Gisteren RDW goedgekeurde Transalp 600 '88 ingevoerd

27 feb 2019 20:12 #1 door Elza
Hallo Transalpers! Ik ben sinds een weekje in het bezit van een Transalp 600 uit 1988. Na verschillende honda's te hebben gehad, ben ik nu eindelijk in het bezit van mijn favoriete motor! Deze TA heb ik net over de grens vlakbij Koblenz gekocht van de 2e eigenaar en is zeer goed onderhouden. Sehr gründlich zeg maar ;) Alles is in originele staat en er staat nog maar 44.500 km op de teller. Ik hoop begin volgende week een nederlands kenteken te ontvangen, gisteren goedkeuring gehad van de RDW en ben van plan veel kilometers te gaan maken. Hebben jullie tips waar ik nu op moet letten? Welke onderdelen zijn kwetsbaar en moet ik nakijken? Ik hoorde over de CDI die in dit model problemen kan gaan geven. Nu klinkt en rijdt de motor fantastisch dus ik hoop zo voorlopig door te kunnen genieten B)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2019 21:24 #2 door DDW
Welkom hier en veel plezier met je transalp!

Ziet er nog erg netjes uit zo op de foto's!

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2019 00:26 #3 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Gisteren RDW goedgekeurde Transalp 600 '88 ingevoerd
Welkom bij de club!!!

Mooie Transalp!!!

Veel plezier ermee :)

Groeten uit Drenthe

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2019 06:28 #4 door Timy
Zeker even checken of de Alp het verbeterde ophangrubber heeft voor de CDI. Dan liggen ze ipv staan. Zoniet, even vervangen kan je nieuwe cdis schelen!

Verder heeft de alp niet zoveel kuren. Dit model wil soms wat olie gaan gebruiken maar zolang je dat trouw peilt valt het allemaal te managen. :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden