En weer een PD06 fan

13 juli 2019 21:35 #1 door Quint
En weer een PD06 fan werd gestart door Quint
Mede Transalp-rijders,

Dit is mijn voorstelrondje. Na 10 jaar motorloos te zijn geweest heb ik vorig jaar een PD06 aangeschaft van 1994. Het was een beetje een gok, maar ik heb deze Alp voor weinig, mar niet lopend gekocht. Na een aantal maanden in de schuur te hebben geleefd is het toch gelukt. En wat rijdt dat apparaat toch lekker. Nu ik vertrouwen heb gekerm in de motor tijd voor de volgende stap...Touren! En dan vooral offroad. Met veel bewondering kijk ik de Vlogs van "Pedro Mota". Of het ooit bij mij zover zal komen...Denk het niet met twee kleine koters en een vrouw..Maar doelen zijn er om naar toe te werken, toch?
Ik heb nog weinig offroad ervaring, dus hoop wat TCN toertjes mee te pakken en te leren.
Hopelijk tot snel!

Mijn Alpje:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2019 21:43 #2 door DDW
Beantwoord door DDW in topic En weer een PD06 fan
Weljom hier en tot ziens in het zand!

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2019 23:50 #3 door harold
Beantwoord door harold in topic En weer een PD06 fan
Welkom!! Ik ben ook net nieuw hier met men eerste alpje!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2019 09:05 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic En weer een PD06 fan
Welkom. Hij ziet er zo netjes uit hoor. Alleen nog een spatbord voor scoren gok ik?

Geniet van het rijden ermee!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2019 09:53 #5 door Quint
Beantwoord door Quint in topic En weer een PD06 fan
Heb het er meteen op gezet😎. Nee hoor dit zijn de foto’s na de eerste testrit. Zag het nu ook pas. Volgende project is een koso teller en een rally achtig kuipje en nav toren. Misschien nog andere veren, maar eerst kijken hoe deze zich houden bij all road rijden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2019 16:05 #6 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic En weer een PD06 fan
Mooie alp. Leuk ook, met dat geel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2019 17:28 #7 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic En weer een PD06 fan
Hi Quint, welkom !
Wat ziet je Alpje er netjes uit !
Ja die vlogs van Pedro zijn wel leuk hè ?

Veel plezier hier en op de Alp !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2019 21:52 #8 door Wendy
Beantwoord door Wendy in topic En weer een PD06 fan
Welkom en wat een prachtige Transalp. Heel veel plezier ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 17:05 #9 door Quint
Beantwoord door Quint in topic En weer een PD06 fan
Bedankt voor de leuke reacties. Deze week de club sticker en de transalper ontvangen. Leuk om te lezen! De sticker gaat een mooi plekje krijgen! Volgende project is een koso clone teller en een led achterlicht monteren. Zal wat foto’s maken voor het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2019 22:50 #10 door Quint
Beantwoord door Quint in topic En weer een PD06 fan
Toen ik mijn Alp kocht, wist ik niet of deze überhaupt nog kon rijden. Het was dan ook een koopje. Uiteraard liep de motor uiteindelijk.. Op 1 pit.. Na de CDI open gezaagd te hebben en na wat soldeerwerk liep deze netjes. Verder de remmen een service beurt gegeven en alle vloeistoffen vervangen. Na 3000 km wist ik dat ik deze alp wel kon vertrouwen. Voor de zekerheid 2 nieuwe cdi’s besteld en de “opgeknapte” CDI s als reserve opgeslagen. Toen cosmetisch begonnen. Alle kappen gerepareerd en gespoten in mat zwart. De combi met geel is redelijk gelukt vind ik zelf. De alp is al aardig onderweg om wat een modernere uitstraling te krijgen.



Vandaag begonnen met het achterlicht. Sommige houden van nostalgie..Ik hou van Alixpress.. Led achterlicht voor een paar euro, die moest er op komen.
Eerst het oude licht verwijderd en de nokjes weg dremelen.
Dan aluminium plaatjes erachter en de lamp recht zetten.

Alles aansluiten en klaar.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2019 21:20 #11 door Quint
Beantwoord door Quint in topic En weer een PD06 fan
Nieuwe teller van Ali zit er op. Alles werkt, alleen de snelheidsmeter nog. Ik heb er voor gekozen om niet de magneetjes te gebruiken, maar om het analoge signaal om te zetten naar digitaal d.m.v. een koso sensor. De sensor is even duur als de teller-unit.. maar maakt de installatie een stuk makkelijker.

Omdat er op een alp geen brandstofmeter zit heb ik de brandstoffunctie in het lcd scherm geschakeld op de koelvloeistof temperatuur. Die komt perfect overeen. De schaal is in 4 streepjes opgedeeld.

Volgende project... een kuipje van Fabio Goffie..
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2019 12:38 - 09 aug 2019 12:41 #12 door Quint
Beantwoord door Quint in topic En weer een PD06 fan
Nou die aliexpress teller is er alweer af. Alles werkte netjes, behalve de snelheidsmeter. Die bleef maar heen en weer schieten. Reed ik constant 50km/h op de gps, dan sprong de teller van 40 tot 60. Niet steady zeg maar. Werd er zenuwachtig van B) . Dus de originele teller er op. Maar nu wel met led verlichting.


Ook nog even aan de gang geweest met de voorvork. De poten stonden met een paar mm hoogte verschil in de kroonplaat. Gelijk de 1990 rubbers vervangen voor snelle “sokjes”.

Bijlage niet gevonden


Volgende klus.. nieuwe rem en koppelings levers. Ik heb niet hele grote handen en de slag die ik moet maken vind iets te, zeker als ik op de pedalen sta.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden