Even voorstellen & vraagje over voorrem PD10

06 aug 2019 20:36 #1 door Tom
Beste Transalprijders,

Even voorstellen: mijn naam is Tom, ik ben 25 en ik kom uit Utrecht. Sinds één maand geleden heb ik mijn motorrijbewijs en sinds twee weken staat er een mooie Transalp voor mijn deur. Het is een donkerrode PD10 uit 1999 en hij rijdt fantastisch. Ik heb deze fiets gekocht om het motorrijden te ontdekken (toeren en af en toe woon-werk) en om te kijken of het me lukt om zelf wat onderhoud uit te voeren. Ik heb op dit moment geen sleutelervaring.

Vandaag zag ik dat één van de twee remschijven voor mooi schoon was, maar dat de andere schijf aan beide zijden nog bedekt is met vliegroest. De rechter remklauw doet zijn werk dus niet goed. Is dit toevallig een bekend probleem voor Transalps, of voor motoren in het algemeen? En zijn er stappen die ik zelf zou kunnen ondernemen, of is dit een klus voor een ervaren monteur?

Groeten,

Tom
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2019 21:13 #2 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Even voorstellen & vraagje over voorrem PD10
Welkom hier en veel plezier met je transalp!

Dikke kans dat de remzuigers vast zitten.
Geen klusje voor de onervaren sleutelaar en dus een mooi moment om in de leer te gaan bij een van onze clubdealers!

Daarnaast ook een mooi moment om staalomvlochten remleidingen te plaatsen i.p.v. het ondertusssen bejaarde rubber.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2019 22:08 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Even voorstellen & vraagje over voorrem PD10
Welkom en een prima motor om aan jouw wensen te voldoen!

Het euvel is niets iets Alps eigen. Vooral iets met achterstallig onderhoud..
Zou dit zeker zelf doen maar wel met iemand met ervaring erbij. Even klauwen reviseren is handig om eerst met een ervaren persoon te doen.
De clubdealers zijn wat dat betreft een aanrader.
Direct een volledige check is raadzaam!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden