Mijn eerste motor en mijn eerste restauratie project

18 apr 2020 22:49 #1 door Charly
Hallo allemaal,

Ik ben Charly en ik ben 23 jaar ‘’oud’’ En woon in het mooie Arnhem.
Vanaf jonge leeftijd wist ik al dat ik heel graag motor wilde rijden.
Bij het zien van scheurende motoren op zonnige zomerse dagen, begon het bij mij al aardig te jeuken.
Op mijn 23ste besloten om voor het 24ste jaar het rijbewijs te halen. Eerst wilde ik het op mijn 24ste halen, zodat je niet met het 35kw gedoe zit. Want dat is nou eenmaal verplicht.
Ene kant wel goed, om met een kleiner vermogen te beginnen.
De reden dat ik een Transalp wilde is, omdat in de bekende kring bij mij, wat Transalp rijders zijn.
En ik eenmaal goede verhalen hoor, is er nog steeds geen woord erover gelogen,
Gelukkig had iemand een Transalp staan met 35kw op het kenteken, zodat ik toch een Transalp kan rijden met mijn rijbewijs regel.
Het was wel een Transalp waar het een en ander aan moest gebeuren, maar dat geeft niks. Aangezien het toch Corona tijd is, alles staat zo goed als stil.
Gelukkig heb goede hulp gehad van, hier wel beter bekend onder de naam ‘’Oldtimer’’ op het forum. Waar ik met erg veel plezier veel van heb geleerd.
We hebben alles aangepakt en er veel liefde in gestoken. Zelf ben ik erg tevreden, hoe die er nu uit ziet, bijna als nieuw.
Ik zal er een foto’tje bij plaatsen van de Transalp hoe die was en nu is.
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Ik ben erg blij dat ik mij clublid mag noemen,
Ik wens iedereen fijne en veilige kilometers toe,

Charly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2020 08:34 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Mijn eerste motor en mijn eerste restauratie project
Welkom hier Charly :) Mooi Alpje heb je daar! Die oranje handkappen staan ‘m ook goed B)

Heb je een A2 rijbewijs gehaald of A met code 80? Want dan hoef je niet zo lang meer beperkt te rijden natuurlijk.
Aan de andere kant: Het is nou ook niet zo dat max 35Kw per definitie inhoud dat je een truttige motorfiets moet rijden.
Ik ben de A2 categorie al een poosje ontgroeid intussen ;) maar ik vermaak me ook nog prima op motoren als de Alp (met het standaard vermogen van 37Kw, dat dan weer wel :P )

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

19 apr 2020 09:44 #3 door Timy
Welkom en geniet van de Alp!

Eens met Headless.. kw's maken niet het plezier hoor. Onlangs 'teruggestapt' op een 35kw Nc700x maar geniet voor 145kw :P
In de bergen en bochtige weggetjes ben je nog steeds sneller dan menig buikschuiver met de clubmotoren! Rechtdoorridders winnen wel, maar of dat nou de spanning is..:whistle:

Liberté - Egalité - Fraternité

19 apr 2020 10:31 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Mijn eerste motor en mijn eerste restauratie project
Welkom ook hier Charly, en we hebben prima samengewerkt om van de ex paarse van Nico weer een rijdbaar typetje te maken.
Veel vieze handen en liters wasbenzine zijn er door gegaan en veel tegenslagen overwonnen, maar intussen heb je een leuke Transalp er voor terug.
Ook welkom in de Stammtisch Oost waar je uiteraard van harte welkom bent bij onze maandelijkse avonden.
Even nog niet , maar we komen deze tijden wel door.

Veel plezier en veilige km's op je pronkstuk
Groeten
Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

19 apr 2020 10:40 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Mijn eerste motor en mijn eerste restauratie project
Hi Charley

Welkom hier !
Je bent al in goede handen geweest en hebt nu dus een fraaie Alp, helemaal goed !

Veel plezier hier en op je twee wielen !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

19 apr 2020 12:30 #6 door Vetjan
Welkom Charly,

fijn dat je niet zo ver van huis hoeft om met zo'n mooie motor op zo'n mooie plek deze foto's te kunnen maken, niet?
Heel veel plezier met je nieuw verworven brommer, enneh... motorrijden mag !!!

Greetzzz,
Vetjan.

27 apr 2020 15:02 #7 door Ron76
Welkom bij de club . Ziet er netjes uit het is super om samen met oldtimer je motor te leren kennen. De meeste motorrijders van andere merken en clubs weten zelf niet eens de
Olievulplug te vinden . 🙃dat is denk ik ook het bijzondere en kracht van onze club . Veel plezier hier .nu hopen dat we over niet al te lange tijd weer eens op pad kunnen met de club . Groet Ronald

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden