- Berichten: 3
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Tip: wordt lid van de club. In maart zijn er sleuteldagen en kan je aan de bak. Voordeel, je leert de club en je motor kennen. Daarnaast weet je gelijk hoe ie eraan toe is!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dank! Ik ben inmiddels ook TCN Lid en heb mijn duit in het zakje gedaan (de forum status is nog pending geloof ik).
Ik zag inderdaad iets over inspectiedagen waarvoor je je moet inschrijven. Ga ik me zeker voor aanmelden zodra dat kan!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Misschien handig om ook uit te leggen hoe Rookie moet olie peilen bij een transalp, dat is ook nog een 'dingetje'
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik doe altijd (ook bij eerdere motoren): Motor rechtop, peilstok losdraaien, schoonmaken, peilstok terug op plaats (zonder vastdraaien), en dan weer omhoog en “aflezen”...
Het liefst doe ik het na een ritje. Spullen opruimen zodat olie weer beetje kan zakken en dan bovenstaande handelingen.
Als ik paar keer vergeten ben doe ik het “koud” voor een rit (better safe than sorry).
Sla ik met mijn methode de plank mis?
(Sorry voor de vervuiling van je topic Dolus, maar wellicht steek je er iets van op.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Welkom Dolus.
Is dat zo ingewikkeld dan?
Ik doe altijd (ook bij eerdere motoren): Motor rechtop, peilstok losdraaien, schoonmaken, peilstok terug op plaats (zonder vastdraaien), en dan weer omhoog en “aflezen”...
Het liefst doe ik het na een ritje. Spullen opruimen zodat olie weer beetje kan zakken en dan bovenstaande handelingen.
Als ik paar keer vergeten ben doe ik het “koud” voor een rit (better safe than sorry).
Sla ik met mijn methode de plank mis?
(Sorry voor de vervuiling van je topic Dolus, maar wellicht steek je er iets van op.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bedankt en mooi om direct op de essentials getest te worden!
Volgens Haynes klopt je methode: de olie moet eerst op temperatuur komen (dmv een kort ritje bijv.). Ook rechtop met de bok wordt aangeraden en paar minuten laten staan om de olie te laten 'stabiliseren'.
Is dit overigens iets wat jullie normaliter áltijd voor het rijden checken? (Dit zal ongetwijfeld al eens ergens anders besproken zijn, excuses aan de moderator alvast)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.