Hoi Jan,
Ik noem hem gekscherend Bokito.... Met name door de bulkerige voorkant.
Ik heb er nu 500 km mee gereden, en dat zal niet oplopen, het volgende is mij opgevallen, zowel kritisch als positief;
- Hij is echt heel zwaar, ik was/ben dat niet gewend. Mijn Africa Twin voelt velen malen minder zwaar, ik denk door de verdeling van het gewicht
- Het is mijn eerste Cardan fiets, onderhoudsarm, dat is prettig (denk ik).
- Door de V4 heb je nog een beetje karakter over, en het geluid valt ook zeker niet tegen (niet te hard, niet te zacht, lekkere brom)
- Eenmaal rijdend merk je niks meer van het grote gewicht wat je bij je hebt. Hij laat zicht uitstekend sturen en manouvreren, bijna speels.
- Ik heb gelukkig bij een dealer gekocht, en een grote beurt erbij "gekregen" het is niet een heel makkelijke machine in onderhoud. (veel plaatwerk, kappen en dergelijke). Daarintegen is groot onderhoud eens per 24k KM icm iridium bougies, dus dat is weer prima.
- Hij heeft prima vermogen over zijn hele toeren bereik, dat was voor mij het omslagpunt, ik ben 2 cilinders gewend, dus onderin moet de power zitten. Dat bevalt echt prima.
- Ik heb het probleem dat ik met mijn knieeen in een hoek zit, ik had hier nog niet direct last van, maar wel besloten om verlaagde voetsteunen aan te schaffen. Zitten er nog niet op. Ik ben bijna 2 meter, en heb dit probleem wel vaker.
- In de korte periode dat ik gereden heb, heb ik een aantal keer s'avonds gereden, er zitten gewone lampen in, maar schijnbaar vinden mensen mij irritant (dan heb ik niet mn mistlampen of iets aan). Ze zetten hun mistlicht aan, of geven me het boze oog... Ik denk dat de voorkoplamp net bij bepaalde auto's in de achteruitkijkspiegel schijnt ofzo? (heb me er nog niet heel erg in verdiept)
- Het is in NL niet een super populaire motor, maar in Engeland bijvoorbeeld een stuk meer. Het is een echte allemansvriend, en een tegenhanger van de BMW GS.
Ik heb hem gekocht met als doel het vertrouwen in het motorrijden weer terug te krijgen na wat "incidentjes" met mijn Superduke. Ik heb 1 lange plezier tocht gemaakt, en heb met een smile van oor tot oor in mijn helm gezeten. Motor rijden was weer leuk, hij gaf vertrouwen.
Hij staat nu sinds donderdag afgetankt met additief in de hoek, met zijn broer en stiefzus in winterslaap. Als dat niet het geval was geweest, had je prima een rondje kunnen rijden!
Grt,
Sander.