Even voorstellen

13 dec 2019 08:43 #1 door Sander
Even voorstellen werd gestart door Sander
Goedemorgen mede hobbyisten,

Even voorstellen, mijn naam is Sander van bruggen en woon in de buurt van Haarlem. Mijn hobby’s; vrijwillige brandweer, hardlopen en lekker sleutelen aan m’n auto en natuurlijk de motorfiets

De motorfietsen die de revue gepasseerd zijn; Suzuki RF600R, Yamaha FJR, Kawasaki 1400GTR, Honda XL600 transalp ‘99 pd10 en als laatste een XL600 transalp ‘99 pd10.

Ja je leest het goed, ik rij nu dik een jaar transalp en ben al aan m’n tweede bezig.
De eerste Transalp die ik kocht vond ik zo leuk rijden dus al snel volgen er wat upgrades zoals Hyperpro vering voor en achter, en een nieuw spruitstuk omdat de oude doorgerot was. Dat waren best wel wat kosten zeker als je deze wegzet tov de aanschafprijs van de Alp. Achteraf veelte snel geld in de Alp gestoken zonder eerst eens goed te kijken wat ik eigenlijk gekocht had.
Na een paar Maanden liep de motor steeds slechter en moest ik gaan zoeken wat het probleem was. Tijdens het zoeken kreeg ik steeds meer het idee dat de motor helemaal “afgeragd” was. Luchtfilterhuis was gescheurd en al een keer gerepareerd, Spruitstuk was doorgerot, balhoofdlager was versleten, alle nokken van de kappen waren eraf kapot of ingescheurd, de motor verbruikte veelte veel olie, de remklauwen waren ingeteerd bij de storingen, accu moest vervangen worden, stofhoezen van de voorvork waren ingescheurd en er zijn zeker nog dingen die ik nu even vergeten ben maar de druppel was eigenlijk toen de Alp elke keer afsloeg bij het stoplicht.

Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om nog een Alp te kopen met de zelfde kleur kappen, zodat ik alles kon overzetten op de nieuwe Alp. Dit alles resulteerde in de Alp die ik nu heb. Ik ben er erg blij mee en het mooie is; Doordat ik al veel gesleuteld heb aan de oude Alp weet ik nu waar ik op moet letten en dit rijd zoveel leuker dan de fietsen die ik hiervoor heb gehad.

Wat ik zeker nog wil doen is een offroad cursus volgen. En als de kneepjes van het vak onder de knie zijn, een offroad vakantie.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2019 11:00 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen
Hi Sander,

Welkom hier, leuke introductie.
Ook ik heb de Alp pas laat ontdekt en heb er ontzettend veel plezier mee.
Het zelf sleutelen is voor mij overigens de halve lol van de hobby.

Er is hier op het forum recent een beginners offroad cursus aangekondigd, wellicht interessant voor jou.

Veel plezier hier en op / naast de weg !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

13 dec 2019 11:09 #3 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Even voorstellen
Hi Garfield,

Bedankt voor de tip, ik ga kijken of ik dit bericht met de zoekfunctie kan achterhalen.
Interesse is er zeker.

13 dec 2019 11:30 #4 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen
Hi Sander,

Ik heb het even voor je opgezocht.
Ik zie dat het alleen voor TCN leden is en als je dat niet bent kun je die forumsectie waarschijnlijk niet zien.

Dit is de link:

transalpclub.nl/forum/act-activiteiten/8...ag-bij-arjan-brouwer

Ik kan je een lidmaatschap van de TCN overigens van harte aanbevelen.
Voor een bescheiden contributie steun je een leuke club en krijg je er veel activiteiten en een leuk clubblad voor terug.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

13 dec 2019 11:32 #5 door Sander
Hoi Garfield,

Ik had hem gevonden, en al ingeschreven. Nu hopen dat ik ingeloot wordt.
Bedankt voor je in hulp. 👍🏻

13 dec 2019 11:48 #6 door Sander
Ben trouwens net lid geworden van de club. 😉

14 dec 2019 08:38 #7 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Even voorstellen

de Machinist schreef : Ben trouwens net lid geworden van de club. 😉

Welkom en tot ziens op een van de evenementen of (allroad) ritten!

Africa twin RD07a 2000.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.164 seconden