Te groot voor de Transalp Xl700v ??

28 apr 2019 22:44 #1 door Serge
Te groot voor de Transalp Xl700v ?? werd gestart door Serge
Goedendag !
Ik heet Serge ben 45 jaar en woon in Baarn
Si ds Augustus vorig jaar heb ik een transalp van 2007 helemaal origineel , waar ik best tevreden mee ben , althans het rijgedrag zeker ! Maar met mijn lengte van 1.85 m merkte ik toch een wat verkeerde zit ( voorovergebogen ) mn bovenbenen komen wel gewoon mooi onder de tankrand uit maar benen zijn best wel gebogen ?! Ik heb er nu sinds een tijdje stuurverhogers opgezet van 3cm en dit scherlt een hoop ! Ook zat er al een wat hogere getinte ruit op en hier heb ik ook nog een extra klein ruitje op laten zetten , ook top !

Alleen er is nog een ding waar ik laatst na een weekendje achter kwam en dat is dat de buddy te hard is voor mijn zitvlak 😬😅
Krijg onwijs dood gevoel in mn zitvlak ....
Is er iemand hier op het forum die misschien dezelfde problemen heeft ervaren en misschien nog extra tips of aanpassingen heeft ?! Ik ben niet van plan de alp
Weg te doen want hij rijdt veel te fijn ....😊

Ik ben benieuwd naar jullie reacties , bvd !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 00:34 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Te groot voor de Transalp Xl700v ??
hallo,

je kunt je zadel aanpassen voor een iets zachtere uitvoering echter ik stel de airhawk voor

een gel kussen wat je onder je zitvlak legt
en dat eerst eens probeert

ik verwacht dat dit je probleem prima op gaat lossen

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 12:26 #3 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Te groot voor de Transalp Xl700v ??
Hoi Serge,

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met mijn Transalp XL700V. Dat komt volgens mij niet door de hardheid van het zadel maar door trillingen, ongeveer tussen 4000 en 5000 toeren. Dat is dus voornamelijk als ik op de snelweg rij en langdurig in dat toerengebied zit. Ik heb een gelpad geprobeerd maar uiteindelijk hielp dat niet echt. Een airhawk werkt met luchtkamers, niet met gel.
Overigens heb ik een verlaagd zadel, hetgeen nog minder demping geeft dan het origineel. Helaas dus geen echte oplossing. Als ik op de snelweg een dood zitvlak krijg wiebel ik net zolang van de linker op de rechter bil tot het over is ...

Ik heb nog een origineel zadel liggen. Mocht je die willen uitproberen dan ben je welkom (in Nieuwegein).

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 15:39 - 29 apr 2019 15:40 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Te groot voor de Transalp Xl700v ??
Zadelpijn heet dat. Los het eens op met een schapenvelletje.( een Cindy heet dat 😉 ) Ik heb daar heel goede ervaring mee

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 15:54 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Te groot voor de Transalp Xl700v ??
Te lang zeker niet.
Zelf ook een 700 en ben 1.93m lang !

Zadelpijn heb ik eigenlijk alleen maar als ik lang in dezelfde houding moet zitten (lees snelweg). Maar na een hele dag toeren met bochtjes voel ik m ook wel hoor.
Is ook een kwestie van 'trainen'. Toen ik nog dagelijks reed, duurde het echt wel wat langer voordat ik last kreeg als ik een hele dag weg ging dan tegenwoordig.

Dus gewoon veel rijden :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 07:57 #6 door Serge
Beantwoord door Serge in topic Te groot voor de Transalp Xl700v ??
Bedankt mensen voor de reacties tot nu toe , begrijp dat ik er niet zo heel veel aan kan doen , ja meer rijden dus ....maar vergeleken met mn vorige motoren ( choppers ) voelt t zadel wel kneiterhard , dus dacht dat wat zachtere vulling wel zou werken ..😅

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2019 17:46 #7 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Te groot voor de Transalp Xl700v ??
Serge

als het die schuine kant is waar je als het ware met je kont tegen aan zit ja daar heb ik ook last van een dood gevoel aan je achterste en constant naar voren glijden en weer verzitten .

ik ga nu een oude buddy zit verbouwen kijken of ik voor mijn zelf kan oplossen en harder maken te zacht zit te veel door .:cheer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden