Waarom ik nieuw lid ben geworden

11 juli 2019 22:49 #1 door Adri Coppens
Waarom ik nieuw lid ben geworden werd gestart door Adri Coppens
Hallo!
Zag op jullie TCN-site een actieve vereniging en ik vindt het leuk om via het forum meer over mijn motor te weten te komen!
Net mijn nieuwe motor aangeschaft, nou ja gekregen van een van mijn zoons! Helemaal blij mee! Mijn vorige was op! Een Honda Sabre V65 uit 1984 die ik naar mijn dealer had gebracht om hem weer lopend te krijgen. De laatste jaren liet de electronica en carburateur mij steeds in de steek.
Mijn zoon had op advies van Cor van Heerdt ( Hilversum ) een Transalp 700 voor mij op het oog! Toen mij de bedoeling van mijn zoon duidelijk werd heb ik een proefrit gemaakt. Ik twijfelde, ( ik zei nog dat het een motorfiets was waar mijn hart niet sneller van ging kloppen) maar ging toch een proefrit maken.
Bij terugkomt zei ik dat en vond een BMW1200S spannender. Dus nog een proefrit: deze kwam dichter bij mijn droomfiets idee in de buurt maar wat moest ik werken: het schakelen gebeurde niet zo soepel, mede omdat je maar 100,120 of 130km p/u mag. De houding naar voren op je polsen leunend gaf al na 30 minuten een onplezierig gevoel. Minder geslaagd dus!
Volgende proefrit was op een Moto Guzzi Norge 1200. Ik volg al jaren dit merk en ooit een keer op een oud model gereden. Net als de BMW speelde de zwaardere bediening van de koppeling mij snel op. Ook voor een stoplicht wachtend de zijwaartse zware trilling viel op!
Kortom de proefrit met de Transalp beviel mij zo goed dat ik de knoop snel heb doorgehakt!
Wendbaar, licht, krachtig genoeg, mooie loop van het blok en ook geschikt om met duorijder een toer te maken. Kortom ben ik helemaal mee in mijn sas!!
Wil op zijn tijd een toertocht meerijden en omdat ik de motorbeurs in Utrecht de laatste jaren bezoek zal ik ook op zoek gaan naar de stand van de TCN!
Wens iedereen een mooie rit en veilige km's!
Groeten,
Adri

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 02:28 #2 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Waarom ik nieuw lid ben geworden
welkom uit Enschede denk een goede keus jaren mee gereden :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 11:05 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Waarom ik nieuw lid ben geworden
Welkom Adri, wat een leuke introductie van jezelf !
Ik heb na 30 jaar allerlei motoren gehad te hebben nu ook een Alp (600).
In eerste instantie voor 'erbij' naast mijn Pan en VFR maar ik heb er véél en véél meer lol mee dan ik ooit had gedacht.
Ik wou dat ik 30 jaar geleden aan een Alp begonnen was ...

Heel veel plezier met je motor, bij de club en hier op het forum !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 12:41 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Waarom ik nieuw lid ben geworden
Welkom hier en de juiste keuze gemaakt met deze veelzijdige motor.
Ga je nog veel plezier aan beleven.
Gaan we je zien op de clubactiviteiten ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2019 17:18 #5 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Waarom ik nieuw lid ben geworden
Welkom!
Mooie introductie en een goed onderbouwde reden om voor een Transalp 700 te kiezen. Mijn XL700V komt ook bij Van Heerdt vandaan (7 jaar geleden) en heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van. Tot ziens bij een clubrit!

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2019 22:02 #6 door Wendy
Beantwoord door Wendy in topic Waarom ik nieuw lid ben geworden
Welkom en veel plezier met de Transalp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden