Nieuw kid + vraag

07 mrt 2019 10:58 #1 door sarriball
Nieuw kid + vraag werd gestart door sarriball
Dag allemaal,

Mijn naam is Yannick en Ik ben sinds vorige week eigenaar van een mooie transalp 600 uit 1995 met 45k op de teller Helaas heb ik tot oktober nog te maken met de regels van een a2 rijbewijs. Via combimotoren kan ik mijn motor op basis van een verzekeringsuitdraai laten verzekeren dus daar ben ik vandaag geweest. Helaas was de uitslag niet geheel in mijn voordeel en bleek de motor over 4 runs 35,6, 35,7 35,1 en 35.8 kw te bezitten (achterwiel) Op basis hiervan wild verzekering hem niet verzekeren omdat hij echt de 35.0 kw moet aantikken op de testbank.

Is er iemand die er ervaring heeft met het terugvoeren naar 35kw van een transalp? Of weet iemand waar ik dit kan doen. Via Google kwam ik op het forum terecht alleen kan ik de betreffende pagina niet vinden =(.

Alvast bedankt voor de hulp allemaal
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 11:50 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuw kid + vraag
Hoi Yannick, er zijn 25kw inlaatrubbers op de markt. Honda heeft de transalp verkocht met 25kw op het kenteken, de enige aanpassing is dan de binnendiameter van de rubbers.

Die zou je kunnen monteren. De motor accelereert dan nog redelijk gemakkelijk naar 120km/u maar daarboven houd het op.
Ik heb wel eens zelf inlaatrubbers gemaakt, maar dat viel niet mee want ze zijn niet helemaal recht. Wellicht kun je een ring plaatsen maar ook daar is weinig ruimte voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 19:36 #3 door sarriball
Beantwoord door sarriball in topic Nieuw kid + vraag
Bedankt voor je reactie! Ik zal het in overweging nemen.Het liefst wil ik wel echt de 35kw behouden, downgrade naar 25kw zie ik dan ook niet zo zitten om eerlijk te zijn.. maar als dat een van de enige optie is dan moet dat maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 20:45 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuw kid + vraag
Zoek anders eens een motorzaak op die hier ervaring mee heeft, die halve pk moet geen probleem zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 22:14 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuw kid + vraag
En even tot oktober buiten de lijntjes...25 kw rubbers erop, uitdraai laten maken en daarna je 35,6 kw rubbers er weer terug op en 7 maanden met 0,6 kw teveel rijden

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2019 09:06 #6 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Nieuw kid + vraag
In Duitsland zie ik een setje 25kW inlaatrubbers te koop staan op eBay

eBay

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2019 12:09 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuw kid + vraag
Voor die prijs kun je ze ook nieuw kopen volgens mij.

Even een belletje naar Roukama/japparts. Voor 20 euro nieuw maar moet je even checken of die inderdaad vernauwd zijn.

www.japparts.nl/index.php?main_page=prod...fo&products_id=11308

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2019 18:09 #8 door sarriball
Beantwoord door sarriball in topic Nieuw kid + vraag
Top bedankt voor de reacties en het meedenken allemaal! Ik heb donderdag as een afspraak bij mijn dealer en dan 19 maart weer de testbank op. Hopen dat dan alles opgelost is. Ik houd jullie op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2019 08:28 #9 door sarriball
Beantwoord door sarriball in topic Nieuw kid + vraag
Probleem is opgelost door middel van een beugeltje dat mijn dealer op mijn gaskabel heeft gemonteerd. Gisteren de testbank opgeweest liep keurig 32kw, dus vermogensuitdraai opgestuurd en karren maar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden