Even voorstellen

13 okt 2019 13:18 #1 door Wilco.Cwx
Even voorstellen werd gestart door Wilco.Cwx
Mijn naam is Wilco
leeftijd 50+
regio gouda
history:
Zundapp,Puch-maxi,berini van gazelle,tomos,mobilett,honda 50cc 3 versnellingen 1/2 automaat,Casal type k185 ,en nog wat meer...meestal Zundapp
Jawa 350 blackstyle (later als pekelmotor) Suzuki gsxf 600,Cagiva Gran Canyon 900(ss)ie ,>>>>

Mijn vrouw kwam naar me toen ik mijn Cagiva Gran Canyon 900(ss)ie weer eens aan het op poetsen was net voordat de lente van 2019 eraan kwam. Vraagt ze me hoe oud mijn motorfiets was? dus ik zei het is een millennium-gebouwde motorfiets +/- 19 jaar oud.
Vraag me nog een keer, hoe lang wil je nog motorrijden ?? vertelde haar tot ik niet meer in staat was om te rijden.
Zij vertelde me dat ze meer wilde reizen nu haar medicatie stabiel is en hoopt te genieten van de ritjes en het avontuur ,nog voordat we (te) oud worden en van een pensioen mogen gaan genieten??na je 67ste??
Bij mij kwam dit behoorlijk binnen,op zoek naar een jongere motor ?? (ik had deze nog maar net 17 jaar en nog wat maanden)
ik had dit niet zien aankomen, ze had er voor mij voor gespaard.
Er zijn slechter berichten maar dit was een MOOIE.
lang verhaal kort ik heb een paar dealers gezien, proef gezeten op gebruikte en nieuwe motorfietsen, feitelijk op zoek naar een waardige vervanging voor mijn geliefde (Ducati) Cagiva Gran Canyon 900 .
eind maart zijn we naar bodegraven gegaan en voor een proefritje op een gloednieuwe overjarige 2017 africa twin dct en een 2018 (Atas) africa twin adventure sport met voetschakeling die ze daar hadden staan.
mooie dag mooi weer.
De 2017 dct proefrit; het was niet mijn ding na 30 km deed automatisch dingen die ik niet leuk vond en daardoor mijn vrouws evenwicht gevoel met de eigenzinnige schakelmomenten behoorlijk verstoorde, het hielp haar niet (en daar bij mij ook niet) er werd overgestapt op een voor ons al warm draaiende klaarstaande Hoogpotige Adventure-Sport manuel, met proefritje nr 2 was het na 200 meter rijden al genoeg voor de keuze DCT versie of niet ,
Ze zij gelijk via de helm communicatie , HET moet een Manuel-versie worden, ik begrijp jou momenten om op en neer te schakelen (was ze al gewend van mijn Cagiva) dus we reden nog een paar extra km,s binnendoor tot onze eerste verkeerslichten weer in bodegraven.
Ik stopten daar hangend met mijn beide voeten 2cm van de vloer balancerend op lucht ,,, spannend snel het stuur van links naar rechts bewegend
dit was onze redding om de mooie kant van deze ATAS hoog te houden en om de voorste vering even te laten inzakken,,,Pfff.
Deze ATAS-versie was duidelijk te hoog voor mij.
Terug aan de dealer-tafel,tekende ik in het bijzijn van mijn lief voor een nieuwe 3 kleurige 2019 manuel africa twin 1000L.
eind april, het verlossende telefoontje onze blauwe Africa-twin stond aflever klaar.
Zaterdags opgehaald , de eigenaar van de motorzaak met een brandende peuk in zijn mond nog even gecontroleerd of de tank vol was.
na wat uitleg zijn wij opgestapt , op zoek naar Mooie Avonturen ?.
Nou het eerste avontuur hadden we al voor dat we opstapte,dat belooft nog wat....

Ik heb ondertussen mijn oude zeldzaam mooie Cagiva Gan Canyon verkocht, had geen ruimte om beide motoren te behouden.
De originele "Powerfull Emotion" stickertjes achter op de Gran Canyon zullen nog wel even in mijn geheugen blijven hangen.
het was tijd om verder te gaan,op naar nieuw avontuur.

Cwx on Tour.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2019 19:40 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Even voorstellen
Goed verhaal man, je boft met zo'n vrouw. Veel geluk ermee samen en welkom hier

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2019 20:41 #3 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic Even voorstellen
Wilco, heel veel plezier met je AT. Geniet samen van al die ritjes en het avontuur en je vrouw heeft gelijk je moet niet wachten tot je 67ste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2019 00:04 #4 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Even voorstellen
welkom uit fc twente en vele mooie km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2019 07:55 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen
Hi Wilco,

Welkom hier !
Wat een leuk 'voorstelverhaal'.
Veel plezier hier en op de weg !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 20:20 #6 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Even voorstellen
Hi Wilco, goed verhaal zeg en veel plezier met de motor.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden