Wordt het een Varadero?!

23 mrt 2019 20:42 #1 door Dirk
Wordt het een Varadero?! werd gestart door Dirk
Wordt het een Varadero?

Nou, daar lijkt het wel op! Een jaar of 14 geleden begonnen met een Honda cb350f, toen twee jawa's, twee xs1100's, een honda 650, een honda cb750f, een bmw k75rt en een yamaha yzf750r.

Die laaste twee heb ik beide een jaar of vier gehad en zijn dit jaar de deur uit gegaan. Op zoek naar iets dat alles waar ik naar zoek in een enkele motorfiets te vinden is.

Op het oog enthousiast geworden van een transalp 600. Korte proefrit gehad, maar bleef met name met twijfel achter. Ik weet niet hoe de Varadero op mijn pad kwam, maar de naam alleen is te gek!

Vorige week tweemaal proefgereden en ik ben verkocht. Nog nooit heb ik mij zo zeker gevoeld op een motorfiets. Ruim zicht, mooie gelijke krachtverdeling, lekker geluid (alleen al met originele dempers) en geweldige houding. Met mijn 1.85 was het standaard scherm met opzetstuk r-u-k en een hoog scherm zonder opstekstuk was wat beter maar nog geen doen. Met dat in het achterhoofd en het vertrouwen dat ik vast een scherm kan vinden die geen turbulentie veroorzaakt ga ik van de week een derde keer proefrijden.

Motor is de laatste 6 jaren door de eigenaar zelf onderhouden, de eerste 5 jaar door de dealer en heeft daar ook haar 24.000 beurt gehad. Het is het 2008 model (heb nergens goed kunnen vinden hoeveel dit scheelt met het 2007 model maar vind haar veel moderner ogen en de standaard 'opties' zijn leuker.

Groet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2019 21:21 #2 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Wordt het een Varadero?!
Dirk, heb zelf jaren een sd01 gereden, ben 1.85m lang. Had een MRA Vario-scherm, altijd uit de turbulentie gezeten, dus dat is zeker haalbaar op een Varadero!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 21:06 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Wordt het een Varadero?!

Dirk schreef : Het is het 2008 model (heb nergens goed kunnen vinden hoeveel dit scheelt met het 2007 model maar vind haar veel moderner ogen en de standaard 'opties' zijn leuker.


Een 2007 en 2008 zijn behalve de kleuren gelijk. jij vergelijkt waarschijnlijk met een 2003-2006 model, die zijn inderdaad iets anders. Er zijn wel 2006 modellen in 2007 op kenteken gezet en die proberen ze nu als een 2007 model te verkopen, let daar dus even op.
Heb je een foto van "jouw 2008"

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 12:11 #4 door Dirk
Beantwoord door Dirk in topic Wordt het een Varadero?!
Heb je daar misschien een foto van Sjoerdtomas? Als ik google zie ik best wat opties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2019 12:13 #5 door Dirk
Beantwoord door Dirk in topic Wordt het een Varadero?!
Aha. Ik merkte wel dat 2007 een enkele keer uitzag als het nieuwste model. Gisteren bij een dealer geweest die opsomde hoeveel verschillen er zijn tussen het 2003-2006 en het nieuwste model, best veel dus.

De honda die ik op het oog had was die van 6250 euro op marktplaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 10:13 #6 door Dirk
Beantwoord door Dirk in topic Wordt het een Varadero?!
Ik wil graag een topkoffer aanschaffen om twee helmen (waarvan 1 systeem) in op te kunnen bergen. Iemand een goede ervaring met een koffer? Het liefst zwartglans maar het lijkt erop dat die niet beschikbaar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 13:03 #7 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Wordt het een Varadero?!

Dirk schreef : Ik wil graag een topkoffer aanschaffen om twee helmen (waarvan 1 systeem) in op te kunnen bergen. Iemand een goede ervaring met een koffer? Het liefst zwartglans maar het lijkt erop dat die niet beschikbaar zijn.


Ik heb een zwarte in de aanbieding (passen 2 helemen in), zie het verkoop gedeelte hier op het forum

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.239 seconden