Nieuw project: Dakar Cross Alp.

13 aug 2019 19:16 - 15 aug 2019 23:46 #1 door Trigger
Nieuw project: Dakar Cross Alp. werd gestart door Trigger
Ik heb een nieuw project!

Onlangs een nieuwe oude Alp gekocht hier op het forum, en na wat gezever over wat we ermee willen een dealtje gemaakt met Ad. Hij de gekochte Alp, ik een project dat hij heeft staan maar nog geen tijd voor heeft gehad. Ik vind deze oudere Alp mooier en interessanter, en deze gaat dus over de winter een makeover krijgen. Ik sluit echter niet uit dat de motor de verkoop nooit gaat halen, want als het word zoals ik in mijn hoofd heb hou ik hem misschien zelf!

Even wat snelle foto's uit de werkplaats:





De Alp heeft een redelijk bijzondere voorkant, aangepaste knippers, valbeugels, keienvanger, stuurverhogers en een hele hoop roest, maar het lijkt vooral oppervlakteroest te zijn. Ik wil een off body restauratie doen... dus het frame ook spuiten. Ik twijfel nog sterk over de kleurstelling. Rood heb ik al gedaan, de XR600 waarvan ik het project hier niet documenteer omdat het toch niet om een Transalp gaat wordt uiteindelijk zwart met goud... deze Dakar Alp gaat volledig terrein gericht worden, dus met aangepaste vering en volle noppen. Het blok verbruikt veel olie dus ik overweeg een koprevisie. Verder word het zo basic mogelijk en daar waar mogelijk wat gewicht sparen. CDI's zijn gaar dus er komt een Ignitech onder. Zal volledig in eigen beheer opnieuw gespoten worden, kleurstelling weet ik dus nog niet (suggesties welkom).

De werkplaats moet nog een maand dicht ivm vakantie dus het gaat nog even duren voordat het project echt van start gaat :).

Enige wat misschien niet te redden is zijn de bochten. Mocht iemand die goed en hard hebben liggen hou ik me aanbevolen.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2019 22:43 #2 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Nieuw project: Dakar Cross Alp.
Mooi, ik ben benieuwd naar dit project.

Maar die foto's wat is daar mee gebeurd? Zijn helemaal vervormd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2019 22:47 - 14 aug 2019 22:48 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuw project: Dakar Cross Alp.
Foto's zijn hier prima hoor, niet genoeg en we willen resultaat zien, maar niet vervormd :-)

De bochten zien er niet heel slecht uit vanaf hier, bij de collector rot ofzo? Kun je dat niet dichtlassen? (mooi leerprojectje)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2019 22:55 #4 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Nieuw project: Dakar Cross Alp.
Inderdaad. Op mijn smartphone zie ik ze nu ook normaal. Langwerpig vertikaal. Op mijn pc zijn ze breed uitgetrokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 09:21 #5 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Nieuw project: Dakar Cross Alp.
fotos zien er raar uit inderdaad.
Leuk project! Maak er wat moois van!

Wat betreft kleur. Houd t frame neutraal, in zwart of zilver ofzo (bedliner? poedercoat?), dan kun je met de kappen alle kanten op en kun je ook nog eens van kleur wisselen.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 13:38 - 15 aug 2019 13:41 #6 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Nieuw project: Dakar Cross Alp.
Ja, het frame doe ik gewoon gitzwart dat past overal bij.

Het wordt sowieso niet rood, want dat is mijn huidige Alp al, en ook niet zwart, want dat word de XR600 al. Ik sta open voor alles, maar het moet geen combo worden die je snel zat raakt. Het huidige kontje is fel paars met flakes erin:



de zijkappen zijn gewoon oude originele (maar flink geschaafde) modellen. Dat paars vind ik nog helemaal zo gek niet, best een toffe kleur, gecombineerd met zwarte accenten zoals het frame en motorblok enzo. Donkergroen kan ook gaaf zijn, maar misschien wat 'gewoontjes', zie foto voor de tint die ik dan in mijn hoofd heb (wederom met zwarte accenten zoals blok, frame e.a.):



Maar ik sta open voor toffe suggesties. Ik heb nog nooit geprobeerd two-tone te spuiten maar indien het niet te moeilijk is wil ik dat best overwegen. De Rode Alp is met spuitbussen gedaan (doch wel met profi 2k lak van een fatsoenlijke verfboer):



Maar de volgende spuitbeurt zou bij Ad in de garage kunnen - hij heeft een goede compressor en een verfspuit.

Transalp XL600V
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 23:44 #7 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Nieuw project: Dakar Cross Alp.

Canis schreef : Maar die foto's wat is daar mee gebeurd? Zijn helemaal vervormd.


Ik denk dat dit komt omdat de plaatjes niet als bijlage, maar direct als afbeelding (externe bron) in de post zijn geplaatst zonder opgave van de maximale afmeting. Ziet er niet fraai uit en zou, wat mij betreft, ook niet moeten gebeuren. Maar, als je erop klikt, krijg je de lightbox (pop-up) weergave en dan kloppen de verhoudingen weer. Als ik de post bewerk en als maximale afmeting 500 pixel instel, worden de foto's ook niet vertekend weergegeven. Bij 1000 pixel weer wel. Dus er gaat iets mis bij het schalen van zeer grote afbeeldingen1.

Conclusie: Plaats je plaatjes als bijlage of geef een maximale afmeting op als je linkt naar een externe bron.

1 Wel vreemd dat het op mijn mobiel (staand of liggend) niet vertekent. Lijkt me hoe dan ook een bug in Kunena.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 08:33 #8 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Nieuw project: Dakar Cross Alp.
Dank voor het aanpassen Baardaap!

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden