Motor erbij! X tourer!

06 nov 2020 13:53 #1 door Sander
Motor erbij! X tourer! werd gestart door Sander
Hoi!

Ik was al lid van de club met onze Africa Twin. Zo Honda enthousiast geraakt dat we mijn KTM superduke 990 hebben ingeruild voor een VFR 1200 X

Deze word klaargemaakt, en gaan we hopelijk binnenkort ophalen..

Dus de motor garage bestaat straks uit een Africa twin RD07A 1999
Een Aprilia Shiver 750 (voor het rondje raggen)
en dus de Honda VFR 1200 X

Foto's komen zogauw als die er is!

Dit subtopic is wel een beetje uitgestorven, ik mag wel mee op de club uitjes volgend jaar met de X tourer toch? haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2020 22:04 - 06 nov 2020 22:05 #2 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Motor erbij! X tourer!
Welkom Sander met je Crosstourer...

Zijn er idd niet veel van die zich hier gemeld hebben.
Ben alleen zo vrij geweest je topic te verplaatsen naar het voorstel board.

Alle technische zaken kan je in dit board wel aan de orde brengen.
Je eigen voorstel topic kan daarentegen ook dienen als soort BLOG van alles wat je over je motor kwijt wil.

mvgr
Huib
(moderator)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2020 09:29 #3 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic Motor erbij! X tourer!
Hoi Sander,

Heb je inmiddels de Crosstourer en zo ja,hoe bevalt deze?
Ik fantaseer namelijk ook over de aanschaf van deze motor als opvolger van mijn 2002 Varadero.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2020 11:07 #4 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Motor erbij! X tourer!
Hoi Jan,

Ik noem hem gekscherend Bokito.... Met name door de bulkerige voorkant.
Ik heb er nu 500 km mee gereden, en dat zal niet oplopen, het volgende is mij opgevallen, zowel kritisch als positief;

- Hij is echt heel zwaar, ik was/ben dat niet gewend. Mijn Africa Twin voelt velen malen minder zwaar, ik denk door de verdeling van het gewicht
- Het is mijn eerste Cardan fiets, onderhoudsarm, dat is prettig (denk ik).
- Door de V4 heb je nog een beetje karakter over, en het geluid valt ook zeker niet tegen (niet te hard, niet te zacht, lekkere brom)
- Eenmaal rijdend merk je niks meer van het grote gewicht wat je bij je hebt. Hij laat zicht uitstekend sturen en manouvreren, bijna speels.
- Ik heb gelukkig bij een dealer gekocht, en een grote beurt erbij "gekregen" het is niet een heel makkelijke machine in onderhoud. (veel plaatwerk, kappen en dergelijke). Daarintegen is groot onderhoud eens per 24k KM icm iridium bougies, dus dat is weer prima.
- Hij heeft prima vermogen over zijn hele toeren bereik, dat was voor mij het omslagpunt, ik ben 2 cilinders gewend, dus onderin moet de power zitten. Dat bevalt echt prima.
- Ik heb het probleem dat ik met mijn knieeen in een hoek zit, ik had hier nog niet direct last van, maar wel besloten om verlaagde voetsteunen aan te schaffen. Zitten er nog niet op. Ik ben bijna 2 meter, en heb dit probleem wel vaker.
- In de korte periode dat ik gereden heb, heb ik een aantal keer s'avonds gereden, er zitten gewone lampen in, maar schijnbaar vinden mensen mij irritant (dan heb ik niet mn mistlampen of iets aan). Ze zetten hun mistlicht aan, of geven me het boze oog... Ik denk dat de voorkoplamp net bij bepaalde auto's in de achteruitkijkspiegel schijnt ofzo? (heb me er nog niet heel erg in verdiept)
- Het is in NL niet een super populaire motor, maar in Engeland bijvoorbeeld een stuk meer. Het is een echte allemansvriend, en een tegenhanger van de BMW GS.

Ik heb hem gekocht met als doel het vertrouwen in het motorrijden weer terug te krijgen na wat "incidentjes" met mijn Superduke. Ik heb 1 lange plezier tocht gemaakt, en heb met een smile van oor tot oor in mijn helm gezeten. Motor rijden was weer leuk, hij gaf vertrouwen.

Hij staat nu sinds donderdag afgetankt met additief in de hoek, met zijn broer en stiefzus in winterslaap. Als dat niet het geval was geweest, had je prima een rondje kunnen rijden!

Grt,

Sander.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2020 12:38 #5 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic Motor erbij! X tourer!
Hoi Sander,

Dank voor je snelle en uitgebreide reactie.

Mocht er bij mij inderdaad een CT komen dan meld ik dat in het CT topic (is momenteel nog erg stil daar ;-)

Hij jij overigens de DCT versie?

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2020 12:44 #6 door Sander
Beantwoord door Sander in topic Motor erbij! X tourer!
Neen, geen DCT, part of the experience om te schakelen! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2020 17:28 #7 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Motor erbij! X tourer!
Hi Sander,

Niet dat ik je hier weg wil hebben, verre van, maar weet je dat de Crosstourer die je nu hebt behoort to de 'clubmotoren' van de VFR Owners Club Nederland ? Die hebben een gezellige club en forum, daar vind je ook meer mensen met een Crosstourer.
Ik ken die club omdat ik een paar jaar een VFR750 heb gehad die ik recent heb verkocht.

www.vfroc.nl

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden