Goedemorgen mede hobbyisten,
Even voorstellen, mijn naam is Sander van bruggen en woon in de buurt van Haarlem. Mijn hobby’s; vrijwillige brandweer, hardlopen en lekker sleutelen aan m’n auto en natuurlijk de motorfiets
De motorfietsen die de revue gepasseerd zijn; Suzuki RF600R, Yamaha FJR, Kawasaki 1400GTR, Honda XL600 transalp ‘99 pd10 en als laatste een XL600 transalp ‘99 pd10.
Ja je leest het goed, ik rij nu dik een jaar transalp en ben al aan m’n tweede bezig.
De eerste Transalp die ik kocht vond ik zo leuk rijden dus al snel volgen er wat upgrades zoals Hyperpro vering voor en achter, en een nieuw spruitstuk omdat de oude doorgerot was. Dat waren best wel wat kosten zeker als je deze wegzet tov de aanschafprijs van de Alp. Achteraf veelte snel geld in de Alp gestoken zonder eerst eens goed te kijken wat ik eigenlijk gekocht had.
Na een paar Maanden liep de motor steeds slechter en moest ik gaan zoeken wat het probleem was. Tijdens het zoeken kreeg ik steeds meer het idee dat de motor helemaal “afgeragd” was. Luchtfilterhuis was gescheurd en al een keer gerepareerd, Spruitstuk was doorgerot, balhoofdlager was versleten, alle nokken van de kappen waren eraf kapot of ingescheurd, de motor verbruikte veelte veel olie, de remklauwen waren ingeteerd bij de storingen, accu moest vervangen worden, stofhoezen van de voorvork waren ingescheurd en er zijn zeker nog dingen die ik nu even vergeten ben maar de druppel was eigenlijk toen de Alp elke keer afsloeg bij het stoplicht.
Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om nog een Alp te kopen met de zelfde kleur kappen, zodat ik alles kon overzetten op de nieuwe Alp. Dit alles resulteerde in de Alp die ik nu heb. Ik ben er erg blij mee en het mooie is; Doordat ik al veel gesleuteld heb aan de oude Alp weet ik nu waar ik op moet letten en dit rijd zoveel leuker dan de fietsen die ik hiervoor heb gehad.
Wat ik zeker nog wil doen is een offroad cursus volgen. En als de kneepjes van het vak onder de knie zijn, een offroad vakantie.