Alpje heeft liefde nodig

07 sept 2020 08:21 #21 door alain
Beantwoord door alain in topic Alpje heeft liefde nodig
Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt, hoewel ik de details niet meer weet. Er was een stekker los links onder de voorkuip.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2020 19:33 #22 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Alpje heeft liefde nodig
Dankje. Ik heb alles nagelopen.

2 stappen voorwaarts, 1tje terug.
De linkervoorknipper bleek zwaar gecorrodeerd. Dit was denk ik de oorzaak van t gedoe.
Mijzelf een Optimate4 cadeau gedaan om de accu te checken, en na even laden ging ze weer als een trein. Knipperen, toeteren, alles oke.

Dus helm gepakt en rijden... En zodra je in z'n 1 komt, alles weer over. Ze warmtemeter slaat raar uit, de knippers gaan permanent aan. (als je ze inschakelt).
Zodra je in zn vrij bent, alles weer oke.

Al met al weird maar wel op te lossen denk ik zo!

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2020 23:39 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Alpje heeft liefde nodig
je neutraal schakelaar is stuk/versleten

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2020 14:41 #24 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Alpje heeft liefde nodig
De neutraalschakelaar draad gecheckt. Nooit geweten dat die er uberhaupt was...
Enfin, kan, maar kan geen nieuwe erin prikken nu.

Wél ontdekt dat de massadraad links onder de tank niet vastzat (hing er los op). Kan ook vast mee te maken hebben dat het starten heel ruk gaat.

Heb de accu weer opgeladen, maar dan 1x starten en dan geeft de Optimate weer aan dat die leeg is. Voelt toch gek. (De tank zit er nu niet op, dus niet nog eens gestart.)

Maar ze kreunt nu... hnnghnnnghnngggt om te starten ipv het enthousiaste BRAAAWP wat ze normaal meteen zegt. Dus of de accu is kapot (jaar oud) of nog meer.

Pfff, ik haat electra.

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2020 10:37 #25 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Alpje heeft liefde nodig
Ik zou puur als test, als je geen nieuwe accu wil kopen, even van iemand zijn accu ruilen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2020 15:54 #26 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Alpje heeft liefde nodig
Thnx maar ik ken niemand met een motor/accu.

Vanmorgen nieuwe gehaald. vullen. Uurtje rusten. 2x starten met volle power. Lijkt opgelost.

Er komt vast wel weer gedoe, maar nu lijkt bijna alles in orde. Alleen voor remlicht schakelaar op de handrem heeft t leven gelaten. Maar dat komt wel weer...

Op naar t volgende stapje..

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2020 16:16 #27 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Alpje heeft liefde nodig
gelukkig ,lijkt het opgelost :)
electra is inderdaad niet iedereen zijn ding ,maar degene die prima met electro om kan gaan heeft weer andere dingen die hem niet zo liggen :lol: .
met Leerlingen die moeite met electro hebben maak ik graag de vergelijking met de waterleiding en de afvoer er van ,
waar wat heen gaat moet wat terug gevoerd worden ,door een koperen waterleiding zie je het water ook niet stromen en door die grijze afvoerleiding ook niet :side: .
en waar veel heen gaat moet ook veel teruggevoerd worden ,dan zal de leiding ongetwijfeld dikker van omvang zijn .
zo gaat het grof gezegd ook in een 12 volt systeem.

een goedkoop (action) voltmetertje zou handig kunnen zijn ,zeker met een keertje wat uitleg .
belast-meten ,onbelast meten ,overgangs verliezen meten ,Ohm meten
beetje schema lezen .;) (v4 meting uitvoeren)...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2020 16:21 #28 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Alpje heeft liefde nodig
Ik heb een basic maar prima multimeter.. maar ik kan enkel spanning meten. Maar bijv weerstand meten :s
Kan er eens mee oefenen.
Mischien leer ik t ooit nog eens!

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2020 16:38 #29 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Alpje heeft liefde nodig
spanning meten is veelal voldoende
spannings verlies op bijvoorbeeld een massapunt daar waar de draden op het frame komen en dezelfde meting tov van de minpool op de accu
zou normaal weinig verlies te meten zijn 0,1 volt hooguit 0,2 volt is het echt hoger dan bijvoorbeeld 1 volt zit er toch wat te knoeien op die verbinding of het circuit.
meet dan wel belast (gebruikers / verbruikers aan dus ) anders lukt zulk speurwerk niet .
met een 2 of 4 watt proeflampje is ook nog wel te goochelen ,een andere manier van zoeken dus ,er zijn er nog meer ,niet belangrijk nu ...

eerst de basis oppakken.
(denk aan de waterleiding /lekkage zoeken ,verstopping.... zoeken maar dan met electro)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden