Nieuw lid

25 sept 2020 17:26 #1 door Daniël
Nieuw lid werd gestart door Daniël
Hallo allemaal,

Ik ben Daniël 47 jaar en woonachtig in het smalste stukje van Nederland.
20 jaar geleden heb Ik 2 motorongevallen gehad waarvan 1 zwaar.Ben daardoor gestopt met motorrijden maar zag vorig jaar ergens een Africa twin (mijn droommotor in de jongejaren) rijden en het bloed is toch weer gaan kruipen waar het niet heen kan.
Zodoende heb Ik een paar weken een nette zwarte AT rd 07 uit 1995 in Duitsland gekocht met een 80000km op het klokkie.
Ik heb er nu al wat leuke en plezierige sleutel/poetsuurtjes aan doorgebracht heb.
Heb hier op het forum ook al veel knowhow opgedaan omtrent de AT super.
Maar zit nog met een kleinprobleem:
Als Ik rij dan knalt ie regelmatig uit de uitlaat en het gevoel dat ie af en toe wat inhoud en dan weer verdergaat.
Dit gebeurd alleen bij constant gas maakt niet uit of ik 50/70/90/100 rijd in 3e 4e of 5e versnelling hij blijft regelmatig knallen.
Heb oude brandstof verwijderd,benzinefilter in tank nagekeken maar was schoon.benzine filter nieuw, carburateurs gereinigd,afgesteld en gesynchroniseerd.
Nieuwe olie erop.
K&N luchtfilter gereingd.
Inlaatrubbers gecheckt op lekkage, kleppen gesteld, nieuwe bougies,uitlaatpakkingen vervangen.
Mijn idee is dat het wel eens de CDI unit kan zijn daar deze wel eens sneuvelen.Nu zijn deze niet goedkoop en om er nu een te kopen en dan blijkt ook dit het probleem niet te zijn is ook zonde.
Is er iemand hier op het forum die ook in Limburg woont en nog een cdi heeft welke Ik eens mag testen, of iemand een idee wat het het anders kan zijn?

Groeten Daniël
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2020 17:35 #2 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Nieuw lid
Welkom hier! Het inhouden kan ook de brandstofpomp zijn, knallen is denk ik een kwestie van afstellen. Zoek maar even op brandstof pomp ok? Succes!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2020 17:54 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Nieuw lid
Hi Daniël,

Welkom hier met je prachtige AT !

Knallen duidt op onverbrande benzine in de uitlaat die alsnog tot ontbranding komt.
Dit kan een verkeerd mengsel zijn (te rijk maar ook te arm).
Maar aangezien je al zowat alles al hebt gecontroleerd / schoongemaakt neem ik even aan dat het mengsel in principe wel ok is.

Brandstofpomp zou kunnen maar ik denk ook aan de CDI - als die af en toe geen vonk regelt komt er onverbrande benzine in de uitlaat en die ontbrandt dan vaak op een gegeven moment nog wel een keer.
Zit er nog verschil tussen koude motor (CDI) en warme motor (CDI) ?

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2020 18:07 #4 door Daniël
Beantwoord door Daniël in topic Nieuw lid
Hoi Jeroen,

De bougies van beide cillinders zijn mooi chocolade bruin.
Tijdens volgas accelereren en gas loslaten knalt ie niet is echt alleen bij het constant rijden 50kmh of 80kmh.
Groeten Daniël

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2020 18:12 #5 door Daniël
Beantwoord door Daniël in topic Nieuw lid
Hoi garfield,
Koude of warme motor maakt geloof Ik geen verschil niet op gelet, ga dit morgen eens testen.
Groeten Daniël

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2020 16:23 #6 door Daniël
Beantwoord door Daniël in topic Nieuw lid
Garfield, vandaag eens koude motor gestart en gelijk weggereden.na 300m met 50 in de 3 door bebouwde kom af en toe knallen en licht inhouden dus gelijk als bij warme motor.
Toen ie warm was eens duchtig gas gegeven 0-150 en nergens last van trekt goed door zover je van 60pk mag verwachten, als het aan de brandstofpomp zou liggen dan zou ie toch juist tijdens volgas (naar een 7000 toeren doortrekken toch moeten inhouden daar ie dan juist veel brandstof nodig heeft of zie Ik dat verkeerd?
Groeten Daniël

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden