Nieuw forumlid: hallo :-)

25 feb 2019 16:46 #1 door Walter
Nieuw forumlid: hallo :-) werd gestart door Walter
Hallo iedereen,

Ik ben Walter en rijd al 1,5 jaar op mijn Transalp. Na een goed gesprek op de motorbeurs met de moderator van dit forum heb ik me nu toch ingeschreven in het forum :-)
De Transalp is mijn vierde motor na een Honda MB80 (op kenteken met 113cc), een Honda CB750F2 en een Honda NX250
Mijn Transalp komt uit 1994. Volgens de verkoopster zou ik de 3de eigenaar zijn, maar volgens de RDW de 2de (raar). Gekocht met 72000 km en begin janauri de 90.000 gepasseerd; de Alp doet het goed! Ik rijd het gehele jaar door en mis eigenlijk alleen een 6de versnelling.
Ik sleutel voornamelijk zelf:
- vorig jaar de remblokken voor en achter vervangen en daarbij de achterrem goed schoongemaakt en de voorremklauw gereviseerd
- ketting en tandwielen vervangen
- olie etc
- Alp voorzien van digitale buitentemperatuurmeter, klokje en USB-aansluitingen
- voorzien van alarm
- handvatverwarming
- uitlaat vervangen voor een Dominator uitlaat (rond) omdat de oude doorgerot was.

Wat komt eraan + wensen:
- voorband moet heel nodig vervangen worden.
- achterband
- nieuwe voorvorkpoothoezen: heeft iemand ervanring met neopreenhoezen?
- andere stickers: het roze geloof ik nu wel
- valbeugels met verstralers. ik vind de verlichting voor erg zwak.
- koppeling

Misschien moet ik ook de voorvelg gaan vervangen omdat er een klein scheurtje in zit en al wat rot verschijnselen heeft. Ik ben echt benieuwd hoe de velg vanbinnen eruit ziet. De achtervelg is door een vorige eigenaar al vervangen. helaas wel in een grijze. Zelf zou ik eigenlijk chrome velgranden willen hebben.

Ik zal thuis nog even kijken of ik nog mooiere foto heb van de Transalp. Momenteel is hij erg vuil/grijs en moet hij hoog nodig gewassen worden.

mvg, Walter
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 18:16 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw forumlid: hallo :-)
Welkom Walter en hier vind je alles wat je nodig hebt om je alpje op de weg te houden. Het forum staat vol met tips en truucs en mocht de nood hoog zijn kun je altijd terecht bij onze clubdealers. Veel plezier met je lidmaatschap en tot ziens op een van onze activiteiten of ritten

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 19:00 #3 door Walter
Beantwoord door Walter in topic Nieuw forumlid: hallo :-)
Dank je, Ik heb al aardig wat leuke items/ gesprekken gevonden.

Hierbij nog een paar foto's van mijn Transalp en 2 van mijn voorvelg. Ik denk dat dit in een ander deel van het forum moet, maar moet ik mijn velg gaan vervangen met deze 2 plekken(let niet op hoe vuil hij nu is <sorry>)?
Iemand een idee waar je nog velgen kan vinden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2019 20:03 #4 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Nieuw forumlid: hallo :-)
Mijn advies: ga een ander voorwiel zoeken want dit ziet er niet zo best uit.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden