijken
  • achterrem gebruiken
  • met koppeling/gas spelen



Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org :...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 22:24 #12 door renATus
Beantwoord door renATus in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Hi Wendy en welkom. Als je straks je rijbewijs hebt gehaald gewoon een cursusweekend boeken bij JP. Hij brengt je de kneepjes wel bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 22:59 #13 door Wendy
Beantwoord door Wendy in topic (Nog) geen rijbewijs maar wel een Alp....
Dank jullie wel allemaal voor jullie tips en advies. Ik ga ermee aan de slag en ga eerst maar eens zorgen dat ik mijn rijbewijs haal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden