Voorstellen van Igor

08 okt 2020 16:55 #1 door Igor
Voorstellen van Igor werd gestart door Igor
Hallo allemaal,

Zoals gewenst stel ik me even voor,

Ik ben Igor, uit het altijd lichtgevende Borssele (zeeland), 32 jaar vorige week mij avb gehaald en mag 15 nov het weg examen doen(als oom corona het niet verpest),

Ik ben nieuw in het Alp leven en mede dankzij dit forum inmiddels ook trotse eigenaar van een Transalp 600 uit 94,

Voorheen altijd druk met Motocross en vond het niet nodig om op de weg te rijden, inmiddels wat jaartjes ouder (wijzer wil ik niet zeggen) wilde ik toch ook wat toer avonturen aangaan,

Was niet perse van plan een transalp te kopen voordat ik m,n rijbewijs had, maar ja er kwam een hele mooie te koop hier 20km vandaan voor de juiste prijs en dan laat je het niet staan,
Volgensmij is het een heel net exemplaar met 44k op de teller, en ja op zo,n dorp kan je makkelijk alvast een rondje proberen.

Reden waarom ik op dit forum heb aangemeld is de schat aan kennis waar ik van onder de indruk ben, en ook de reden waarom ik voor de transalp heb gekozen de liefhebberij, zou graag met de clubtoer meerijden,

Om maar direct met de deur in huis te vallen (weet niet of dat handig is offtopic??) ik ben zover ingelezen dat de CDI'tjes corrosie voorrem en corrosie velgen een probleem is maar deze alp heeft daar nog geen last van, cdi's zijn verlaagd in het frame en velgranden zien er vanaf buiten goed uit, hij heeft weinig gelopen in zijn 26 jaar en heeft de laatste jaren stil gestaan, ik ben wel van plan er nog wat op te zetten volgende zomer, hebben jullie nog tips om na te zien voordat ik ermee serieus ga toeren? zijn er dingetjes die ik beter en kan nalopen? vanuit mijn MX achtergrond staan m,n handen te kriebelen om het uit elkaar te halen en te checken/onderhouden maar zou graag weten waar ik op moet letten,

alvast bedankt voor jullie reacties,
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 21:24 - 08 okt 2020 21:25 #2 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Voorstellen van Igor
welkom van uit fc twente ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 22:16 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorstellen van Igor
Hi Igor,

Welkom hier !

Je Alp ziet er prachtig uit.

Veel plezier hier en (straks ...) op je motor, eerst nog even succes voor het tweede examen, zal vast wel lukken.

Ik zou, als de motor het nu goed doet, niet meteen van alles overhoop gaan halen. Het allerbelangrijkste voor nu: houd je oliepeil in de gaten. Zorg dat je een beeld krijgt van het olievebruik. Je zal de eerste niet zijn die hier niet goed op let en z'n blok aan gort rijdt.
Ik zeg niet dat de jouwe (veel) olie verbruikt maar Alpjes staan er wel om bekend. En zolang je nog niet weet wat de jouwe doet zou ik dat even heel goed in de gaten houden.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 22:32 #4 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Voorstellen van Igor
Hallo Igor, ook welkom uit Malden, Zeg maar het midden-Oosten. Leuke motor en ziet er goed uit. Zelf ben ik ook nog niet zo lang lid. Gezellige club!!
Alvast veel plezier en Cheerio

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2020 11:25 #5 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Voorstellen van Igor
Welkom!

Ik zou zelf zeggen, kijk eens om de remleidingen al vervangen kunnen worden door stalen versies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 08:59 #6 door Igor
Beantwoord door Igor in topic Voorstellen van Igor
Bedankt voor jullie reacties :)

Sinds gisteren mijn rijbewijs in bezit, dus ik mag er nu officieel op uit,

Bedankt voor de tips, ik zal het oliepeil in de gaten houden,

Gisteren avond een rondje gereden uiteraard, wat mij opviel is bij het terugdraaien van het gas (hoe rustig ik het ook deed) zit er niks tussen aan en uit, ik bedoel dat je direct spanning van je ketting haalt met gevolg dat je een schok voelt, zou dat een vervuilde carb betekenen? of staat de ketting dan gewoon te slap?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 11:13 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Voorstellen van Igor
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst. Kettingspanning is goed als je de ketting van onder in het midden net tegen de achterbrug aan kunt duwen. Maar hoe ziet je voortandwieltje eruit, en de staat van de ketting zelf? Jaren stilstand is meestal niet echt een goed ding.
En bedankt voor de verlichting ..... groet uit Vlissingen :cheer:

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2020 13:30 #8 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Voorstellen van Igor
Gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden