Dag allemaal,
Ik heb mezelf eindelijk een Alp aangeschaft.
Heb even getwijfeld, maar uiteindelijk toch besloten dat dit de ideale motor is voor dagelijks gebruik.
Betrouwbaar, comfortabel, cool en vooral: een motor die niet vraagt om hoge snelheid om je eens goed uit te leven...
Het was even zoeken naar een 93' want in België geen enkele 600 te koop of toch niet met vierkante koplamp.
Via via heb ik dan toch eentje gevonden in Frankrijk met 78k op de teller.
Helaas zit er heel wat roest op het frame, de achterbrug en de wielen..
Er zijn uiteraard nog andere aandachtspuntjes, maar ik denk dat ik er eerst ff mee ga rijden.
Dan weet ik goed wat er wel/niet aan moet gebeuren om dit dan komende winter eens grondig aan te pakken.
Ik vroeg me wel af of die roest vaker voorkomt of niet en of ik daar beter toch nu al iets aan doe.
Eventueel kan ik waar ik zo bij kan met roestverwijderaar aanpakken en dan voorlopig met blanke lak coaten.
Ook heb ik al vaker gehoord dat de cdi's snel stuk gaan en dat de spaakwielen(die dus al roestig zijn) net als bij zn grote broer snel kunnen rotten...
Heb wel wat ervaring met motoren en andere mechaniek, maar ben lang geen pro, dus tips zouden welkom zijn.
Specifiek voor een motor met al wat km's op de teller of gewoon algemeen bij aankoop van een Alp.
Alle hulp is welkom...
Groeten,
Bert