mijn Alpje en de plannen er voor

11 mrt 2021 15:19 #21 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
de eerste offroad dag met de nieuwe vering was aangebroken. Spaarnwoude moest het zijn. het had een dag van tevoren heeeeelll hard geregend. en ik zat in de ochtend groep. nou ik heb het geweten..... de vering was heerlijk en maakte de motorveel meer bestemd voor dit soort omstandigheden. echter hielp het niet dat de achter brug te hoog was en dat ik daardoor nouwelijks bij de grond kon. verder was de hoek van de achterbrug te scherp waardoor de klappen niet juist werden opgevangen. dit heeft er voor gezorgd dat ik toch sneller dan gehoopt naar een andere achterbrug moest gaan zoeken.

Honda transalp 600v, XL250R, CB500
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 15:27 #22 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
na een hoop gezoek en gepieker toch de gok genomen. op het moment was er geen RD04 echter brug meer tekoop, deze zou er zou in moeten passen. maar heb ik een RD07 achterbrug gekocht. het was nog niet heel zeker of het kon vanwegen het vernieuwde frame van de RD07. uiteindelijk de achterbrug binnen gekregen en geprobeerd te passen.... helaas de afstands bus was te breed aan de linker kant. terug naar de draaibank dus. busje pasgemaakt, achter brug er in gehangen met het achter wiel en gecontroleers of alles uit lijnt. wonder boven wonder was alles goed. ik heb overegens ergens in een boekje nog maten staan van het busje. voor geintresserde zou ik er naar kunnen zoeken. dan word het op eens een stuk makelijker met meer keus aan achterbruggen. de RD07 achter brug is overegens net iets langer dan die van de RD04, voor mij kwam dit goed uit omdat ik heb verhoogd wou maar de hoek van de achter brug mocht niet te scherp zijn.

Honda transalp 600v, XL250R, CB500
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 15:32 #23 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
de verhoging die ik aan de achterveer had gemaakt paste alleen niet meer. dit kwam ook wel goed uit omdat ik het toch iets beter wou uitvoeren. met de RD07 achterbrug is de maximale verhoging maar 20mm bij de achter veer. waneer die langer word zullen de gaten voor geen meter meer overeen komen en komt de veer tegen de achterbrug aan. al met al. dezekeer lekker zitten bakken met het tig apparaat met als resultaat een mooi verhoogde achterbrug.
haast moest er in want de zomer vakantie van 2020 kwam er aan en door corona konden we niet weg dus dan maar de hele TET route rijden in nederland.

Honda transalp 600v, XL250R, CB500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 15:41 #24 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
met een verhoogte motor komen ook een hoop dingen niet meer zo uit als dat ze eerst deden. bijvoorbeeld je motor op het standaard zetten..... :? hier had ik dus een maand lang een houten blokje bij me maar dat gaat ook vervelen. bomen en muurtjes moesten het oplossen wanneer ik hem was vergeten XD na een maand dus het standaard doorgehaald en pijpje er overheen gedubbeld. nu kon ik gerust weer ergens mijn motor parkeren in een weiland of in het midden van een marktplein.

Honda transalp 600v, XL250R, CB500
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 15:49 #25 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
ook was het wel fijn om een voorspatboard te hebben. ik had een passend model besteld die hoorde op een KTM EXC450 waarvan mijn kroonplaat was. echter paste deze niet meer onder de rally fairing. :? hiermoest dus een bracket voor worden gemaakt om net onder de kap door te passen. het spatboard was me net iets te lomp kwa vorm en was erg groot dus de dremel er bij gepakt en aan de bak gegaan. achter af had ik toch beter de supermoto spatboard kunnen bestellen die wat kleiner was. al met al ben ik nu wel lekker droog als het wegdek nat is.

Honda transalp 600v, XL250R, CB500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 15:54 #26 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
leuke mod voor de mensen die wat meer door het stof rijden en iets meer vermogen willen. er is een sponse lucht filter ergens in de achterhoek van het internet te koop voor de RD04 en past in de transalp. makelijk schoon te maken en is herbruikbaar tot je zelf geen zin meer hebt om hem schoon te maken. het leuke pluspunt is dan ook dat hij net lekkerder oppakt onderin met ook wel net iets meer vermogen. als iemand intresse heeft zoek ik het wel weer is op. :lol:

Honda transalp 600v, XL250R, CB500
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 16:00 #27 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
nou de zomer vakantie was aangebroken en het was het juiste moment om de motor lang duurig offroad te gaan testen. met een stel vrienden zijn we begonnen bij de grens van belgie en zijn zo naar boven gereden via de TET route. ondertussen had alpje ook een nieuw broertje gekregen van een goede vriend van mij die ook een zelfde motor wilt. die motor dus ook snel naar fase 1 gebracht en was dus ook klaar om mee op vakantie te gaan.
man man man, wat reed rijd alpje toch lekker met alles nu. zat vermogen om overal door heen te komen en het comfort voor op de openbare weg.

Honda transalp 600v, XL250R, CB500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 16:08 #28 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
om nu de motor af te maken voor fasen 2 zijn er nog een aantal dingen die nodig zijn om hem echt af te maken. er zijn al een hoop kleine dingen tussen door gebeurd zoals stalen remleidingen acebrid rally handkappen en dat soort dingen maar op het moment staat nog te wachten:
- rally navigatie toren
- skidplate
- mooie paint job om alles mooi af te laten lijken.
- nog wat kleine dingen, anderde rempook en schakel pook.

wannner dat klaar is begin ik wel aan het einde te komen van mijn project. maarja zoals iedereen weet is een project nooit klaar....

ik heb wat simpele kleur schetsen gemaakt maar ben er nog niet helemaal over uit of ik voor modern ga of juist classic

Honda transalp 600v, XL250R, CB500
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 16:11 #29 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor
op het moment zijn we bezig om een rally navigatie toren te ontwikkelen voor de transalp hier zal ik in de toekomst een opdate over geven. het plan is om volgende week de eerste te produceren en te kijken of het allemaal in de werkelijkheid past.

verder heb ik goed nieuws. mijn droom tassen zijn binnen en maakt het weer een stapje dichter bij voor de lange noordkaap trip die ik wil maken.

Honda transalp 600v, XL250R, CB500
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 18:45 #30 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic mijn Alpje en de plannen er voor
Fijne update Tom. :cheer:

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 19:21 #31 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic mijn Alpje en de plannen er voor
Gaaf verhaal man, dankjewel !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2021 21:08 #32 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic mijn Alpje en de plannen er voor
Lekker bezig geweest met alle aanpassingen Tom, leuk hoor :cheer:
Mooie tassen set idd van Mosko B) Heb je die zónder rek gemonteerd?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2021 12:27 #33 door Tom
Beantwoord door Tom in topic mijn Alpje en de plannen er voor

The Headless Horseman schreef : Lekker bezig geweest met alle aanpassingen Tom, leuk hoor :cheer:
Mooie tassen set idd van Mosko B) Heb je die zónder rek gemonteerd?


thanks!!! ik ben al verlieft op die tassen sinds ik ze voor het eerst zag 3 jaar geleden op de motorbeurs. het plan was om hem zonder het standaard rekje te plaatsen op de trans, ik probeer overal kilotjes af te schaven. maar het maakt het leven wel een stuk makelijker met het rek er op. voor de rest blijft het een reckless systeem en kan ik hem er binnen 2 min op gooien en afhalen zonder aanpassingen te moeten doen. :P

Honda transalp 600v, XL250R, CB500

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2021 20:41 #34 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic mijn Alpje en de plannen er voor
Klinkt goed! Dank voor de info B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2022 13:31 #35 door harold
Beantwoord door harold in topic mijn Alpje en de plannen er voor
Wat bedoel je precies met het beugeltje dat je maken moet. Heb je daar een foto van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden