Even voorstellen en meteen een vraag

24 mei 2020 17:56 #1 door Thijs H
Even voorstellen en meteen een vraag werd gestart door Thijs H
Hallo allen,

Mijn naam is Thijs, 24 jaar oud en sinds ongeveer een maand ben ik trotse eigenaar van een hele mooie (rode) pd10 uit 1998. De motor heeft nog maar 35.000 km gelopen en is overduidelijk in goede handen geweest. Hij ziet er top uit, alles glimt nog mooi (zelfs onder het zadel!) en boutjes zijn allemaal netjes ingevet met kopervet. Ik ben de vorige eigenaar (eigenaren) erg dankbaar.

De motor kwam met topkoffer, valbeugels (sw-motech) en een middenbok (fivestars). Meteen na aanschaf heb ik het p131 zijkofferrek in combinatie met de e22 kunststof zijkoffers van Givi aangeschaft. Daarnaast heb ik ook een set verstralers op de valbeugels gemonteerd en de handkappen zwart gespoten (i.p.v. het originele wit, dat ik erg lelijk vond).

Om het helemaal af te maken wil ik nog een kettingsmeersysteem (cobbra 2) en een set waterdichte valbeugeltassen (tussen de 5 en 10 liter). Eventueel nog handkappen met een (alu) beschermbeugel i.p.v. de originele kappen.

Mijn vraag is de volgende: heb ik een originele of verhoogde kuipruit?
Ik heb boven de 70 km/u veel last van herrie (windruis) in de helm en ik overweeg zo'n spoilertje (of hoe zo'n klein extra windscherm bovenop ook heet) aan te schaffen.

Groet,

Thijs
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2020 18:31 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Even voorstellen en meteen een vraag
Welkom hier en heel mooi alpje heb je. Zuinig op zijn 😉 vwb je kuipruit is dit een verhoogde en ik verwacht niet dat je veel minder last krijgt met een opzetruitje. Proberen kan altijd en je zou een langs kunnen gaan bij MDI in Ravenstein. Daar kun je diverse schermen proberen voordat je koopt
Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2020 18:45 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Even voorstellen en meteen een vraag
Hi Thijs,

Welkom hier, wat een mooie Alp als eerste motor !

Veel plezier hier en op je motor !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2020 07:22 #4 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Even voorstellen en meteen een vraag
Hey Thijs en welkom. Een lagere ruit geeft vaak minder turbulentie. Je zit dan met de helm in schone wind. Haal anders het scherm er eens af en ga dan rijden. Dan voel je het meteen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2020 18:44 #5 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Even voorstellen en meteen een vraag
Hallo Thijs, mooie Alp en hij wordt nog mooier begrijp ik. Wat wil je eigenlijk met extra tassen aan de valbeugels?
Welkom en veel plezier van je motor en bij de club!
Groeten, jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2020 21:52 - 25 mei 2020 21:59 #6 door Thijs H
Beantwoord door Thijs H in topic Even voorstellen en meteen een vraag
Hallo Jeronimo,

Dank voor het welkom.

De tassen aan de valbeugels wil ik graag om wat spul in kwijt te kunnen wanneer ik eens ga kamperen met de motor. Ik heb niet de intentie ze er altijd aan te laten, met kamperen wil ik graag mijn vriendin meenemen waardoor een tas op het duozadel er niet in zit. Daarnaast lijkt het mij voor de gewichtsverdeling ook fijn om wat gewicht voor te hebben i.p.v. alles boven het achterwiel.

Wat ik met het ruitje doe weet ik nog niet. Ik zal eens bij de lokale motorzaak kijken of ik zo'n spoilertje kan testen. Wanneer ik ga staan op de steps wordt het lawaai in de helm niet echt minder, wel anders (eentoniger). Het blijft dan echter wel irritant. Correct me if i'm wrong, maar ik ga er van uit dat staan op de steps ongeveer hetzelfde effect geeft als het verwijderen van het ruitje. Immers bevindt mijn hoofd zich dan in onbelemmerde luchtstroom.

Overigens vind ik dat Honda met de plastic carterbeschermer een jammerlijke misser heeft begaan. Een aluminiumplaat lijkt mij een stuk meer bescherming te geven (toch?). Sw-motech heeft ze wel, maar ik ga met rasse schreden door het budget heen met al mijn wensen... Een alu carterbeschermer moet maar even wachten dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2020 21:59 #7 door Thijs H
Beantwoord door Thijs H in topic Even voorstellen en meteen een vraag
Ik bedenk me net nog iets waar ik mij over verwonder. De kuip van de pd10 heeft onder/achter de koplamp links en rechts een soort "luchthappertjes". Ik bemerkte echter dat deze dicht zitten. Achter de luchthappers zit niets en de gaten zijn dichtgemaakt met een soort dekseltje binnenin de kuip die verwijderbaar lijkt. Iemand enig idee waarom deze er zitten en of ze origineel wel ergens op aangesloten zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden