Hallo allemaal,
Ik ben Daniël 47 jaar en woonachtig in het smalste stukje van Nederland.
20 jaar geleden heb Ik 2 motorongevallen gehad waarvan 1 zwaar.Ben daardoor gestopt met motorrijden maar zag vorig jaar ergens een Africa twin (mijn droommotor in de jongejaren) rijden en het bloed is toch weer gaan kruipen waar het niet heen kan.
Zodoende heb Ik een paar weken een nette zwarte AT rd 07 uit 1995 in Duitsland gekocht met een 80000km op het klokkie.
Ik heb er nu al wat leuke en plezierige sleutel/poetsuurtjes aan doorgebracht heb.
Heb hier op het forum ook al veel knowhow opgedaan omtrent de AT super.
Maar zit nog met een kleinprobleem:
Als Ik rij dan knalt ie regelmatig uit de uitlaat en het gevoel dat ie af en toe wat inhoud en dan weer verdergaat.
Dit gebeurd alleen bij constant gas maakt niet uit of ik 50/70/90/100 rijd in 3e 4e of 5e versnelling hij blijft regelmatig knallen.
Heb oude brandstof verwijderd,benzinefilter in tank nagekeken maar was schoon.benzine filter nieuw, carburateurs gereinigd,afgesteld en gesynchroniseerd.
Nieuwe olie erop.
K&N luchtfilter gereingd.
Inlaatrubbers gecheckt op lekkage, kleppen gesteld, nieuwe bougies,uitlaatpakkingen vervangen.
Mijn idee is dat het wel eens de CDI unit kan zijn daar deze wel eens sneuvelen.Nu zijn deze niet goedkoop en om er nu een te kopen en dan blijkt ook dit het probleem niet te zijn is ook zonde.
Is er iemand hier op het forum die ook in Limburg woont en nog een cdi heeft welke Ik eens mag testen, of iemand een idee wat het het anders kan zijn?
Groeten Daniël