Nieuw Lid uit Woudenberg met unieke Transalp 600 1987

28 juni 2020 11:27 - 28 juni 2020 14:38 #1 door Frans
Wat leuk om je te kunnen voorstellen.
Als ik het zo lees is het een hele actieve club. Complimenten voor de mensen die dit mogelijk maken.

Ik rijd al vanaf mijn 15de motor. Ben begonnen met motorcross maar moest na 2 jaar stoppen van de dokter vanwege mijn rug.
Maar daarna altijd op een motor gereden op de weg.
Heb op mijn 18de, een toen nog proefrijbewijs gehaald. Daarna rijbewijs gehaald.
Heb al heel veel motoren gehad van Suzuki GT 500, Honda CBR 600, Shadow, 545LTD, cbr 900rr, en wat al niet meer.
En dan nu ook de Transalp 600.

Ik heb de Trans gekocht van de eerste eigenaar. Zijn partner reed op de motor. maar heeft er slechts 17.000 km mee gereden. dit is ook wel te zien aan de motor. hij heeft de laatste 5 jaar stil gestaan.
Nieuwe accu erin gedaan en starten en lopen. Ik ga nog de bougie's olie en luchtfilter vervangen.

Ik ben lid geworden omdat het me leuk lijkt om ritten te maken met de club.

Mochten jullie nog tips hebben wat nog goed zou zijn om aan de motor te doen voordat ik er mee ga toeren dan hoor ik dat graag.

Vast bedankt en zie uit naar een leuke tijd in deze club

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2020 11:38 #2 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Nieuw Lid uit Woudenberg met unieke Transalp 600 1987
deftig :)

leeftijd van de bandjes ?

28 juni 2020 11:46 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuw Lid uit Woudenberg met unieke Transalp 600 1987
Welkom hier Frans :) Wérkelijk een schitterend exemplaar heb je daar! Je zou er ondersteboven van raken ;)

Gezien het geringe aantal kilometers is de kans aanwezig dat deze motorfiets weinig (misschien wel nooit) regulier onderhouden heeft gehad, dus wsl is het slim een ‘nul-beurtje’ te doen, dan weet je dat alles okay is!

Olie & filter lijkt me sowieso een goed plan!
Verder de remvloeistof verversen en misschien gelijk maar een nieuwe (staalomvlochten) remleiding plaatsen.
Koelvloeistof ook gelijk maar doen.
Luchtfilter & bougies kun je eerst even checken of het al écht nodig is.
Banden zou ik ook controleren op DOT code en indien nodig vervangen. Zijn het de originele banden nog?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

28 juni 2020 13:05 #4 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw Lid uit Woudenberg met unieke Transalp 600 1987
Hi Frans,

Welkom vanuit Amersfoort, om de hoek van jou dus.

Als je een keer wat hulp / advies nodig hebt ben je van harte welkom om een keer bij mij langs te komen.

Veel plezier hier en met je prachtige TA !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

28 juni 2020 14:56 #5 door Frans
Band achter is van 1995 en voorband van 1997

28 juni 2020 15:22 #6 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Nieuw Lid uit Woudenberg met unieke Transalp 600 1987
+10jaar max

weet je het antwoordt:oops:

28 juni 2020 18:22 #7 door Frans

The Headless Horseman schreef : Welkom hier Frans :) Wérkelijk een schitterend exemplaar heb je daar! Je zou er ondersteboven van raken ;)

Gezien het geringe aantal kilometers is de kans aanwezig dat deze motorfiets weinig (misschien wel nooit) regulier onderhouden heeft gehad, dus wsl is het slim een ‘nul-beurtje’ te doen, dan weet je dat alles okay is!

Olie & filter lijkt me sowieso een goed plan!
Verder de remvloeistof verversen en misschien gelijk maar een nieuwe (staalomvlochten) remleiding plaatsen.
Koelvloeistof ook gelijk maar doen.
Luchtfilter & bougies kun je eerst even checken of het al écht nodig is.
Banden zou ik ook controleren op DOT code en indien nodig vervangen. Zijn het de originele banden nog?

Grtz,
René

De banden zien er nog erg goed uit. Er zijn nog niet veel km mee gereden. ook geen haarscheurtjes of iets dergelijks te zien.
Verder bedankt voor de tips om de andere dingen te checken.

Weet je misschien nog een goed adres om dit te laten doen?

28 juni 2020 18:45 - 28 juni 2020 18:46 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuw Lid uit Woudenberg met unieke Transalp 600 1987
Voor jou is clubdealer PJS het dichtst in de buurt denk ik? Bij 1 van de clubdealers ben je aan het juiste adres met een clubmotor B) En Hans is daarop geen uitzondering :) Voor álles wat je aan de motor wilt doen!

www.pjsmotorbandenservice.nl/index.html

28 juni 2020 20:09 #9 door xrvtuur
Welkom hier Frans, wat een fenomenaal mooie alp, veel geluk ermee en probeer hem zo te houden. Ik zou er valbeugels opzetten want dit plastic is niet meer te koop en in deze staat ook niet tweedehands te vinden.

groet uit Vlissingen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

28 juni 2020 20:42 #10 door The Headless Horseman
Goeije tip vwb de valbeugels! Als ik het goed heb heeft Marien (Oldtimer hier op het forum) nog een setje RVS beugels liggen voor niet al te veel geld. De investering zéker waard en réte mooi bij deze kleurstelling B)

28 juni 2020 22:39 #11 door Frans

xrvtuur schreef : Welkom hier Frans, wat een fenomenaal mooie alp, veel geluk ermee en probeer hem zo te houden. Ik zou er valbeugels opzetten want dit plastic is niet meer te koop en in deze staat ook niet tweedehands te vinden.

groet uit Vlissingen

Thanks voor de tip. ga er zeker naar kijken.

28 juni 2020 22:56 #12 door Frans

The Headless Horseman schreef : Goeije tip vwb de valbeugels! Als ik het goed heb heeft Marien (Oldtimer hier op het forum) nog een setje RVS beugels liggen voor niet al te veel geld. De investering zéker waard en réte mooi bij deze kleurstelling B)

Ik heb gezocht naar een bericht van Oldtimer, maar kon niks vinden. of weet jij toevallig dat hij deze heeft.
Zou graag met Oldtimer in contact komen.

28 juni 2020 23:09 - 28 juni 2020 23:10 #13 door The Headless Horseman
Meestal meld ‘ie zich vanzelf als je het over hem hebt :P

Maar anders kun je hem via zijn profiel een PB sturen ;)
transalpclub.nl/forum/profile/3197-oldtimer

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden