Nieuw lid

24 sept 2019 13:22 #1 door Frits
Nieuw lid werd gestart door Frits
Hallo allemaal, ik ben Frits, 32 en kom uit Tilburg. Sinds afgelopen weekend ben ook ik eigenaar van een Transalp Xl650 uit 2001! Mijn alleerste motor was een zxr 400 daarna een gsxr 750 en daarna eenYamaha Trx 850.

Sinds de trx ben ik mijzelf blijven richten op een 1en 2 cilinder. Puur vanwege het geluid (voor mij erg belangrijk) en vanwege de rijstijl (flink afremmen op de motor, onderin direct veel vermogen).

De Transalp was niet de motor waar ik direct verliefd op werd. Ik was eerst aan het kijken voor een xt 660 / monster 900 / aprilia Pegaso of een drz 400...

Na een proefrit te hebben gemaakt kon ik hem voor dat geld niet laten staan. Een vriendelijke motor, heel wendbaar, niet extreem snel (in vergelijking met z’n voorgangers), comfortabel en praktisch. Ook voor mijn vriendin leuk als ze zo nu en dan mee wil gaan toeren ;)!

Afgelopen weekend met mooi weer 100km gereden en de eerste km bevielen erg goed! Inmiddels het handboek uitgeprint (gratis pdf via Google te vinden) en een Mivv Suno demper besteld, tja dat geluid vind ik toch heel belangrijk :p....

Enige minpunt aan de motor is dat hij wat inhoudt wanneer ik in de vijfde versnelling tussen de 4-5k toeren rijdt. Gesproken met de verkoper en garage en die geeft aan dat het zou kunnen ligggen aan het feit dat er altijd erg weinig met de motor is gereden?! Bougies zijn twee jaar geleden vervangen en ook de carburateur is ultrasoon gereinigd. Hoop dat dit snel overgaat want ik kwam hier na de koop pas achter :(..

Ik ga mezelf maar eens verdiepen in dit Forum ;). Veilige km allemaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2019 17:54 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuw lid
Welkom hier en goede keuze.
Probeer vwb het inhouden eens RON98 te tanken bij de pomp ipv euro 95.
Kon wel eens veel schelen.
Motor heeft misschien wat langer stil gestaan.
Suc6 in elk geval

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden