Hallo allen,
Ik ben dit jaar 24 geworden en ik hoop over een maand mijn motorrijbewijs A te halen. Ik heb vorige week echter wel al een motor gekocht, een mooie Transalp uit 1996. De motor heeft 69000 op de teller en hij loopt als een zonnetje. De vorige eigenaar heeft hem 10.000 kilometer gehad en hij had nooit de kleppen gesteld, dus ik heb onder begeleiding van mijn vader gelijk de klepspeling gecheckt (die perfect stonden). Ik heb ook een Haynes handboek gekocht en zelf wat basic onderhoud gedaan, zoals de filters en olie verversen, 12Volt aangesloten en de voorband vervangen. Verder heb ik nog een hele waslijst aan punten die ik wil verbeteren, zoals sommige knoppen van de kappen die zijn afgebroken : valbeugels rechtbuigen, schuren en verven : zadel opnieuw bekleden : trillen van de voorkant verhelpen, etc.
Ik ben op dit forum al veel tips tegengekomen en ik weet zeker dat ik dit forum nog veel zal raadplegen voor informatie, dus ik wilde mezelf ook even voorstellen. Ik ben van plan om na mijn studie, rond april, veel toertochten te maken richting Oostenrijk, Zwitserland of Denemarken. Daarnaast ga ik over circa een jaar naar Valencia verhuizen en de Alp zal mij ook daar helpen om het Spaanse landschap te verkennen. Dus ik hoop dat ik nog veel mooie motor-avonturen tegemoet ga en ik weet zeker dat ik jullie ervaring daarbij kan gebruiken:)
Nu maar hopen dat ik over een maand in 1x mijn rijbewijs haal ;p
Groet,
Henk