Pim 25 jaar XL650V

19 aug 2020 16:37 #1 door Pim van der Aa
Pim 25 jaar XL650V werd gestart door Pim van der Aa
Ik zal mezelf ook even voorstellen,

Mijn naam is Pim van der Aa, 25 jaar uit 's Hertogenbosch en sinds deze week ben ik trotse eigenaar van een transalp 650 uit 2004.
Ik heb als opleiding werktuigbouwkunde gedaan, werk nu als tekenaar-constructeur en ik wil het meeste onderhoud zelf doen zover mogelijk.

Ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn motorrijbewijs, ik ben begonnen op een Suzuki freewind 650cc (A2 rijbewijs) na 18.000km in zo'n anderhalf jaar (woonwerk 4 seizoenen per jaar) was deze een-pitter op. Als tweede motor heb ik een Yamaha Fazer gereden. Een viercilinder vanwege het vele onderhoud aan de Suzuki. Deze was aan de kleine kant, maar met het idee dat het wellicht gewoon even wennen was toch maar gekocht. Eenmaal gekocht na een maand al spijt.

Nu een Transalp 650, ik heb hem gekozen omdat ik op zoek was naar dezelfde zithouding als de Suzuki met lekker veel overzicht op de weg, twee cilinder in de hoop dat het iets minder onderhoud is en langer mee gaat en lichtgewicht omdat ik er graag ook wat meer all road mee wil gaan rijden.

Dat is eigenlijk ook de hoofdreden waarom ik lid ben geworden, wat all-road ervaring op doen in clubverband. Daarnaast vind ik het interessant om sleutelverhalen op het forum te lezen en kijk ik ook uit om van anderen op de inspectiedagen te leren.

Onderstaand mijn nieuwe aanwinst, voor de sticker moet ik nog even een mooi plekje zoeken (tips waar ik de lak niet beschadig?). De zijkoffers heb ik er ook bij maar zijn alleen voor de verdere reizen. Huidige bandjes ben ik even aan het oprijden met het warme weer ze zijn uit 2014 dus als het kouder wordt ga ik ze naar verwachting vervangen voor een setje Heidenau K60. Daarnaast wil ik er nog graag een valbeugel opzetten. Op een van de forums kwam ik de heavy duties tegen, dat lijkt me wel wat, maar helaas uitverkocht. Mocht iemand daar nog een adresje voor hebben is dat zeker welkom!


Ik kijk ernaar uit om voor de eerste keer mee te gaan dus tot snel hoop ik!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 19:48 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Pim 25 jaar XL650V
Hi Pim,

Welkom hier !
Als geboren en getogen Bosschenaar en ook werktuigbouwer van oorsprong hebben wel wel wat gemeen, al ben ik exact 2x zo oud als jij :-)

Je motor ziet er keurig uit !

Heel veel plezier hier en op de motor !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 19:56 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Pim 25 jaar XL650V
Hey welkom hier en veel plezier met je alp tussen de ouwe knarren, 2,16x zo oud als jou B) groet uit Vlissingen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 23:25 #4 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Pim 25 jaar XL650V
Hallo Pim, leuk intro verhaal. Motor ziet er goed uit. Veel plezier ernee maar ook bij de club. En Den bosch blijft een leuke plaats waar ik regelmatig graag kom als oud brabander. Leeftijd, je bent zo oud als je je voelt! Cheerio, Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 10:14 #5 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Pim 25 jaar XL650V

Pim van der Aa schreef : ik ben begonnen op een Suzuki freewind 650cc (A2 rijbewijs) na 18.000km in zo'n anderhalf jaar (woonwerk 4 seizoenen per jaar) was deze een-pitter op.


Gelukkig houdt een TA het langer vol dan 18.000 km!B) . Of bedoelde je 180.000 km? Veel plezier met je Alp, gr Wim

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 14:43 #6 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Pim 25 jaar XL650V
Welkom hier,

Heavy duties al een bericht gestuurd? Misschien maken ze wel weer een Bach beugels.

Tot ziens bij een van de (allroad) ritten!

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2020 00:32 #7 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Pim 25 jaar XL650V
ook welkom van uit FC Twente

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2020 10:03 #8 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Pim 25 jaar XL650V
Heavy Duties maakt gewoon op bestelling. Even mailen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2020 23:05 #9 door Pim van der Aa
Beantwoord door Pim van der Aa in topic Pim 25 jaar XL650V
Had bij heavy duties wel ingevuld dat ze een mail zouden sturen als ze in stock waren maar ik zal eens mailen. Bedankt voor de tip!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2020 07:30 #10 door Joxer
Beantwoord door Joxer in topic Pim 25 jaar XL650V

Pim van der Aa schreef : Had bij heavy duties wel ingevuld dat ze een mail zouden sturen als ze in stock waren maar ik zal eens mailen. Bedankt voor de tip!

Dat deden ze bij mij een maandje geleden ook keurig.
Een week later had ik de boel in de huis.

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden