2 motoren project de alpen 600

03 jan 2019 19:51 #1 door honda2x
2 motoren project de alpen 600 werd gestart door honda2x
Vandaag maar eens de 2 trans-alpen geïnspecteerd  om te kijken  wat heb ik nou eigenlijk gekocht ?
nou dat valt mee toch wel mee  ;D 

beiden motoren zijn van 1990 beide import  1 is van 6-4-1990  de andere is van 16-5-1990 

de best man had de motoren  van de zomer juni geplaatst op marktplaats  onder totale verkeerd plek dat was mijn geluk
daardoor viel die niet op ook niet bij anderen  >:D na  dat heb hem toen gemaild voor de prijs  en dat was al interessant .

Maar door de verbouwing van het huis kwam het eigenlijk niet helemaal uit  dus toch over laten gaan tot oktober toch nog maar eens even mailen dat duurde  tot november toen die dat pas zag  .

Hij had ze nog  en wilde er van af  de prijs werd daar door nog interessanter en een aanspraak gemaakt  en langs gegaan
bekeken en gekocht na wat onderhandelen en een prijs afspraak inclusief brengen  kwam het rond  dat het nog langer duurde door de nieuwsjaar wisseling maar dat mag de pret niet drukken  .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2019 20:05 #2 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic 2 motoren project de alpen 600
Dan maar is inventariseren  de bedoeling is er  om van de aankomend  maanden er een projecten van te maken .
mijn bus project heb ik een schop gegeven daar was ik helemaal klaar mee en alles wat vast en los zat verkocht .

Daardoor nu wat ruime  in de garage eerst word wel de motortrailer afgemaakt  en de vloer in de garage gedaan
maar niets  om vast even te kijken hoe en wat .

veel aanwezig  de kale schijnt een goede motor te hebben ?  ;)  de ander  heeft volgen zijn zeggen een zuiger erdoorheen  :(
de kale  1 goede velgen en 1 goede achter band 7 mm  voor redelijk  voor lucht onder steunt 
achter een fietspomp

de betere heeft een goede en mooi  uitlaat middenblok bijna nieuw achter band 7 en half mm  komt mooi uit voor op de blauwe geval. daar moet een nieuwe op .

zo nu eerst fotos  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2019 20:14 - 03 jan 2019 20:18 #3 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic 2 motoren project de alpen 600
nu voor de technisch onder ons  :) dit kwam ik tegen wat er aan de motor blok mankeerde  moeilijk te zeggen op voorhand maar 
kleppedekselstuk en staat daar iets omhoog .

wat zou er gebeurd kunnen zijn ? kan me niet voorstellen dat de deksel te strak is aan gedraaid  daar is iets omhoog gekomen
1 a 2 cm  maar wat spui uw bedenkingen  sta open  op voorhand  >:D

over een een tijd weer wat er bij zal niet snel gaan .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2019 20:38 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 2 motoren project de alpen 600
Ha die Frits. Beste wensen nog.
Lijkt erop dat je een vastloper te pakken hebt waar de nokkenas omhoog is gekomen. Een klepsteel die de as opdrukt.
Te vast draaien van deksel kan niet omdat er een kraag zit aan die bout.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2019 20:54 - 03 jan 2019 21:08 #5 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic 2 motoren project de alpen 600
Dank je oldie  ;D en natuurlijk ook terug aan de andere  ook de beste wensen  nou je het zo zegt  ik ga dan met je mee . :)
zou ook niet zo gouw zo beter weten om de kenner tegen te spreken .

Nou ja heb nog 2 blokken --- over die ander blauwe motor en het witte geval een lange tijd slopen de handel en dan motor bok bouwen en kijken het word toch een totaal gebeuren aankomende  zomer .

Dank alvast 

bij de ander blauwe al een kleine inwendig  kijker gedaan maare kan niet veel zeggen daarover
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2019 08:42 #6 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic 2 motoren project de alpen 600
Je hebt weer een lekker porrelprojectje te pakken!

Volgens mij heb je hier bij elkaar 1 prima fiets staan, moet alleen nog effe de onderdelen samenvoegen ;D Leuk!

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden