Hallo allemaal, ff snel voorstellen.
Mijn naam is Rens, een paar jaar mijn rijbewijs maar ondertussen al aardig wat motoren in bezit gehad in verschillende categorieën.. choppers, sport tour, nakeds etc (wil alles toch geprobeerd hebben)😀 maar ik wil zoals mijn brommertijd me geleerd heeft de bospaden weer gaan oppakken!
Nu is het tijd voor een Transalp en deze ga ik morgen ophalen, een 600 uit 1995 (single disc) met 35k op de klok. Testgereden, dikke prima alles op ff de sponzige voorrem voorzien van nieuwe blokjes en ontluchten na. Verder origineel behalve de uitlaat..
Ik wil er iets meer offroad uithalen dan er standaard in zit. Ik vind het moeilijk uit te leggen hoe off road precies, gewoon dat ik een bospad met hier en daar een “moeder natuur wasbordje” en wat ruige kombochten etc kan pakken, misschien hier en daar ook wat jumps..
Het zal vooral met de vering te maken hebben, maar mijn vraag is of ik met een setje hyperpro voorveren en achterveer (veer, niet complete shock) dit er al uit kan halen?
Komt de motor dan ook iets hoger staan of moet hij dan echt op een specifieke manier verhoord worden? Ik heb een brug en ben motorisch redelijk onderlegd maar vering heb ik naar mijn mening niet genoeg verstand van op vork olie verversen na....
Verder wil ik qua looks wel een andere carterplaat en een rally kuipje voor, maar dat zal het rijgedrag niet beïnvloeden..
Misschien nog meer tips? Ik heb al aardig wat threads gelezen zowel op dit forum als andere pagina’s maar een frisse blik en wat nieuwe input kan nooit kwaad toch? Alvast bedankt 👍🏻