Vincent stelt zich voor en zoekt keuzehulp AT / TA

17 mei 2019 17:39 #1 door Vincent
Hallo beste Honda-rijders,

Mijn naam is Vincent, 40 jaar uit Amsterdam. Ik ben een groentje want (nog) geen motorrijbewijs. Mijn eerste les staat gepland voor 1 juni a.s.!

Uiteraard kijk ik al verder dan het papiertje zelf en ben ik me flink aan het inlezen over motoren om zodoende de juiste keuze te kunnen maken bij een toekomstige aanschaf. Eén ding was al meteen duidelijk echter: ik ga voor een adventure bike. Redenen hiervoor zijn mijn lengte (1.91m), de rechte zit en omdat ik het gewoon prachtige machines vind. Rijden op een motor, ondanks het niet hebben van een rijbewijs, is niet nieuw voor me. Ik heb regelmatig op fietsen van vrienden gereden. Nu wordt het dus tijd voor een eigen exemplaar waarmee ik voor het grootste gedeelte woon-werk ritten zal maken.

Waarom Honda mijn buitengewone interesse heeft is simpel: ik rijd al jaren Honda auto's en veel betrouwbaarder kom je niet tegen. Mij redenering logischerwijs is dat de motoren van onze Japanse vrienden in dezelfde categorie geplaatst kunnen worden.

Mijn oog viel eigenlijk meteen op de TA en AT. Ik heb inmiddels een hoop berichten gelezen op dit forum en mijn idee over een betrouwbare motor werd daardoor gesterkt. Kortom, het moet 1 van die modellen worden, waarbij ik specifiek kijk naar de TA '99 en de AT '95 tot '00, puur vanwege de uitstraling van die typen en de prijsstelling ervan.