Hallo allemaal,
Zoals gewenst stel ik me even voor,
Ik ben Igor, uit het altijd lichtgevende Borssele (zeeland), 32 jaar vorige week mij avb gehaald en mag 15 nov het weg examen doen(als oom corona het niet verpest),
Ik ben nieuw in het Alp leven en mede dankzij dit forum inmiddels ook trotse eigenaar van een Transalp 600 uit 94,
Voorheen altijd druk met Motocross en vond het niet nodig om op de weg te rijden, inmiddels wat jaartjes ouder (wijzer wil ik niet zeggen) wilde ik toch ook wat toer avonturen aangaan,
Was niet perse van plan een transalp te kopen voordat ik m,n rijbewijs had, maar ja er kwam een hele mooie te koop hier 20km vandaan voor de juiste prijs en dan laat je het niet staan,
Volgensmij is het een heel net exemplaar met 44k op de teller, en ja op zo,n dorp kan je makkelijk alvast een rondje proberen.
Reden waarom ik op dit forum heb aangemeld is de schat aan kennis waar ik van onder de indruk ben, en ook de reden waarom ik voor de transalp heb gekozen de liefhebberij, zou graag met de clubtoer meerijden,
Om maar direct met de deur in huis te vallen (weet niet of dat handig is offtopic??) ik ben zover ingelezen dat de CDI'tjes corrosie voorrem en corrosie velgen een probleem is maar deze alp heeft daar nog geen last van, cdi's zijn verlaagd in het frame en velgranden zien er vanaf buiten goed uit, hij heeft weinig gelopen in zijn 26 jaar en heeft de laatste jaren stil gestaan, ik ben wel van plan er nog wat op te zetten volgende zomer, hebben jullie nog tips om na te zien voordat ik ermee serieus ga toeren? zijn er dingetjes die ik beter en kan nalopen? vanuit mijn MX achtergrond staan m,n handen te kriebelen om het uit elkaar te halen en te checken/onderhouden maar zou graag weten waar ik op moet letten,
alvast bedankt voor jullie reacties,