Honda XL650 V 2005

23 dec 2019 23:37 #1 door Drenth1964
Honda XL650 V 2005 werd gestart door Drenth1964
Ik heb er nog een motor bij gekocht, een Honda XL 650 V bouwjaar 2005.:) Met 40.000 km op de teller.
Met deze motor wil ik de Allroad ritten gaan rijden, en de onverharde paden gaan berijden.
Wil ook met deze motor wat meer sleutel ervaring op doen.
Wil er ook valbeugels op monteren, wie weet een goed merk of heeft er goede ervaring mee?
Ga er ook beschermers opzetten voor het stuur, wie heeft met welk merk goede ervaring.
Wie heeft er nog meer tips en tricks, van waar je allemaal op moet letten.
Welk gereedschap is wel handig om te hebben, of voor onderweg.
In Drenthe heb je enkele TET paden, die wil ik ook gaan ontdekken.
Er wordt elk jaar in Drenthe een allroad rit gereden van de TCN, zou ik daar een bestand van mogen hebben?
Of als iemand nog leuke paadjes weet, daar waar je vrij mag rijden. Niet dat je de flikken of boswachters of boze boeren achter je aan komt.:police: :angry:
Heb er nu nog wegbanden op liggen, en wil na de allroad dag andere banden op laten leggen.
Er komen op de forum allerlei banden soorten voorbij. Zoek een band waar je zowel op de weg en door het zand mee overweg kunt.
Heb al een handboek voor deze alp besteld.
Welke kleding is wel goed om te hebben?
Zoek goede waterdichte laarzen, heb hekel aan natte voeten.
Ga zeker op de forum zoeken, heb al enkele dingen gelezen.
Is mijn type de XL650V de RD11?
Als ik nog niets vergeten ben mag je het zeggen.
Ik hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven.:)
Groeten Hessel

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Bijlagen:
Discussie gesloten.
24 dec 2019 09:29 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Honda XL650 V 2005
Gefeliciteerd met je tweede motor, je kan er niet genoeg hebben !

De Drenthe allroad rit is met een traditioneel roadbook, dus bolletje-pijltje en de organisatie geeft, om dit traditionele karakter te bewaren, dus ook geen digitale routebestanden uit.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.
Discussie gesloten.
25 dec 2019 12:49 #3 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
Zou ik dan wel een route rol kunnen krijgen? Kan ik alvast gaan oefenen? En waar kun je een routerolhouder kopen?

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
25 dec 2019 13:26 #4 door Mathijs van der borden
Beantwoord door Mathijs van der borden in topic Honda XL650 V 2005
Hoe werkt dat met zo 'n routebeschrijving dan
Discussie gesloten.
25 dec 2019 13:51 #5 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
Heb het eens opgezocht op internet, en spoorzoeken deed ik al langer. Heb het heel lang met mijn Shell gids volgehouden. Van alles op papier zetten, doe ik nog steeds. Gebouwen en kenmerken onderweg, met zo`n rol heb ik nog niet gewerkt. Zal vast wel gaan lukken.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
29 dec 2019 12:12 #6 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Honda XL650 V 2005
Wat voor spul je wilt gaan halen hangt vooral af hoe serieus je offroad gaat rijden. Wat in ieder geval belangrijk is, is een fatsoenlijke carterbeschermer. Eentje die niet van kunststof is en helemaal doorloopt onder je blok. Heb er zelf eentje van een twin pas gemaakt.


qua valbeugels zal ik in ieder geval die van Givi/Kappa afraden. Die kon ik op een goed punt na elke val terugbuigen. Heb er nu die van AQ onder zitten. Zijn niet de goedkoopste (ook al zijn ze nog steeds goedkoper dan kuipdelen moeten vervangen) maar hiermee durf ik hem nog van een gebouw te gooien.

Handbescherming (vooral hevelbeschermers) heb ik van Acerbis. Prima prijs/kwalitieit verhouding. Ontelbare keren met redelijk wat kracht mijn motor op gevallen en nog nooit een hevel afgebroken. Richt meteen ook het stuur meer naar voren en de hendels wat naar beneden. Rijdt beter als je staat. Als je het goed aan wilt pakken kan je er een ander stuur op zetten. Originele stuur heeft naar mijn mening een veel te grote knik naar beneden en naar achter.

Banden is denk ik vooral persoonlijke keuze. Rijd zelf momenteel met Heidenau K60 scout, redelijk veilige keuze als je het mij vraagt. Redelijke offroad en prima op de weg. Denk wel wat ik volgende set voor wat grovers ga zoals de Mitas E09.

Kleding is ook vooral persoonlijke keuze, maar schoeisel vind ik wel erg belangrijk. M'n crosslaarzen hebben al meerdere keren mijn onderbenen en enkels gered. Aanrader is dan een wat slanker, beweeglijker model zoals Gaerne. Heb Alpinestars Tech 10 gehad en dat voelde alsof ik met skischoenen aan liep. Geen enkel gevoel in je rem e.d.

Maar het aller belangrijkste is eigenlijk gewoon veel oefenen, dat is uiteindelijk de goedkoopste, makkelijkste en meest effectieve manier om beter te rijden. Allerlei aanpassingen aan je motor zijn slechts bijzaak.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
29 dec 2019 17:38 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda XL650 V 2005

jagerb schreef : Wat voor spul je wilt gaan halen hangt vooral af hoe serieus je offroad gaat rijden. Wat in ieder geval belangrijk is, is een fatsoenlijke carterbeschermer. Eentje die niet van kunststof is en helemaal doorloopt onder je blok. Heb er zelf eentje van een twin pas gemaakt.



qua valbeugels zal ik in ieder geval die van Givi/Kappa afraden. Die kon ik op een goed punt na elke val terugbuigen. Heb er nu die van AQ onder zitten. Zijn niet de goedkoopste (ook al zijn ze nog steeds goedkoper dan kuipdelen moeten vervangen) maar hiermee durf ik hem nog van een gebouw te gooien


Is het juist niet zo dat de energie van een klap moet verdwijnen in de valbeugel, en die dus verbuigt ipv je frame,Bij de nieuwe Africa Twin zijn er ook valbeugels te koop die je frame slopen. Vroeger waren auto's nauwelijks beschadigd bij een klap maar ging alle energie naar de inzittenden tegenwoordig heel veel schade aan de auto, die alle energie opvreet maar zelf blijf je heel. Ik zou hem nog even niet van een gebouw afgooien, je valbeugels blijven heel maar je frame is krom...

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Discussie gesloten.
29 dec 2019 18:01 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda XL650 V 2005
Kreukelzone inderdaad. Maar een valbeugel hoeft ook niet bij het kleinste stuitertje krom te slaan.
Mooiste is als ze zo in elkaar zitten dat er een paar montagepunten kunnen verschuiven, daarmee kun je ook best wat energie doorleiden. Dan staat de boel wel scheef maar is het niet allemaal krom.
Discussie gesloten.
30 dec 2019 10:10 #9 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Honda XL650 V 2005
Uiteindelijk moest elke keer als de motor om viel de complete set er af om alles recht te buigen en en weer normaal gemonteerd te krijgen. :)
Discussie gesloten.
30 dec 2019 11:30 #10 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
Ik ben een beginner voor off road rijden, heb wel eens een paadje gereden en een keer meegeweest met de off road rit van het campeerweekendje 2 jaar terug.
Had toen geen valbeugels op mijn motor zitten, dus rustig aangedaan.
De QA valbeugel gevonden, maar mijn Pools is zo slecht hahaha.
Mijn carterbescherming is nu van kunstof, zal op zoek gaan naar iets anders.
De handkappen had ik al gezien van Acerbis.
Zoek verder waterdichte laarzen, heb een hekel aan natte voeten. Wie niet. Zeker als je na een rit nog naar huis moet, is het wel fijn om droge voeten te hebben.
Droge sokken meenemen kan ook en daarover zakjes te doen. Of overschoenen zoals bij het mountainbiken. Dat lijkt me niet.
Is een broek ook handig, waar de bescherming voor je knieeen al in zit?
Zo zullen er meer dingen wezen. Zal er achter komen als ik aan het rijden ben.
Eerst ruimte maken in de garage.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
30 dec 2019 20:35 - 30 dec 2019 20:37 #11 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Honda XL650 V 2005
African Queens komt uit Duitland, en er zit een knopje voor engels op de website.
shop-africanqueens.de/Tank-Roll-over-bar-PRO-Black

Goede carterbeschermers zijn moeilijk te vinden voor de 650. Alleen SW-Motech maar die ziet er echt niet uit. (Tijd voor weer een oplage, Pim :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:)
Deze ziet er wel redelijk uit (dit keer wel pools) cackogarage.com/oslona-silnika-honda-transalp-650-p-172.html
Maar kan er niet echt iets nuttigs over zeggen aangezien ik hem nooit in het echt heb gezien.
Discussie gesloten.
03 jan 2020 09:31 - 03 jan 2020 10:08 #12 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
Heb intussen al een Keienbak gekocht, mede door een oplettend lid. Het moest een PimW versie zijn.
Ik ben benieuwd.
Als hij gemonteerd is zal ik er een foto van plaatsen.
Bedankt allen voor de informatie, scheelt mij uren zoeken op internet.
Gisteren is mijn 2e kentekenplaathouder van de Transalpclub.nl ook binnen gekomen.

Groeten Hessel

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
03 jan 2020 22:07 #13 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda XL650 V 2005
Staat er naast het links-achter montagepunt een nummertje?
Discussie gesloten.
03 jan 2020 22:31 #14 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
Als het goed is, komt de bak morgen binnen. Zal dan wel eens kijken. Bedankt voor de tip.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
03 jan 2020 22:46 #15 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda XL650 V 2005
Mooi ik kan even kijken welke het is.
Discussie gesloten.
04 jan 2020 13:06 #16 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
De bak is binnen, en er staat een nummer in.
040 zegt jou dat wat Pim?

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
04 jan 2020 13:41 #17 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda XL650 V 2005
Heb je em uit Belgie?
Discussie gesloten.
04 jan 2020 13:45 #18 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
Nee, Zwijndrecht.

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
09 mrt 2020 12:34 #19 door Drenth1964
Beantwoord door Drenth1964 in topic Honda XL650 V 2005
Inmiddels heb ik mijn Honda XL650V verkocht.
Dat heeft diverse redenen, o,a, wou onderdelen bestellen bij African Queens, omdat ik geen credit of visa kaart heb. Heb ik dat bedrijf een e mail gestuurd.
Pas na een maand hoorde ik pas wat van hun, had toen al besloten om de motor weer te verkopen.
Vorig jaar heb ik lange tijd niet kunnen motor rijden, vanwege een pijnlijke knie. Deze is nog steeds niet helemaal hersteld. Wil eerst wachten tot de knie zo goed als hersteld is. Misschien dat ik daarna een enduro ga kopen, ook vanwege de vele enduro ritten in mijn buurt. Drenthe eo. Heb al eens enduro gereden met Peter van der Sanden. MPS enduro rijden voor beginners. Dat smaakte naar meer. Ook binnen Motormaatje waar ik ook lid van ben, wordt er soms ook Off Road ritten georganiseerd.
Mijn huidige motor XL700 V Transalp hou ik gewoon.
Mijn topic kan dus gesloten worden.

Groeten uit Drenthe

Transalp XL 700 V 2010 (RD12) Zwart
Transalp XL 600 V 1996 (PD06) Rood
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.201 seconden