Hallo allemaal,
Ik ben Dennis, 37 en woonachtig in de kop van Overijssel.
Ik heb 2 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald (had veel eerder gemoeten, maar ja).
Heb door inruil mijn transalp bemachtigd december vorig jaar, en wat een topper is dat!
Ben begonnen op een suzuki tl1000s, maar al snel bleek dat niet mijn genre motor. En doordat ik reuma hen kon ik de zithouding niet lang volhouden. Toen kon ik voor een paar honderd euro een Honda Magna 500 kopen en daar had ik toch wel meer lol op. De zithouding was beter, en kon het allemaal langer volhouden. Heb er de dgr op gereden en geen centje pijn.
Toen ik de tl1000s kon ruilen voor een verbouwde magna 750 heb ik dit niet laten gaan. Maar na een jaartje op de magna was ik daar wel op uitgekeken. En ik miste het geluid van een v-twin.
Heb geadverteerd met de magna em kreeg een reactie of ik wou ruilen met een transalp. En aangezien ik al in mijn hoofd had om naar een all road of toer achtige motor te gaan zoeken kwam mij dit heel goed uit.
Zo ben ik dus aan mij alpje gekomen, en geen moment spijt van de ruil.
Ik vindt het fantastisch rijden.
En nu zorgen dat dat ook zo blijft.
Ben nu een kleine 3000km verder en heb net van de week de koppeling, olie en filters vervangen. Volgende op het lijstje zijn de balhoofdlagers, die zijn aan vervanging toe, en 2 nieuwe banden.
Wil de remvloeistof en koelvloeistof nog gaan vernieuwen.
Als jullie nog tips en trucs hebben verneem ik dat graag.
Groetjes Dennis
Hier nog wat foto's